Начало Лайфстайл Аз и моето семейство Мама, тате и аз Наднормено тегло при децата

Наднормено тегло при децата

Наднормено тегло при децата - изображение

Затлъстяването при децата е все по-често срещано явление. Преработените храни, опакованите сокове и сладки напитки, пасивните занимания и много други допринасят за разрастване на така наболелия проблем. Какво бихте могли да направите, за да предотвратите наднорменото тегло на вашите деца?

Трудно е да се определи една-единствена причина, но увеличаването на броя деца с тегло, несвойствено за тяхната възраст, определено е тревожно. Това е така, защото при тях вероятността от появата на сърдечно-съдови заболявания, висок холестерол и високо кръвно налягане е в пъти по-висока.

Научни изследвания доказват, че децата с наднормено тегло израстват като юноши с ниско самочувствие и значително по-високи темпове на тъга, самота и нервност. Също така е много по-вероятно да се включат в рискови поведения като пушене или консумация на алкохол.

Възможно ли е да помогнете на собствените си деца, предвид това, че много възрастни не биха могли да се справят сами с този проблем? Да, възможно е, използвайки изброените по-долу стратегии.

Ограничете наддаването на килограми по време на бременност

Бихте могли да помогнете на децата си още в периода на вашата бременност, тъй като научни изследвания са установили, че прекомерното наддаване на тегло през този период предопределя тяхното затлъстяване.

Според проучване, проведено между приблизително 500 хиляди майки и техните близо 1 млн. деца, доходите на семейството също имат роля за наднорменото тегло в бъдеще. В проучването са включени майки на две и повече деца, като акцента пада върху доходите на майката. Установено е, че жените, които печелят повече, раждат деца, които са два пъти по-застрашени от наднормено тегло.

Други изследвания показват, че ако детето се роди по-тежко, се увеличават и шансовете за затлъстяване с напредване на възрастта.

Научно доказан е фактът, че теглото на бебето се определя от теглото на майката още преди тя да забременее. Изследване, публикувано в Европейското списание по педиатрия, е установило, че ако майката е с наднормено тегло, преди да забременее, то вероятността бъдещото й дете да страда от затлъстяване е 1,4 пъти по-голяма в сравнение с останалите.

Горе изброените факти ясно доказват, че най-доброто време за предотвратяване на затлъстяването при децата е преди тяхното раждане.

Не бъдете крайни към децата си

Крайностите не са никак добро решение, което между другото далеч не важи единствено за храненето. Необходимо е да откриете златната среда, както и индивидуален подход към детето. Ако единият родител забранява, а другият разрешава определени храни, детето ще се обърка и няма как да разбере какво се изисква от него. Не бъдете фанатичната майка, която забранява всичко вредно и обратно. Не е препоръчително да завирате главата в пясъка и да оставите детето си да яде каквото
поиска, но също така не е добре постоянно да го дебнете какво слага в устата си. Възпитавайте го мъдро, като се опитате да насърчите максимално здравословния хранителен режим, както и заниманията с избрана от него физическа активност.

Водете детето пеша до училище

Ходенето пеша е проста, но в същото време ефективна мярка за повишаване на ежедневната физическа активност при децата. Необходимо е те да извършват физическа активност най-малко по 60 минути на ден. Ако нямате възможност да ги запишете на спорт, правете разходки заедно с тях. В случай, че училището е много отдалечено от вашия дом, отидете донякъде с колата и оттам продължете пеша.

Децата срещу плодовете и зеленчуците

Повечето деца недолюбват плодовете и зеленчуците, и предпочитат да ги заменят с нещо по-вкусно и вредно. Какво вие бихте могли да направите по въпроса?

Информирайте ги за ползите, които те дават на организма им. Нека на масата винаги да присъства купа с различни видове плодове, а на обяд и вечеря винаги да има салата.

В повечето учебни заведения е разработена програма за здравословно хранене и за децата се изготвя меню по съответните критерии, но то се обезсмисля, ако родителите не подкрепят това начинание от вкъщи.

Ограничете сладките и газирани напитки

Вредните напитки, като сок и газирано, привличат децата като магнит и в същото време ограничават консумацията на полезни течности. Те консумират стотици калории дневно под формата на сладки напитки, а в същото време забравят да пият вода и мляко, които са изключително важни за тяхното пълноценно развитие. Течните калории не утоляват глада и успоредно с тях децата приемат храна, което неминуемо води до затлъстяване.

Научно изследване е установило, че содата е по-вредна дори от бонбоните. Проведени са изследвания между две групи деца, като в едната децата са консумирали 450 калории на ден под формата на безалкохолни напитки, а в другата са консумирали същите калории, но под формата на желирани бонбони. Резултатите показват повишена консумация на храни при първата група и съответно намален прием на храни при втората група.

Водата, а не содата е най-важната напитка за децата, която ще предотврати затлъстяването и редица хронични болести на по-късен етап от тяхното развитие.

Родителите със сигурност могат да помогнат на своите деца да поддържат здравословно тегло, като им осигурят здравословно хранене и физическа активност спрямо възрастта.

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноЗдравни съветиРецептиДиетиНовиниЛайфстайлКалкулаториХранене при...Медицински изследванияСнимкиАлтернативна медицинаЛеченияХрани и ястияАнкетиСпортБотаникаСоциални грижиТестовеИнтервютаОрганизацииЗдравни проблемиЗаведенияКлинични пътекиИсторияНаучни публикацииПсихологияНормативни актовеПроизводителиСпециалистиОбразование