Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум Консултации
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало Лайфстайл За свободното време Любопитно и забавно Терминът Lookism: дискриминация към по-малко привлекателните хора

Терминът Lookism: дискриминация към по-малко привлекателните хора

от 17 апр 2019г., обновено на 21 апр 2019г.
Терминът Lookism: дискриминация към по-малко привлекателните хора - изображение
  • Инфо
  • Коментари
  • Свързаност
Инфо
Инфо
Коментари
Свързаност

Какво е lookism

Проучване в САЩ установява, че дискриминацията по външен вид се случва по-често, отколкото етническата.

Терминът lookism означава, че по-малко привлекателните хора имат по-малки шансове да изградят кариера и да бъдат успешни като цяло.

За първи път терминът е използван през 2016 г., когато служителка на голяма компания е изпратена вкъщи без заплата, защото отказва да носи обувки на високи токчета.

Напълно е възможно след 10 години да се забрани официалния дрескод в дадена фирма или да се изисква да се носи специфичен грим или прическа. Но сега човек може да не си намери работа, защото е пълен, а усмивката му не е достатъчно привлекателна.

Как мозъкът реагира на красотата

Ние реагираме на красотата, точно както гладен човек реагира на храната. В проучвания, проведени в Масачузетският университет по технологии. Харвардското медицинско училище и Масачузетския технологичен институт, учените откриват, че когато човек вижда атрактивно лице, се активизират същите участъци от мозъка, когато гладен човек види храна или комарджията вижда пари. Така че влиянието на красотата е частично извън нашия контрол.

Учените смятат, че нашето привличане към красотата е заложено биологично, а не социално.
Първото впечатление е автоматичен отговор от нашия мозък.

Има термин, ореолен ефект, който се случва, когато направим заключение за нещо, като го преценим с едно малко нещо. Например, ако човек е привлекателен, ние автоматично преминаваме към заключението, че той е умен, мил и талантлив.

Ето как влияе ефектът на ореола:

  • Жените, които имат средно количество грим, се считат за по-красиви, компетентни и изглеждат така все едно е по-лесно да се работи с тях.
  • Човек, който има симетрично лице, изглежда по-здрав.
  • Атрактивни непознати изглеждат по-надеждни.
  • По-вероятно е съдебно жури да даде по-леко наказание на привлекателно лице.
  • Добре изглеждащите професори мотивират учениците да учат по-усилено.
  • В тези случаи виновни са стандартите, наложени от рекламите и филмите. И макар големите марки да се отказват от перфектни модели и да избират по-реалистични хора, стереотипите са застинали дълбоко в нашите умове.

Как обществото насърчава култа към красотата

Култът към красотата не се появява случайно. Древните египтяни са имали козметични продукти, които наподобяват частично тези, които имаме днес. Когато фотографията се появява за първи път, използването на козметика се увеличава драстично. Днес козметичният пазар процъфтява и се очаква да нарасне с 7,5% до 2023 година.

Изискванията за привлекателен външен вид нарастват. Южна Корея е световната столица на пластичната хирургия. Тук дискриминацията, свързана с външния вид, се среща по-често, отколкото навсякъде другаде. И то оказва влияние върху самочувствието на хората, здравето и дори индекса на телесна маса.

Цената, която плащаме за култа към красотата

Атрактивните хора са по-склонни да бъдат поканени на интервю за работа. В проучване учените предложиха на група хора да представят себе си като работодатели и да прегледат две автобиографии със снимките на кандидатите. Ако автобиографията е добра, хората все пак канеха кандидата. Но ако и двете автобиографии са посредствени, по-привлекателните хора имаха повече шансове.

Външният вид изкривява възприятието за професионализъм. Атрактивни учени са по-интересни за хората и от своя страна искат да прочетат своите проучвания. Но колкото по-привлекателен и комуникативен е експертът, толкова по-малко компетентен е.

Привлекателните политически кандидати получават 20% повече гласове. Вероятно политиците са публични личности и способността им да се доверяват се формират въз основа на техния външен вид и поведение. Никой не иска да научи за тънкостите на дипломацията, микроикономиката и геополитиката. Много по-лесно е да направите заключение въз основа на картината, която виждате по телевизията или в медиите.
Красотата е обвързана с много материални стимули и порицания. Жените, които са по-привлекателни, получават средно 8% повече пари, а жените, които са „под средните“, плащат глоби от около 4% от доходите си. Атрактивните мъже печелят около 4% повече от тези, които се смятат за непривлекателни (последният плаща 13% от доходите си като глоби).

Атрактивните хора продават повече. Добре изглеждащите агенти за недвижими имоти печелят повече и използват техния облик по-активно като комплимент към техните професионални умения.

Професор Рене Енгелн вярва, че обсебването от външен вид е психологическо заболяване на цялото общество. Тя прекарва 15 години в проучване защо хората искат да бъдат привлекателни и е написала книга за манията за перфектния външен вид.

Стремежът към щастие води до депресия, разстройства в храненето, когнитивни нарушения и загуба на време и пари.

Редактор: Илияна Кръстева

Източник: brightside.me 

Още по темата:
  • Скъпи мъже, равенството между половете не е само в полза на работещите майки Скъпи мъже, равенството между половете не е само в полза на работещите майки
  • Менопауза и професионален живот: Как да помогнем на жените да се чувстват приобщени на работното място Менопауза и професионален живот: Как да помогнем на жените да се чувстват приобщени на работното място
  • Кастата на низвергнатите – индийски свещеник се бори със социалната стигма Кастата на низвергнатите – индийски свещеник се бори със социалната стигма
  • Стигмата върху продължителния COVID или какво е да се чувстваш пренебрегван от лекарите Стигмата върху продължителния COVID или какво е да се чувстваш пренебрегван от лекарите
5.0/5 1 оценка

Коментари към Терминът Lookism: дискриминация към по-малко привлекателните хора

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте Терминът Lookism: дискриминация към по-малко привлекателните хора
    www.framar.bg 
    на 17 June 2025 в 06:58
    Коментирайте "Терминът Lookism: дискриминация към по-малко привлекателните хора"

СТАТИЯТА е свързана към

  • За свободното време
  • Любопитно и забавно
  • Как да приемем същността на другите хора
  • Публично засрамване на жените и обвинения в непристойно поведение – дефиниция и негативни ефекти
  • Възрастова дискриминация (ейджизъм) – същност, признаци и последици
  • Как описваме мъжете и жените лидери
  • Как да се борим с дискриминацията на работното място
  • 10 вида дискриминация, които вече изчезват в съвременния свят
  • Комисията за защита от дискриминация установи, че здравните власти осъществяват тормоз по признак увреждане на болните от гноен хидраденит
  • Микроагресията на работното място
  • Дискриминацията в социалните медии засилва депресията и тревожността при мъжете от малцинствените групи
  • Служителите от ЛГБТ общността са въвлечени в повече конфликти на работното място
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();

ЗДРАВЕН ФОРУМ ПО ТЕМАТА

Предложете ни място за уикенд на палатка с малко дете :)

преди 2258 дни, 20 часа и 44 мин.

Докосват ли непознати хора децата ви?!

преди 2554 дни, 16 часа и 50 мин.
Всички

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Прием в болница - какво заплаща НЗОК, какви документи са необходими и колко продължава болничният престой

преди 3 дни, 14 часа и 42 мин.

Психотест за оръжие в България: Какво представлява и формалност ли е?

преди 3 дни, 21 часа и 43 мин.

Фармацевтични дни на кариерата - 21 юни, 2025 година - НДК

преди 7 дни, 14 часа

Бедечка фест - На зелено 3 - 20-22 юни, 2025 година

преди 8 дни, 13 часа и 25 мин.
Всички

АНКЕТА

Готови ли сте у дома да полагате грижа за болен роднина?

Виж резултатите

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

ЕНАП H таблетки * 20 KRKA

ДЕТСКИ АПАРАТ ЗА КРЪВНО НАЛЯГАНЕ HS-20C

ПАРАКИТО РЕПЕЛЕНТНА ГРИВНА ПРОТИВ КОМАРИ ЗА ВЪЗРАСТНИ + РЕПЕЛЕНТНИ ТАБЛЕТКИ * 2

ВИТАМИКС ВИТА МЕЧЕТА желирани * 60 ФОРТЕКС

МИША MAGIC CUSHION COVER LASTING ФОН ДЬО ТЕН №25 15 г

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

ЦИПРАЛЕКС таблетки 10 мг * 28

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 16 юни 2025г. в 17:07:17

ТАМИФЛУ капсули 75 мг * 10

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 16 юни 2025г. в 17:06:38

НАЗОПАС капки за нос 0.25 мг / мл 10 мл

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 16 юни 2025г. в 17:05:34

БИЗОР таблетки 5 мг * 30 ЧАЙКАФАРМА

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 16 юни 2025г. в 17:03:48

РЕСПИВАКС таблетки 50 мг * 30

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 16 юни 2025г. в 17:02:18
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2025 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на уеб сайт от Valival