Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум Консултации
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало Лайфстайл За свободното време Любопитно и забавно Терминът Lookism: дискриминация към по-малко привлекателните хора

Терминът Lookism: дискриминация към по-малко привлекателните хора

от 17 апр 2019г., обновено на 21 апр 2019г.
Терминът Lookism: дискриминация към по-малко привлекателните хора - изображение
  • Инфо
  • Коментари
  • Свързаност
Инфо
Инфо
Коментари
Свързаност

Какво е lookism

Проучване в САЩ установява, че дискриминацията по външен вид се случва по-често, отколкото етническата.

Терминът lookism означава, че по-малко привлекателните хора имат по-малки шансове да изградят кариера и да бъдат успешни като цяло.

За първи път терминът е използван през 2016 г., когато служителка на голяма компания е изпратена вкъщи без заплата, защото отказва да носи обувки на високи токчета.

Напълно е възможно след 10 години да се забрани официалния дрескод в дадена фирма или да се изисква да се носи специфичен грим или прическа. Но сега човек може да не си намери работа, защото е пълен, а усмивката му не е достатъчно привлекателна.

Как мозъкът реагира на красотата

Ние реагираме на красотата, точно както гладен човек реагира на храната. В проучвания, проведени в Масачузетският университет по технологии. Харвардското медицинско училище и Масачузетския технологичен институт, учените откриват, че когато човек вижда атрактивно лице, се активизират същите участъци от мозъка, когато гладен човек види храна или комарджията вижда пари. Така че влиянието на красотата е частично извън нашия контрол.

Учените смятат, че нашето привличане към красотата е заложено биологично, а не социално.
Първото впечатление е автоматичен отговор от нашия мозък.

Има термин, ореолен ефект, който се случва, когато направим заключение за нещо, като го преценим с едно малко нещо. Например, ако човек е привлекателен, ние автоматично преминаваме към заключението, че той е умен, мил и талантлив.

Ето как влияе ефектът на ореола:

  • Жените, които имат средно количество грим, се считат за по-красиви, компетентни и изглеждат така все едно е по-лесно да се работи с тях.
  • Човек, който има симетрично лице, изглежда по-здрав.
  • Атрактивни непознати изглеждат по-надеждни.
  • По-вероятно е съдебно жури да даде по-леко наказание на привлекателно лице.
  • Добре изглеждащите професори мотивират учениците да учат по-усилено.
  • В тези случаи виновни са стандартите, наложени от рекламите и филмите. И макар големите марки да се отказват от перфектни модели и да избират по-реалистични хора, стереотипите са застинали дълбоко в нашите умове.

Как обществото насърчава култа към красотата

Култът към красотата не се появява случайно. Древните египтяни са имали козметични продукти, които наподобяват частично тези, които имаме днес. Когато фотографията се появява за първи път, използването на козметика се увеличава драстично. Днес козметичният пазар процъфтява и се очаква да нарасне с 7,5% до 2023 година.

Изискванията за привлекателен външен вид нарастват. Южна Корея е световната столица на пластичната хирургия. Тук дискриминацията, свързана с външния вид, се среща по-често, отколкото навсякъде другаде. И то оказва влияние върху самочувствието на хората, здравето и дори индекса на телесна маса.

Цената, която плащаме за култа към красотата

Атрактивните хора са по-склонни да бъдат поканени на интервю за работа. В проучване учените предложиха на група хора да представят себе си като работодатели и да прегледат две автобиографии със снимките на кандидатите. Ако автобиографията е добра, хората все пак канеха кандидата. Но ако и двете автобиографии са посредствени, по-привлекателните хора имаха повече шансове.

Външният вид изкривява възприятието за професионализъм. Атрактивни учени са по-интересни за хората и от своя страна искат да прочетат своите проучвания. Но колкото по-привлекателен и комуникативен е експертът, толкова по-малко компетентен е.

Привлекателните политически кандидати получават 20% повече гласове. Вероятно политиците са публични личности и способността им да се доверяват се формират въз основа на техния външен вид и поведение. Никой не иска да научи за тънкостите на дипломацията, микроикономиката и геополитиката. Много по-лесно е да направите заключение въз основа на картината, която виждате по телевизията или в медиите.
Красотата е обвързана с много материални стимули и порицания. Жените, които са по-привлекателни, получават средно 8% повече пари, а жените, които са „под средните“, плащат глоби от около 4% от доходите си. Атрактивните мъже печелят около 4% повече от тези, които се смятат за непривлекателни (последният плаща 13% от доходите си като глоби).

Атрактивните хора продават повече. Добре изглеждащите агенти за недвижими имоти печелят повече и използват техния облик по-активно като комплимент към техните професионални умения.

Професор Рене Енгелн вярва, че обсебването от външен вид е психологическо заболяване на цялото общество. Тя прекарва 15 години в проучване защо хората искат да бъдат привлекателни и е написала книга за манията за перфектния външен вид.

Стремежът към щастие води до депресия, разстройства в храненето, когнитивни нарушения и загуба на време и пари.

Редактор: Илияна Кръстева

Източник: brightside.me 

Още по темата:
  • След 40-годишна забрана: Върховният съд на САЩ връща молитвите в държавните училища След 40-годишна забрана: Върховният съд на САЩ връща молитвите в държавните училища
  • Кастата на низвергнатите – индийски свещеник се бори със социалната стигма Кастата на низвергнатите – индийски свещеник се бори със социалната стигма
  • Стигмата върху продължителния COVID или какво е да се чувстваш пренебрегван от лекарите Стигмата върху продължителния COVID или какво е да се чувстваш пренебрегван от лекарите
  • Чайлдизъм (childism): Как законът дискриминира децата и има ли начин да се справим с това Чайлдизъм (childism): Как законът дискриминира децата и има ли начин да се справим с това
5.0/5 1 оценка

Коментари към Терминът Lookism: дискриминация към по-малко привлекателните хора

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте Терминът Lookism: дискриминация към по-малко привлекателните хора
    www.framar.bg 
    на 17 May 2025 в 19:39
    Коментирайте "Терминът Lookism: дискриминация към по-малко привлекателните хора"

СТАТИЯТА е свързана към

  • За свободното време
  • Любопитно и забавно
  • 10 вида дискриминация, които вече изчезват в съвременния свят
  • Как да приемем същността на другите хора
  • Публично засрамване на жените и обвинения в непристойно поведение – дефиниция и негативни ефекти
  • Как описваме мъжете и жените лидери
  • След 40-годишна забрана: Върховният съд на САЩ връща молитвите в държавните училища
  • Микроагресията на работното място
  • Дискриминацията в социалните медии засилва депресията и тревожността при мъжете от малцинствените групи
  • Как да се борим с дискриминацията на работното място
  • Защо е трудно да се изкорени дискриминацията спрямо бременните жени на работното място
  • Възрастова дискриминация (ейджизъм) – същност, признаци и последици
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();

ЗДРАВЕН ФОРУМ ПО ТЕМАТА

Предложете ни място за уикенд на палатка с малко дете :)

преди 2228 дни, 9 часа и 25 мин.

Докосват ли непознати хора децата ви?!

преди 2524 дни, 5 часа и 31 мин.
Всички

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Услуги в България на speedybook.pro

преди 1 дни, 7 часа и 43 мин.

Какво представлява прозяването

преди 5 дни, 22 часа и 44 мин.

Кои са летните фестивали, които ще посетите?

преди 5 дни, 22 часа и 55 мин.

Шалгам - сок от виолетов морков за детоксикация

преди 5 дни, 23 часа и 2 мин.
Всички

АНКЕТА

Прозрачна ли е благотворителността в България?

Виж резултатите

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

ПОУМОН ХИСТАМИН 30 СН

РУУФ РАТ КАПАН ЗА МИШКИ И ПЛЪХОВЕ С ЛЕПИЛО 18 / 13 см CATCHMASTER

НИВЕА СЪН PROTECT & MOISTURE ХИДРАТИРАЩ СЛЪНЦЕЗАЩИТЕН СПРЕЙ ПОМПА SPF50+ 270 мл

СОЛИНГЕН МАГНУМ КЛЕЩИ ЗА НОКТИ 003

ОРТОТЕХ ОРТО СОФТ РАЗДЕЛИТЕЛИ ЗА ПРЪСТИ ХАЛУКС ПРОТЕКТ

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

V08BA рентгеноконтрастни средства, съдържащи бариев сулфат

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 16 май 2025г. в 16:39:11

МАГНЕЗИЕВ БИСГЛИЦИНАТ капсули 200 мг * 120 НАТУРАЛ ФАКТОРС

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 16 май 2025г. в 16:27:52

V08BA рентгеноконтрастни средства, съдържащи бариев сулфат

Коментар на: Десислава Петрова от 16 май 2025г. в 16:20:59

МАГНЕЗИЕВ БИСГЛИЦИНАТ капсули 200 мг * 120 НАТУРАЛ ФАКТОРС

Коментар на: Петя Петкова от 16 май 2025г. в 15:53:33

НИЛАЦИД ГАСТРОГЕЛ саше * 20

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 16 май 2025г. в 15:24:57
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2025 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на уеб сайт от Valival