15 малко известни факти за пилотите
Когато говорим за пътувания, смело можем да кажем, че има много работни възможности за тези, които искат да се занимават с това. И понеже много хора ползват самолетните пътувания като по-удобен начин за придвижване, много компании търсят пилоти, които да оперират машините им.
Да бъдеш пилот е наистина готина професия. Една от най-сериозните причини зад избора на тази професия е възможността за прекрасна гледка от високо - нещо, което не се вижда от бюрото в офиса. Другото предимство, на което се наслаждават пилотите, е пътуването из целия свят. Въпреки всички предимства, тази професия може да е също толкова предизвикателна, и именно затова ви представяме някои факти, които може и да не знаете за пилотите.
15. Някои пилоти носят снимки в шапките си
Не всички пилоти носят шапки, забелязали сте, че някои от тях имат, други - не. Според claimhelp.eu причината част от пилотите да носят шапки е много интересна - носят снимки на любимите си в тях, така че да могат да ги гледат когато им домъчнее.
14. Пилотите могат да правят някои изненадващо интересни неща - да пишат глоби, например
Летенето не е единствената задача, която имат. Професията понякога изисква и спазването на други задължения, част от които могат да ни изненадат. Като например задължението да съставят глоби, когато е наложително. Интересно.
13. Пилотите могат да пишат завещания
Макар основното им задължение е да пилотират, понякога им се налага да отговарят за други задачи също. В случай, че се случи неприятното събитие някой от пасажерите да почине по време на полет, пилотите имат отговорността да напишат завещанието му.
12. Лицензът им трябва да се подновява на всеки няколко месеца
Точно както всеки друг притежава лиценз за дадено умение и трябва да го подновява на даден период от време, пилотите също подновяват своите. И по-точно - подновяват ги на всеки 8 месеца обикновено. Правилото е различно за тези, които управляват Боинг 777, между другото - при тях това се изисква на всеки шест месеца.
11. Пилотите се поздравляват с присветване на светлините когато засекат друг самолет
Понякога самолетите се разминават близо летейки, и всъщност без никой друг да забелязва, пилотите се поздравяват взаимно като присветват светлините на самолетите си точно както правят автобусните шофьори, за да кажат си кажат "здрасти".
10. Препоръчително е пилотите да не ядат морски дарове когато са на работа
Консумацията на морски дарове не е добра идея за някои хора, упражняващи определи професии. Това важи с пълна сила за пилотите. Не им се препоръчва да се хранят с каквито и да било морски деликатеси когато са на работа, за да се избегне възможността да получат хранително натравяне, което може да бъде много опасно.
9. Напълно забранено им е да споделят храната си с втория пилот
Интересен факт е, че пилотите не мога да споделят храната си с ко-пилотите, с които са заедно в кабината. Това правило е взето като мярка за сигурност. Идеята е, че ако един от тях се натрови от консумираната храна, другият трябва да остане здрав, за да пилотира. Двама болни пилоти на полет въобще на звучи добре.
8. Пилотите невинаги пилотират когато самолетът лети
Ако някой си мисли, че ръцете на пилотите винаги са заети с управлението на самолета, в днешни дни това не е вярно. Истината е, че самолетните технологии в днешни дни изискват много малко участие от страна на човешкия фактор. Въпреки това, те си имат задължения, в рамките на които правят преценки, с които се уверяват, че всички движения и маневри са безопасни.
7. На пилотите им е забранено да четат книги в кабината
Да, вярно е, че пилотите могат да четат докато са на работа, но имат ограничения, които трябва да спазват във връзка с четенето в работно време. Авиолиниите не им позволяват да четат книги, защото това ги разсейва от работата. Позволено им е обаче да четат вестници, тъй като статиите обикновено са кратки и не отнемат много време в концентрация.
6. Пилотите могат да дремват по време на полет
Факт, който може да се окаже интересен за много често пътуващи хора е, че понякога пилотите спят в кабината. Това може и да звучи малко притеснително, но всъщност е напълно безопасно. Пилотите са важни, но понякога трябва да почиват също, за да запазят свежа мисъл и концентрация.
5. На някои пилоти им е разрешено да работят само 8 последователни часа
Някои от авиаторите не могат да работят с продължителност, по-голяма от 8 часа наведнъж. В САЩ това е правило, като по този начин авиолиниите се уверяват, че служителите им не са уморени по време на работа, което може да бъде доста опасно.
4. Пилотите не избират ко-пилотите, с които да летят
Авиаторите имат малко права, що се отнася до това с кого споделят пилотската кабина. Тоест, в повечето случаи не избират колегите си, макар понякога да успяват да повлияват на решенията с кого да летят. Могат да направят обаче предварителна заявка, в която да посочат ако има определен колега, с когото не желаят да работят.
3. Способни са да изпълняват малки задачи по поддръжката, но не го правят
Както може би си мислите, има много дребни неща, свързани с поддръжката на самолетите, които често трябва да се правят. На пилотите, обаче, не им е разрешено да ги правят, въпреки квалификацията и уменията им, които гарантират правилното им изпълнение. И въпреки факта, че би отнело повече време да се намери друг човек, който да се справи със задачките.
2. Нямат късмет, ако имат намерението да разговарят с пасажер
Пилотите напускат пилотската кабина когато им се налага да ползват тоалетната, но не могат да излизат поради други причини. Преди години пилотите са излизали от кабината и са разговаряли с пасажерите свободно, но вече тази практика не им е разрешена, което вероятно има своята причина.
1. Някои пилоти се чувстват напрегнати когато носят униформата си
Понякога носенето на пилотска униформа може да идва малко в повече. Някои авиатори се чувстват под напрежение когато ходят из летищата в униформите си. Да, и те са човешки същества точно както всеки друг, но понякога очакванията да са перфектни през цялото време могат да са натоварващи.
The Travel, снимки: Unsplash
- Как да оцелеем в самолетна катастрофа: Няколко съвета, които могат да спасят живота ни
- 4 ужасяващи сценария, които ще ви откажат от пътувания през зимните празници
- Революционният соларен самолет Solar Impulse прави околосветско пътешествие пред очите на целия свят (Видео)
- Защо не бива да пиете горещи напитки по време на полет
Продукти свързани със СТАТИЯТА
КАЦАНЕТО - ЙОРДАН КОЛЕВ - СИЕЛА
СТАТИЯТА е свързана към
- За свободното време
- Любопитно и забавно
- Колко време след операция може да се пътува със самолет?
- Къде да седнем в самолета
- Упражнения за по-добро оросяване на крайниците по време на полет
- Как да избегнем проблеми с ушите по време на полет?
- 10 любопитни факта за самолетите, за които дори не подозирате
- Как да оцелеем в самолетна катастрофа: Няколко съвета, които могат да спасят живота ни
- Как да предпазим детето от болки в ушите по време на полет със самолет?
- Как самолет се озова на покрива на аптека
- Стабилизирайте вестибуларния си апарат преди пътуване с 10 прости упражнения
- 9 неща, които не трябва да правите в самолет
Коментари към 15 малко известни факти за пилотите