Начало Лайфстайл За свободното време Любопитно и забавно 11 здравословни мита – разбити, I част

11 здравословни мита – разбити, I част

11 здравословни мита – разбити, I част - изображение

Хората, които се грижат за своето тяло и начина, по който изглеждат, често сравняват едни храни с други според това колко е полезна всяка от тях. Но в много от случаите не сме достатъчно осведомени и вярваме на митове и клишета. Вижте някои от тях.

Плодовият сок от магазина е по-полезен от кока-колата

Ябълковият сок ви звучи много по-безобиден от кока-колата. Всъщност, някои сокове съдържат повече калории, а и много други неща освен плодов сок.

Ако наистина искате да се храните здравословно, просто пийте вода и избягвайте напитките от магазина.

Пресните зеленчуци са по-здравословни от сготвените

Оказва се, че някои варени зеленчуци /или приготвени на пара/ съдържат повече антиоксиданти от суровите. Например сварените моркови съдържат повече каротеноиди, докато приготвените на пара или сварени домати имат повече ликопен, което и в двата случая е добре за вашето здраве.

Това не означава, че трябва да забравите за суровите зеленчуци, а просто да не подценявате качествата на сготвените.

Сушито е подходяща храна по време на диета

Много хора смятат, че сушито е по-полезно от други източници на въглехидрати и е по-здравословна алтернатива на много тестени храни. Всъщност в него има повече въглехидрати от един бургер, въпреки че в бургера има повече калории.

Ако искате да намалите килограмите си, трябва да внимавате с японското изкушение.

Соевият сос е здравословен заместител на солта

Специалистите по храненето и диетолозите са единодушни, че соевият сос е вреден и с него приемаме количество сол, което се равнява на няколкодневна консумация.

Просто добавяйте по-малко сол в храната си и не се доверявайте на "заместители".

Медът е по-нискокалоричен от захарта

Всички знаем колко вредна за нашето тяло е бялата рафинирана захар и често се опитваме да я заместим с мед. Медът определено е по-здравословен от захарта, но определено е по-калоричен – факт.

Разликата не е толкова голяма, но няма да видите прогрес, ако прекалявате с него.

Сушените плодове са най-добрата следобедна закуска

При процеса на сушене на плодовете те губят 80 % от витамините и антиоксидантите си. Това означава, че е по-добре да изядете един пресен плод, вместо шепа сушени плодове. Освен това, сушените плодове са по-калорични, заради добавената захар.

Към втора част > > >

снимки: brightside.com

 

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛайфстайлДиетиПсихологияЛюбопитноЗдравни съветиХранене при...ИсторияСнимкиСпортАлт. медицинаРецептиВидеоАнкетиТестовеНовиниЛеченияНормативни актовеБотаникаИнтервютаОрганизацииЗаведенияКалкулаториПроизводители