Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум Консултации
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало Лайфстайл За свободното време Непозната земя Ловът на четири изчезнали ядрени бомби след катастрофа на Боинг B-52 в Гренландия

Ловът на четири изчезнали ядрени бомби след катастрофа на Боинг B-52 в Гренландия

от 14 фев 2018г., обновено на 03 сеп 2018г.
Ловът на четири изчезнали ядрени бомби след катастрофа на Боинг B-52 в Гренландия  - изображение
  • Инфо
  • Продукти
  • Коментари
  • Свързаност
Инфо
Инфо
Продукти
Коментари
Свързаност

На 21 януари 1968 г. в замръзналите води на Гренландия се разбива големият Боинг B-52 "Stratofortress", който пренася ядрено оръжие. Самолетът, който е "защитна мярка в случай на внезапна атака от Съветския съюз срещу Съединените щати", прави опит за аварийно кацане близо до летателната база "Туле". Последиците от злополуката могат да са катастрофални.

Мисията започва рутинно за капитана на военновъздушните сили Джон Хауг и неговият екипаж. Масивният самолет излита от базата "Платсбърг" в Ню Йорк, а полетът е част от по-голяма операция. Целта е поне 12 самолета B-52 от военновъздушните сили да се задържат във въздуха с готовност да реагират при евентуална заплаха от СССР.

Хауг и екипът преминават през няколко тренировки заедно. На борда има допълнителен пилот, който да даде шанс на главния екипаж да поспи по време на 24-часовата мисия. Операция "Chrome Dome" на американските военновъздушни сили започва през 1961 г. и по-голямата част от мисиите преминават без инциденти.

Пет часа след излитането Хауг нарежда на втория пилот да си вземе почивка и минути по-късно положението рязко се влошава. Температурата в кабината е твърде ниска, затова екипът решава да включи нагревателите в самолета, което предизвиква появата на силен пушек с миризма на гума. Хауг нарежда на екипажа да използва кислородните маски и сигнализира на база "Туле", за да получи разрешение за аварийно кацане.

Самолетът се намира на около 90 мили южно от базата. Пожарогасителите привършват, а димът продължава да се разпространява като ограничава почти напълно видимостта в самолета. Хауг знае, че не може да осъществи аварийното кацане, без да вижда нищо, и благодарение на светлините на града успява да определи, че вече лети над "Туле".

Боинг B-52
 "Използвахме цялото налично оборудване, за да потушим огъня, но димът беше толкова интензивен, че нямах друг избор освен да спася епипажа си", коментира Хауг на кратка пресконференция за Таймс. На въпроса дали е имало друг случай да лети над Гренландия в бомбардировач капитанът отказва да отговори.

Почти всички от екипажа напускат Боинг B-52 с парашути, 6 мъже успяват безопасно да стигнат земята. Вторият пилот – Леонард Свитенко, който е сменен от допълнителния пилот по време на полета, умира от наранявания на главата, докато се опитва да се спаси в долния шлюз на самолета. Боинг B-52 остава във въздуха още 12 км преди да се свлече върху морския лед. Спешните екипи успяват да спасят оцелелите от непоносимо ниските температури, които достигат до -27 и -31 градуса по Фаренхайт.

Огънят от катастрофата е видим от километри. Екипите, които търсят ядрените оръжия на борда на самолета, обаче остават с празни ръце. Целият товар от водородни бомби, които Бонг B-52 пренася, е приблизително 239 пъти по-мощен от атомната бомба, която САЩ пуска над японския град Хирошима през 1945 г.

Това, което допълнително влошава нещата, е спадането на температурата до -60 градуса; на мястото на катастрофата ледът е пропукан и вероятността четирите водородни бомби да се озоват на дъното на океана не е никак малка. Нивата на радиация в района се увеличават и усилията на екипа са възпрепятствани при настъпването на нощта. На 28-ми януари военните съобщават, че са успели да възстановят частите на всички четири ядрени бомби.

Последствията от катастрофата биха могли да придобият кардинални размери – като изключително горещият огън на реактивното гориво да стопи и задейства бомбите. Противоречията започват скоро след инцидента и не спират близо 50 години.

Дългогодишната датска политика изрично забранява пренасянето на ядрен материал над острова. През 2008 г. BBC оспорва твърдението, че всички ядрени бомби са били безопасно възстановени. Изследванията на медията разкриват, че една от бомбите все още липсва, но докладите на правителствата категорично отричат подобен развой на събитията.

За съжаление, катастрофата край "Туле" не е изолиран инцидент. Всъщност до 1968 г. има поне още две катастрофи на бомбардировачи, макар положението в Гренландия да е значително по-сериозно заради условията, при които се извършва "ловът" на бомбите.

По статията работи: Наталия Тотева

Източници: allthatsinteresting.com, washingtonpost.com
Снимки: miltonhooper.com, washingtonpost.com

Още по темата:
  • Завръща ли се страхът от ядрена война (нуклеомитуфобия) Завръща ли се страхът от ядрена война (нуклеомитуфобия)
  • 10 шокиращи тайни, споделени от екипажа на полета, които пътниците не знаят 10 шокиращи тайни, споделени от екипажа на полета, които пътниците не знаят
  • Революционният соларен самолет Solar Impulse прави околосветско пътешествие пред очите на целия свят (Видео) Революционният соларен самолет Solar Impulse прави околосветско пътешествие пред очите на целия свят (Видео)
  • 15 малко известни факти за пилотите 15 малко известни факти за пилотите
5.0/5 1 оценка

Продукти свързани със СТАТИЯТА

КАЦАНЕТО - ЙОРДАН КОЛЕВ - СИЕЛА
15.00лв. / 7.67 €

КАЦАНЕТО - ЙОРДАН КОЛЕВ - СИЕЛА

Коментари към Ловът на четири изчезнали ядрени бомби след катастрофа на Боинг B-52 в Гренландия

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте Ловът на четири изчезнали ядрени бомби след катастрофа на Боинг B-52 в Гренландия
    www.framar.bg 
    на 02 October 2025 в 00:30
    Коментирайте "Ловът на четири изчезнали ядрени бомби след катастрофа на Боинг B-52 в Гренландия "

СТАТИЯТА е свързана към

  • За свободното време
  • Непозната земя
  • 10 шокиращи тайни, споделени от екипажа на полета, които пътниците не знаят
  • Колко време след операция може да се пътува със самолет?
  • 11 факта за пътуването със самолет, които ще ви изненадат
  • Пътуване със самолет по време на бременност
  • Как са пътували бебетата в самолетите през 50-те години на миналия век?
  • Момиче оцелява 11 дни в джунглата след самолетна катастрофа
  • Революционният соларен самолет Solar Impulse прави околосветско пътешествие пред очите на целия свят (Видео)
  • Защо не бива да пиете горещи напитки по време на полет
  • Как да избегнете 10 неприятни ситуации по време на полет?
  • Вкусен фото полет половин век назад - Първа част
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();
Най-новите публикации
Заплаха онлайн: Лекуват ни дийпфейк лекари, създадени с изкуствен интелектЗаплаха онлайн: Лекуват ни дийпфейк лекари, създадени с изкуствен интелект

Заплаха онлайн: Лекуват ни дийпфейк лекари, създадени с изкуствен интелект

от 01 окт 2025г.Прочети повече
FDA одобри очила за забавяне прогресията на късогледството при децаFDA одобри очила за забавяне прогресията на късогледството при деца

FDA одобри очила за забавяне прогресията на късогледството при деца

от 01 окт 2025г.Прочети повече
Джевдет Чакъров: Здравеопазването има нужда от цялостна реформа, а не от мерки на парчеДжевдет Чакъров: Здравеопазването има нужда от цялостна реформа, а не от мерки на парче

Джевдет Чакъров: Здравеопазването има нужда от цялостна реформа, а не от мерки на парче

от 01 окт 2025г.Прочети повече

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Колоездачен клуб Берое ви кани на спортно състезание с кауза в Стара Загора - 5 октомври 2025 г., неделя, от 10:00 ч.

преди 5 дни, 7 часа и 26 мин.

Характерна клинична картина на Морбус мортум

преди 14 дни, 10 часа и 26 мин.
Всички

АНКЕТА

Засегнати ли сте от липсата на вода?

Виж резултатите

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

ВИТАМИН E спрей 30 мл ОМЕГА ВИТА

ЛИВЕРЕКС МАКС капсули * 60 ГРИЙН АКТИВ

ВИТАВЕА ЖЕЛЕ РОЯЛ капсули 200 мг * 50

ПРОПОЛИСОВА (КЛЕЕВА) ТИНКТУРА 30 мл БИЛБО

БИО - КУЛТ капсули * 30

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

ТОРВАЗИН ПЛЮС 40 мг/10 мг капсули * 30

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 01 окт 2025г. в 18:09:19

ИГНАТИА АМАРА 9 СН

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 01 окт 2025г. в 18:07:31

ИГНАТИА АМАРА 30 СН

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 01 окт 2025г. в 18:05:26

ТОРВАЗИН ПЛЮС 40 мг/10 мг капсули * 30

Коментар на: А. от 01 окт 2025г. в 16:39:40

ИГНАТИА АМАРА 9 СН

Коментар на: Ивана от 01 окт 2025г. в 16:17:57
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2025 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на уеб сайт от Valival