11 факта за пътуването със самолет, които ще ви изненадат
Почти всяко дете е поглеждало към самолетите в небето, задавайки си въпроса „Как е възможно такава огромна машина да лети?“ След като вече сме възрастни, ние поне отчасти знаем отговора. Въпреки това самолетите продължават да бъдат много интересни достижения на човешката инженерна мисъл.
Вижте най-интересните факти за тези летателни апарати.
Самолетите могат да издържат на удар на светкавица
Според статистиката всяка година много самолети биват поразявани от светкавица. Тези инциденти обикновено се случват без никакви опасни последици, тъй като съвременните самолети разполагат със специална обвивка, която ги защитава от това иначе опасно природно явление.
Не съществува нещо като „най-безопасната седалка в самолета“
Резултатите от проучване, проведено от списание TIME показват, че вероятността да оцелеете след инцидент със самолет е по-висока, ако пътникът стои в около кърмата на самолета. Въпреки това според информацията от специалната американска авиационна служба, „най-безопасната седалка“ всъщност не съществува. В случай на опасност винаги съществуват неизвестни, които не могат да се вземат под внимание, за да се планира оцеляването.
Някои самолети разполагат с тайни отделения за екипажа
При дълги полети членовете на екипажа трябва да работят понякога по 16 часа. За да могат да си починат и поспят малко, някои самолети разполагат с малки спални помещения, предназначени за 6 до 10 човека.
Ако единият от двигателите на самолета откаже, той все пак може да достигне желаната дестинация или най-близкото летище
Идеята, че двигателят на самолета може да откаже е ужасяваща за много пътници. Но съвременните самолети могат да се справят с това нещастие. Нещо повече, техните маршрути са проектирани по такъв начин, че ако единият двигател откаже, те да стигнат до най-близкото летище само с един двигател.
Защо осветлението се намалява и се вдигат щорите по време на излитане и кацане?
Когато самолетът излита или се насочва към земята в тъмното, светлините винаги се намаляват. Това се прави като застраховка –в случай на спешна евакуация пътниците и екипажът да са свикнали с тъмнината. Това би им позволило да се движат по-бързо.
Щорите на прозорците трябва да са вдигнати по същата причина. Така пътниците могат да използват естествената външна светлина и същевременно позволява на екипажа да прецени външната ситуация и да реши от коя страна ще е по-безопасно да започнат аварийната евакуация.
В самолета е забранено да се пуши. Тогава защо в тоалетната има пепелник?
Пушенето на борда на самолета е строго забранено, но в тоалетната все пак има пепелник. Защо? Тези, които спазват правилата за поведение на борда все пак подозират, че някои пътници може би се опитват да пушат тайно. За да са сигурни, че фасовете няма да бъдат изхвърлени в тоалетната чиния, което е много рисковано и може да причини пожар, в тоалетната са поставени пепелници. Но това не означава, че можете да ги ползвате. Всички тоалетни са снабдени с противопожарни аларми и всеки пътник, който наруши правилата, рискува да бъде глобен и да му бъде наложена забрана да използва съответната авиолиния.
Защо храната в самолета няма никакъв вкус?
Храната в самолета често се оказва не особено вкусно, но това не е по вина на авиолиниите. Ниското количество влага и налягането в кабината намалява вкусовата чувствителност на рецепторите ни. Според едно проучване хората губят способността си да усещат сладките и солените храни с цели 30 % при подобни условия.
Защо има дупка в едното стъкло на илюминатора?
Самолетните прозорци всъщност са направени от 3 различни акрилни панела. Заради разликата между температурата на различните височини, панелите трябва да могат да устоят на огромното налягане. Малката дупка между средния и външния панел позволява налягането между стъклата да се регулира, намалявайки вероятността те да се спукат. Също така дупката предотвратява замръзването или запотяването на прозореца.
Кислородните маски на борда могат да работят само 15 минути
Когато налягането в кабината падне, всеки пътник се нуждае от кислородна маска. Но малко хора осъзнават, че те могат да се използват само 15 минути. Това е времето, необходимо за свалянето на самолета до височина, на която пътниците могат да дишат нормално.
Самолетните гуми не могат да се взривят при приземяване
Самолетните гуми могат да издържат тежест от 38 тона. С тях могат да бъда извършени 500 кацания със скорост 280 км в час, преди да се наложи подмяната им. Налягането вътре в тях е приблизително 6 пъти по-високо от налягането в автомобилните гуми. Когато дойде време за подмяната им, те се махат с крик, точно както при колите.
Защо самолетите оставят бели следи
Тези бели линии се получават в резултат на кондензацията. По време на полет двигателите на самолета изпускат въздушна пара, която се разсейва в студената атмосфера. Резултатът са белите следи, които виждате. Точно както можете да видите дъха си в студено време.
източник: brightside.me
- Как да оцелеем в самолетна катастрофа: Няколко съвета, които могат да спасят живота ни
- 4 ужасяващи сценария, които ще ви откажат от пътувания през зимните празници
- Ловът на четири изчезнали ядрени бомби след катастрофа на Боинг B-52 в Гренландия
- 10 странни неща, които се случват с тялото ви, когато летите със самолет
Продукти свързани със СТАТИЯТА
КАЦАНЕТО - ЙОРДАН КОЛЕВ - СИЕЛА
СТАТИЯТА е свързана към
- За свободното време
- Любопитно и забавно
- Колко време след операция може да се пътува със самолет?
- Къде да седнем в самолета
- Упражнения за по-добро оросяване на крайниците по време на полет
- Как да избегнем проблеми с ушите по време на полет?
- 10 любопитни факта за самолетите, за които дори не подозирате
- Стабилизирайте вестибуларния си апарат преди пътуване с 10 прости упражнения
- Как да оцелеем в самолетна катастрофа: Няколко съвета, които могат да спасят живота ни
- Как да предпазим детето от болки в ушите по време на полет със самолет?
- Как самолет се озова на покрива на аптека
- 9 неща, които не трябва да правите в самолет
Коментари към 11 факта за пътуването със самолет, които ще ви изненадат