Начало Лайфстайл За свободното време Живот и Ум Пречките за пълноценна продуктивност в работата

Пречките за пълноценна продуктивност в работата

Пречките за пълноценна продуктивност в работата - изображение

Имате куп задачи, които все още не сте захванали? Причините, разбира се, са дори повече от несвършената ви работа. Но тези причини не са нищо повече от безсмислени оправдания. А времето ви може би изтича, защото и извиненията ви се изчерпват. 

В статия, публикувана от Linkedln, д-р Травис Брадбери извежда петте най-използвани извинения, които отдалечават хората от приключване на работата, с която са се захванали.

Разгледайте едни от най-често срещаните оправдания, използвани от хората, помислете над тях и се опитайте, поглеждайки отстрани, да се абстрахирате от тези твърде вредни навици.

Не знаете откъде да започнете

Надали някой от вас не е изпадал в ситуация, в която е имал толкова много неща за вършене, че не знае откъде да започне. А това само по себе си натоварва и усложнява вече неприятната ситуация, в която е изпаднал.

А има ли изобщо някакво значение с коя задача ще стартирате? Бездействието няма да ви бъде по-полезно от свършването на някоя задачите. Вместо да натоварвате допълнително психиката си с мисълта за многото работа, то по-добре да започнете откъде да е и просто да вършите нещо. Не след дълго ще сте преполовили работата си и преди да се усетите ще ви стане по-леко.

Твърде много разсейващи неща

Често се случва, когато сте много заети, да предпочитате да отговорите на непрочетените си имейли и съобщения, да проведете няколко обаждания или дори да започнете да четете вестник – всичко, но не и работата, която ви е затрупала.

Има много голяма разлика обаче между това да бъдете заети и да бъдете продуктивни.
Когато се занимавате с разсейващи неща, които ви отдалечават от списъка със задачи, забравяте за важната работа, която ви чака. Напомнянето за отговорностите често помага да се абстрахирате от разсейващите елементи, които ви заобикалят и да бъдете по-продуктивни.

Подценявате задълженията си

Гледайки на работата си като твърде лесна, може да подцените и времето за справяне с нея. А когато решите, че ще се захванете с нея, се оказва, че изобщо няма да съумеете да спазите крайните срокове.

По-добре помислете какво влияние ще окаже работата ви в по-мащабен план, поставяйки я като важна част от всичките ви задължения. Така тя ще придобие по-голяма значимост, респективно ще бъде по-вероятно да я свършите навреме.

Не ви харесва

Това е една от най-трудните пречки, които трябва да преодолеете. Наистина е трудно човек да се захване с нещо не особено приятно за него.

За съжаление няма скрити трикове, с които да обикнете неща, които просто сте осъзнали, че не понасяте.

Но все пак, ето ви план:
Независимо, че не ви харесва работата, просто я свършете!

Дали ще я оставите за последно, ще я разделите на части или каквото и друго да ви хрумне, все ще трябва да се справите с нея. Колкото по-рано, толкова по-добре. Поне да не ви натоварва мисълта, че ви предстои нещо неприятно.

Подценявате себе си

Всеки човек се страхува от провал. Това често се оказва и причината да отлагате предстояща задача, тъй като не можете да понесете неуспеха.

Но отлагането и отказването са една доста по-сериозна форма на провали, защото практикуването им не е еднократно, а системно. Неувереността сама по себе си представлява неуспех във вярата в собствените ви умения.

Запомнете едно: Независимо дали си казвате, че ще се справите или няма да се справите – и в двата случая ще бъдете прави, защото сами определяте собствените си възможности и потенциал.

 

Редактор: Милена Минчева

Източник: ideapod.com

Снимки: randallwarnermft.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСоциални грижиЗдравни съветиЛайфстайлЛюбопитноПсихологияСнимкиНовиниТестовеФизиологияАнкетиОрганизацииНормативни актовеАлт. медицинаИсторияЛеченияСпециалистиПроизводители