Начало Лайфстайл За свободното време Живот и Ум 5-минутна ежедневна програма за понижаване на стреса и откриване на щастието

5-минутна ежедневна програма за понижаване на стреса и откриване на щастието

5-минутна ежедневна програма за понижаване на стреса и откриване на щастието - изображение

Всички сме толкова заети да живеем живота си. Времето никога не ни чака, а върви безмилостно. Намирате се пред входната врата, влизайки в дома си след поредния изтощителен ден. И тогава осъзнавате, че имате само няколко часа, преди да загасите светлините и отново да стане сутрин. И отново трябва да отидете на работа.

Изпитвали ли сте стрес, дори когато сте спокойни и отегчени? Важно е да се намерят начини за намаляване и предотвратяване на стресови инциденти и ограничаване на негативните реакции. Запомнете: "Всяка минута е ценна и е от значение".

Отделяйте всеки ден по 5 минута от натоварената си ежедневна програма, за да редуцирате стреса и да бъдете щастливи.

Управление на времето

Уменията за управление на времето могат да ни позволят да прекарваме повече време със семействата и приятелите си, както и да увеличим производителността си на труд. Това алтернативно ще помогне за намаляване на стреса.

Ето някои предложения:

1. Спестете време, като се фокусирате и планирате време за себе си.
2. Водете отчет за това как прекарвате времето си, включително работа, семейство и свободно време.
3. Дайте приоритет на времето си чрез оценяване на задачи по важност и неотложност. Пренасочете времето си към онези дейности, които са важни и значими за вас.
4. Контролирайте ангажиментите си, като не поемате достатъчно нови. Не се ангажирайте със задачи, които не са важни за вас.

Изграждане на здравословни стратегии

Важно е да идентифицираме нашите стратегии за справяне със стреса възможно най-рано. Един от начините да направите това е чрез записване на стресовото събитие, вашата реакция и начина, по който бихте се справили.

Начин на живот

Някои събития и решения за начина ви на живот могат да повлияят на нивото на стреса. Те не могат да причинят пряк стрес, но могат да попречат на начина, по който тялото ви търси решения за справяне с напрежението и умората.

Опитайте се да:

1. Балансирате между лични, работни и семейни нужди и задължения.
2. Да намерите цял в живота си
3. Да спите достатъчно, тъй като тялото ви се възстановява от стреса на деня, докато спите.
4. Яжте балансирана храна.
5. Правете упражнения няколко пъти в седмицата.
6. Опитайте се да ограничите консумацията на алкохол.

Социална помощ

Социалната подкрепа е основен фактор за това как понижавате нивата на стрес. Социалната подкрепа е положителната помощ, която получавате от семейството, приятелите и общността. Това е убеждението, че вие се грижите, обичате, уважавате и оцените. Все повече изследвания показват силната връзка между социалната подкрепа и по-доброто психическо и физическо здраве.

Промяна на мисленето

Когато едно събитие предизвика отрицателни мисли, може да изпитаме страх, несигурност, безпокойство, депресия, гняв, вина и чувство за безполезност или безпомощност. Тези силни емоции предизвикват стрес на организма, точно както и действителната заплаха.

1. Спирането на мисълта ви помага да спрете негативната мисъл, за да елиминирате стреса.
2. Опровержението на ирационалните мисли ви помага да избегнете преувеличаването на негативната мисъл, предвиждането на най-лошото и неправилното тълкуване на дадено събитие.
3. Разрешаването на проблеми ви помага да идентифицирате всички аспекти на едно стресиращо събитие и да намерите начини да се справите с него.
4. Промяната на стила на комуникация ви помага да общувате по начин, който прави вашите възгледи известни, без да карате другите да се чувстват отхвърлени, враждебни или уплашени. Това намалява стреса, който идва от неправилната комуникация.

Независимо дали сте главен изпълнителен директор или родител, който е чиновник, стресът е един нежелан посетител, когото бихте искали да прогоните от дома си, и особено от живота ви. Животът ви е прекалено скъпоценен, за да позволите на стреса да ви победи.

Редактор: Илияна Кръстева

Източник: thoughtcatalog.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияНовиниПсихологияСоциални грижиЗдравни съветиХранене при...ЛюбопитноЛайфстайлАлт. медицинаСпортСнимкиБотаникаЛеченияТестове