10 словесни трика, с които да усъвършенствате комуникативните си умения (част 2)
Всички ще се съгласите, че най-важното ни умение в съвременния живот е комуникативното. Способността ни да изразяваме умело мислите си и да формираме връзки с хората е едно от най-важните неща, които притежават успешните хора.
И все пак, в училище никой не учи децата на ефективна комуникация. Очаква се, че като биват хвърлени в училищния двор, те сами ще се научат да се изразяват. Не трябва да бъде така. Съществуват много прости комуникационни трикове и стратегии, от които всеки би почерпил нещо полезно. А ето тук може да откриете някои интересни начини, с които да усъвършенствате своите собствени комуникативни способности.
Никога не се карайте с някой директно
Употребата на изрази като "грешиш" или "не съм съгласен с теб" автоматично ви слагат в ролята на антагониста в конкретния разговор. Така превръщате общуването по-скоро в спор, а не в позитивна комуникация.
Избягвайте жаргонизми, евфемизми и клишета
Масово се прекалява с този тип лексеми, затова и губят значимостта си твърде бързо. Използването на такъв тип изрази единствено би ви причислило към масата, премахвайки всеки елемент на индивидуалност в говора ви. Твърде вероятно е събеседникът ви да си помисли, че не сте достатъчно умни, за да изразите мисълта си, обличайки я в собствени думи.
По-добре изразявайте прямо това, което искате да кажете, с директни и прости думи.
Говорете само смислени неща
Когато искате да кажете нещо, задръжте за момент, помислете критично и обективно дали наистина си заслужава да бъде изговорено, и в случай, че не е, то по-добре замълчете.
Не всяка мисъл, която се появява в главата ви е достатъчно ценна, за да прерасне в разговор. А и не всеки кратък разговор (т. нар. small-talk) си заслужава да бъде воден.
Меки критики, изказани чрез метода "сандвич"
Методът е наречен така, защото двете филийки хляб символизират позитивната обратна връзка (или комплимент), а вътрешното му съдържание – конструктивна критика.
Когато искате да изкажете критика към някого, започнете с комплимент, вметнете критиката и завършете отново с позитивно отбелязване. Това със сигурност ще омекоти забележката ви, а при някои хора, които трудно търпят критика, би било много ползотворно.
Задавайте отворени въпроси
Отворените въпроси изискват за отговор повече от "да" или "не". Запитвайте по начини, които ще окуражат другия човек да започне дискусия. Обръщайте се към събеседника си с изрази от сорта: "Какво те подтикна към избора да станеш медицинска сестра?"; "С какво най-много те впечатли Хавай?" и пр. Така човекът ще бъде подтикнат да изкаже личната си история или мнение, а от това ще се почувства по-добре и разговорът с вас ще му бъде приятен.
Първа част на статията може да прочетете ТУК
Редактор: Милена Минчева
Източник: ideapod.com
Снимки: unsplash.com
Продукти свързани със СТАТИЯТА
СТАТИЯТА е свързана към
- За свободното време
- Живот и Ум
- Научете каква е необичайната символика на жестовете в различните страни
- 17 практични кулинарни техники, които ще ви помогнат в кухнята
- Видове невербална комуникация
- Разширете тесните си обувки по 6 доказани метода
- Реч
- Как да отстраним миризмата на загоряло?
- С оцет и захар може да заменим виното в ястията
- Невероятната сила на валидирането и как да го правите
- Как да освободим заседналите чаши, без да ги счупим?
- 12 способа за справяне с инатливите хора
Коментари към 10 словесни трика, с които да усъвършенствате комуникативните си умения (част 2)