Начало Лайфстайл За свободното време Любопитно и забавно 8 трика, които търговците ни прилагат, за да пазаруваме повече

8 трика, които търговците ни прилагат, за да пазаруваме повече

8 трика, които търговците ни прилагат, за да пазаруваме повече - изображение

Колко често правите ненужни покупки, когато сте в магазина за дрехи или в близкия супермаркет? Обзалагаме се, че отговорът е "често". Мнозина обаче дори не осъзнават, че благодарение на скритите капани, заложени от търговците, действително купуват неща, от които не се нуждаят. Ето кои са те:

Неудобни каси

60% от хората връщат ненужните покупки, когато са пред касите. За да откажат клиентите си от тази практика, зоните, обособени за плащане, ограничават мястото, където да поставите ненужните стоки, особено ако те са в количка.

каси

 

Уютни магазини

Всички коридори в моловете са ярко осветени и винаги звучи музика, която се усилва и отразява като ехо от плочките на пода. Щом влезете в някои от магазините, обаче, ехото и светлините намаляват, а музиката става спокойна и приятна. Всичко това създава усещане за комфорт и ви кара да останете в тях по-дълго.

магазини

 

Вталяващи огледала в пробната

Огледалата в пробните са подбрани специално, за да изглеждате по-слаби и по-високи. Някои магазини за бельо, например, добавят розов пигмент към огледалата си, за да направят кожата ви да изглежда с идеален тен. Този трик определено работи, защото колкото повече се харесвате в определени дрехи, толкова по-вероятно е да ги купите.

пробна

 

Подмяна на стоките

Ако пазарувате в един и същ магазин, знаете как са подредени стоките, и се отправяте директно към тези, които са ви необходими, без да се отклонявате в друга посока. Служителите пренареждат артикулите с цел да обиколите другите щандове и да напълните количката, преди да сте стигнали до конкретната стока, която е в списъка ви с покупки.

плодове и зеленчуци

 

Добре обмислено осветление

Всеки знае, че най-добрите банани са тези с наситен жълт цвят. Това важи и за други плодове и зеленчуци, а собствениците на магазините знаят много добре това. Въпросът за "несъвършените" цветове се решава с осветление: "правилната" светлина може да направи стоките да изглеждат по-добре.

 банани

Изкуствено търсене

Правят ли ви впечатление празните пространства между рафтовете? Това се прави, защото така се създава впечатление, че дадената стока се търси много. Уви, повечето от служителите в магазините свалят продуктите, за да създадат впечатление, че стоката е качествена и поради тази причина се изчерпва бързо.

 рафтове

Манипулация с цените

Има два чайника с подобни характеристики на рафта, но единият от тях струва 79,99 лв, а другият 99,99 лв. "Евтиният" се продава бързо, а по-скъпият не се продава толкова добре. Защо се получава това? Защото, когато правите избор вие не мислите за реалната стойност на продукта, а за факта, че получавате страхотна оферта.

 чайник

Без прозорци, без часовници

Общоизвестно е, че в казината няма прозорци или часовници, за да могат хората да губят чувството си за реалност и да харчат, колкото се може повече пари. Търговските центрове заимстват този трик, за да постигнат същия ефект.

магазин и казино

 

източник: brightside.me

по статията работи: Илияна Стоянова

 

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиПсихологияЛайфстайлЛюбопитноСнимкиНовиниРецептиХранене при...СпортДиетиЛеченияИнтервютаНормативни актовеОрганизацииАнкетиЗаведенияАлтернативна медицинаБотаникаСоциални грижиПроизводители