Начало Лайфстайл За свободното време Любопитно и забавно 10 любопитни факта за самолетите, за които дори не подозирате

10 любопитни факта за самолетите, за които дори не подозирате

10 любопитни факта за самолетите, за които дори не подозирате - изображение

Трудно е да изненадате човек, който постоянно пътува със самолет, но все още има много факти, за които дори не подозирате.

Днес ще ви разкрием няколко от тайните на самолетите, които са известни само на служителите на авиокомпаниите и най-любопитните пасажери.

Кукичките на крилете

Крило на самолет

При повечето самолети, за да стигнат до пързалката за спешни случаи, пътниците трябва да стъпят върху гладкото и хлъзгаво крило. За да не е толкова опасна тази задача, авиоконструктурите са измислили специална кукичка: през нея се прекарва въже, като единият му край е прикрепен към вратата, а другият към крилото в основата на пързалката. Държейки се здраво за въжето, пътниците могат по-лесно, безопасно и бързо да се евакуират.

Брадвичка в пилотската кабина

Пилотска кабина

Според законите в много държави (като в САЩ например), брадвичката е част от оборудването за спешни случаи и трябва да се държи в пилотската кабина. С брадвичката може да се запали огън, да се отвори заяла врата или да си пробиете направо нова – във фюселажа на самолета е отбелязано кое е най-подходящото място за пробиване на авариен изход.

Дупчица в прозореца

Прозорец на самолет

Самолетните прозорци се състоят от три стъкла: външното е за изолация от външното налягане, вътрешното предпазва самолета от разхерметизиране при счупване отвътре, а средното, в което е направена дупчицата, регулира въздушния поток. Този отвор помага за уравновесяването на налягането и предотвратява кондензирането на влага между стъклените панели.

Допълнително захранващо устройство

Двигател на самолета

Когато се качваме на самолет, винаги чуваме един характерен шум, въпреки че двигателите все още не са запалени. Той се причинява от Допълнителното захранващо устройство, което осигурява енергия за системите, докато двигателите все още не са включени. Освен това, с помощта на същото устройството се стартират и самите двигатели. Подобна система също така е от полза на терминалите, които не могат да предложат нужната поддръжка.

Служба на федералните въздушни маршали

Въздушен марашал

Тези полицейски служители пътуват в самолетите под прикритие и могат тихичко и незабелязано да се справят с някой проблемен пътник или да обезоръжат терорист. САЩ, Франция, Канада както и други страни разполагат със своя служба за Въздушни маршали и дори съществува филма за работата на тези служители – "Директен полет".

Отделения за почивка на стюардесите и пилотите

Тайни помещения в самолетите

Някои самолети разполагат с малки скрити стаи за екипажа на самолета, където служителите могат да си почиват по време на дългите полети. Тези отделения не са много удобни: те са тесни и клаустрофобични и можете единствено да лежите в тях.

Дръжките на аварийните врати

Аварийни врати в самоелта

Тези дръжки са направени са стюардесите, за да се хванат за тях по време на паника на борда, и да не бъдат изблъскани от самолета от пътниците, които се тълпят на изходите.

Климатичната инсталация

Климатична инсталация в самолета

Чудили ли сте се някога от къде идва въздухът, който дишаме на борда на самолета? Той всъщност се изпуска от компресора в турбините на всеки двигател. Вероятно това е причината, поради която повечето хора смятат, че въздухът в самолетите е мръсен. Въпреки това, няма причини за притеснение: въздухът се пречиства и охлажда и филтрите премахват 95% от бактериите.

Устройството на Купър

Устройството на Купър

Това устройство се появява за първи път, след като Дан Купър отвлича самолет с пътници, получава откуп и се измъква с парашут. От тогава насетне всички самолети на компаниите Boeing и Airbus са снабдени с него: устройството не позволява отварянето на вратите по време на полет.

Черният триъгълник

Черен триъгълник в самолета

 

Вероятно сте забелязали малките триъгълници на борда на някои самолети. Както казва един капитан на Airbus A230, те отбелязват местата, от където могат да се видят крилата на самолета. Понякога се налага те да бъдат проверени, ако пилотите се съмняват за позицията на клапите и дали индикаторите са наред. За щастие тези случаи са рядкост.

източник: brightside.me

по статията работи: Величка Мартинова

Още по темата:

5.0, 1 глас

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛайфстайлСнимкиЗдравни съветиРецептиЛюбопитноХранене при...Организации