Начало Лайфстайл Аз и моето семейство Мама, тате и аз Рекламна кампания възхвалява женското тяло след раждане

Рекламна кампания възхвалява женското тяло след раждане

Рекламна кампания възхвалява женското тяло след раждане - изображение

Прекалено дълго време брандовете и рекламните кампании се обръщаха към майките само по един начин - предлагайки им продукти (а с тях и представи) за възвръщане на съвършена визия, за идеален начин на живот като родители и за перфектен дом, който трябва да поддържат. Най-добрият пример за това са рекламите от 60-те и 70-те години на миналия век, които са наситени с твърде много сексизъм.

сексистка реклама сексистка реклама

Откакто кампaнията на Dove разкри истинската красота във всичките й форми, ползвайки жени, които не са професионални модели и нямат перфектни тела, рекламните агенции преобърнаха методите си за работа. Сега всички пресъздават позитивните аспекти на един реалистичен свят, особено когато става въпрос за жени и майки.

Но през последните години рекламистите откриха силата да отразяват реалния свят, заобикалящ потребителите им. Оказва се, че да уважаваш клиентите си такива, каквито са, дава гаранция за много повече продажби, тъй като формира обществено мислене от нов, по-отворен и гъвкав тип.

Последният бранд, който започна подобна кампания, демонстрирайки неприбраните коремчета на наскоро родили майки, е Mothercare – бранд, предлагащ бебешки и детски продукти.

Проектът на Mothercare е наречен "Body Proud Mums campaign", а фотографката Софи Мейан е всеизвестна с автентичността и несъвършенствата, които отразява в работата си. За настоящата си кампанията тя казва следното:

"Снимките изобразяват суровото и невероятно преживяване на раждането. Целта е майките във всякаква форма и размер да се идентифицират с тези снимки по един или друг начин и да се почувстват по-уверени със своите несъвършенства."

 

 
 
 
Вижте тази публикация в Instagram.

At Mothercare, we believe all mums are beautiful and should feel proud and confident about their bodies #BodyProudMums Kesia, 17 weeks after giving birth: “I always knew my body would be different after giving birth, however, I didn’t expect my mind to take so long to get used to seeing myself. I was never “skinny” but I put on more weight than I thought I would. A lot of friends had babies close to me and they post online about their bodies, and I do feel upset sometimes that I haven’t bounced back in the same way they have. I know every woman is different and I am not as hard on myself anymore. I wanted to take part to show people that it is normal to look like this after having a baby. I want to show the baby is more important than the marks!”

Публикация, споделена от Mothercare UK (@mothercareuk) наФев 22, 2019 в 2:01 PST

Снимките са разпространени навсякъде из лондонския градски транспорт и взривяват социалните мрежи. Екипът на Mothercare наистина повлиява на общественото мнение. Темата за следродилното женско тяло е на фокус навсякъде по света.

 

 
 
 
Вижте тази публикация в Instagram.

At Mothercare, we believe all mums are beautiful and should feel proud and confident about their bodies #BodyProudMums Tesha, 26 weeks after giving birth: “I feel ok about my body, but I would be lying if I said I was 100% happy about the way it looks right now but that's more due to fitness than anything else. During pregnancy I adored my changing body I loved my bump but did worry about how it would all change once I gave birth. Once I did give birth, I felt like my old body had died, my confidence was on the floor. I had endured my first operation of my life in order for my child to be born so I was scarred, my stomach was lined with angry looking stretch marks and my belly felt and looked like a popped balloon. I was devastated and didn't think I would feel that way at all. It took several months for me to even let my partner see me naked, I can't believe I felt so ashamed. Now, I’m learning that this is the new me now. My stretch marks are going nowhere and nor is my scar, they are reminders that without them I wouldn't have my son. I can always lose the excess weight, but for now. I'm too busy enjoying my boy.”

Публикация, споделена от Mothercare UK (@mothercareuk) наФев 24, 2019 в 3:00 PST

Както казва фотографката Софи Мейан пред CNN, "снимките са за документиране и демонстриране на многообразните аспекти от майчинството, защото има твърде много маргинализирани тела, които не се репрезентират в социалните мрежи."

Тина, която е снимана с двете си деца, обяснява защо светът трябва по-често да се сблъсква с подобни инициативи: "Спомням си, че бях наистина изненадана, когато видях как Кейт Мидълтън излизаше от болницата, държейки принц Джордж в ръце, а коремчето й почти се беше прибрало". Коя жена не би искала да изглежда така само няколко часа след раждането?

 

 
 
 
Вижте тази публикация в Instagram.

At Mothercare, we believe all mums are beautiful and should feel proud and confident about their bodies #BodyProudMums Tina, 27 weeks after giving birth: “I am not a fan of my new body. Before birth I was muscular and worked out a lot. Now I don’t have time to work out and everything feels saggier! I didn’t expect to feel suddenly so old and droopy! I know it will come back with time and dedication to exercise again, but right now all I want to do is cover up with baggy clothes. Every day I feel pressure to bounce back. Society, social media, people’s comments all make you feel that way. All over social media it shows these perfect bodies saying they’ve had children and now bounced back so quickly. I, myself remember being really surprised when Kate Middleton came out of the hospital holding Prince George. She had the baby bump, and I remember being surprised that your belly doesn’t just go down after giving birth. I also thought how stupid I was to have ever thought it would. I guess pre children you just have unrealistic expectations. I also put pressure on myself to try and get my body back, but as I slowly transition into motherhood I am realising that it’s actually not that important, and I just need to be OK in my own skin rather than worrying about what everyone else thinks.”

Публикация, споделена от Mothercare UK (@mothercareuk) наФев 25, 2019 в 1:01 PST

Основнатa функция на рекламите е да продават продукти, но страничните ефекти са много по-мащабни. Те представят идеи, чрез които внушават на хората какви трябва да бъдат и как трябва да живеят. Хубавото на кампанията на Mothercare е, че казва на майките да бъдат просто такива, каквито са, и да обичат себе си.

Редактор: Милена Минчева

Източник: mother.ly; cnn.com

Още по темата:

5.0, 2 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛайфстайлХранене при...ЛюбопитноСпортАлт. медицинаДиетиРецептиНовиниИсторияСнимкиЗдравни съветиИзследванияСоциални грижиПсихологияОрганизацииПроизводителиЗаведенияЛеченияКлинични пътекиСпециалистиБотаника