Хрупането и дърдоренето в офиса – бомба с часовников механизъм
Отвореният офис много често е огнище на шум, който може да подлуди всеки служител, който полага усилия да се съсредоточи върху работните си ангажименти. Понякога дори далечните звуци, произтичащи от хрупането и дърдоренето на колегите в другия край на помещението, предизвикват чувство на гняв или раздразнение, намалявайки значително производителността на служителите, които се нуждаят от тишина, за да се концентрират. Защо обаче околният шум може да бъде толкова дразнещ за някои хора и какво може да се направи по въпроса?
Има биологични причини, поради които шумът в офиса може да бъде толкова дразнещ
Всеки, който е работил в отворен офис или е споделял затворено пространство с колеги, знае, че околните звуци често са синоним на стрес. Понякога обаче има биологични причини, поради които шумът в офиса може да бъде толкова дразнещ.
>>> Някои звуци ни вбесяват и отвращават поради необичайна активност в определени мозъчни зони
Проучване на Университета „Корнел“, включващо 40 служители, които работят в отворени офиси, показва, че шумът повишава нивата на адреналин – невротрансмитер и хормон, който играе важна роля в телесната реакция „бий се или бягай“. Хрупането на ябълка, шумният смях или звуците от подсмърчане и кашляне могат да предизвикат чувство на гняв или раздразнение сред служителите, намалявайки производителността и създавайки негодувание.
Има и специфични състояния, които се влошават от постоянния шум и близостта на отворения офис. Сред тях е мизофонията – разстройство, което причинява крайно негативни реакции към определени шумове и звуци от околната среда, които могат да включват дишане, хранене или съвсем леко шумолене.
>>> Мизофония: същност, прояви и лечение
Служителите често са принудени сами да намират решение на проблема с шума
Не е тайна, че служителите като цяло мразят отворените офиси. Проучване на Oxford Economics, проведено през 2016 г., установява, че преди всичко хората желаят работно място без разсейване. Но от всички неща, които работодателите взимат предвид при проектирането на офиси, шумът е на последно място, а чувството за неприкосновеност и уединение е точно над него. Още по-лошо, две трети от анкетираните управители на предприятия вярват, че служителите им разполагат с ресурси, за да се справят с разсейването, въпреки че те са на коренно различно мнение.
„В действителност работниците често са прави. Мениджърите на средно ниво не могат да променят организацията на работния процес без ангажимент от компанията. Вместо това от вас и вашите колеги зависи да ограничите шума и да работите заедно, за да намалите разсейването.“, споделя консултантът по човешки ресурси Лори Руетиман.
>>> Как деликатно да заглушиш гласа на дърдоркото в офиса
Ето защо често служителите прибягват до шумоизолиращи слушалки, които могат отчасти да разрешат проблема. Но дори и при наличие на подобна техника визуалният стимул може да затрудни сериозно концентрацията и обработката на информация, сочи проучване на Института по невронауки на Принстънския университет.
„Хората, които са свръхчувствителни към определени шумове от ежедневието, не трябва да се страхуват да потърсят помощ.“, коментира Шади Харди, терапевт от Портланд, Орегон. „Консултирайте се с аудиолог, който може да ви изготви официален документ за здравното ви състояние. Това може да принуди компанията или да предложи по-тихо място, или да осигури дни за работа от вкъщи.“
Проблемите в офиса могат да бъдат решени с общи усилия
Колкото повече хората осъзнават, че някои звуци притесняват по някакъв начин другите около тях, толкова по-вероятно е да променят навиците си. 35-годишната Мария Нокенен, която споделя офис с още трима души, споделя, че често издиша много шумно – действие, дължащо се на дихателно упражнение, което е научила от йогата. Въпреки че не е сигурна дали колегите й намират това за досадно, тя решава да говори с тях.
„В края на краищата малките неща от ежедневието често карат другите хора да цъка като бомба с часовников механизъм.“, отбелязва Нокенен.
What to do about your noisy office: https://www.bbc.com/worklife/article/20170426-what-to-do-about-your-noisy-office
Продукти свързани със СТАТИЯТА
СТАТИЯТА е свързана към
- За свободното време
- Живот и Ум
- Шумът е причина над половин милион деца в Европа да имат затруднения с четенето
- Температурата в офиса – защо имаме различни предпочитания
- Бучиниш, Бардаран, Цвилуга, Дива мерудия
- 14 психологически трика за перфектно интервю за работа
- Розов и кафяв шум: Какво представляват и как влияят на мозъка
- Някои звуци ни вбесяват и отвращават поради необичайна активност в определени мозъчни зони
- Учени твърдят, че работата преди 10 е вредна за здравето
- Розовият шум е отлично средство срещу безсънието
- Как деликатно да заглушиш гласа на дърдоркото в офиса
- 7 признака, че сте особняка на работното място
Коментари към Хрупането и дърдоренето в офиса – бомба с часовников механизъм