Начало Лайфстайл Красота и стил Нашето тяло Как да отслабнете без диета - част 1

Как да отслабнете без диета - част 1

Как да отслабнете без диета - част 1 - изображение

Яжте бавно

Бавното хранене е един от най-добрите навици, които ще ви помогнат да отслабнете, без да спазвате изтощителна диета. Необходимо е да отделите по-дълго време за основните хранения през деня, а не да поглъщате храната за отрицателно време. Дъвчете бавно, наслаждавайки се на богатите вкусове и сами ще установите, че изпитвате ситост, дори преди да сте приключили с порцията. Нахвърляйки се върху храната, буквално ще блокирате сигналите, които се изпращат до мозъка и ще преядете, приемайки много повече калории, отколкото е необходимо.

Спете повече, тежете по-малко


Ако увеличите продължителността на съня с около час, ще намалите приема на калории с 6%. До тези резултати са стигнали учени от Мичиганския университет, които вследствие на своите наблюдения са направили извода, че увеличавайки съня, човек намалява значително приема на безсмислените леки закуски. Резултатите, разбира се, варират при различните хора, но пълноценният сън помага и по друг начин, тъй като, ако човек е недоспал, апетитът му се увеличава многократно.

Яжте повече зеленчуци


Сервирайки по-голямо количество зеленчуци с вечерята, ще изядете повечето от тях, без дори да си налагате това. Този трик подтиква хората да консумират повече плодове и зеленчуци, които са отлично средство за отслабване, тъй като високото им съдържание на фибри и вода ще зареди тялото ви с по-малко калории. Ако ги готвите, не добавяйте мазнина към тях. Овкусете ги с лимонов сок и билки, вместо да ги давите в богати на мазнини сосове или дресинг за салати.

Добавете супа към дневното си меню


За да приемате по-малко калории, добавете супа към своя хранителен режим. Независимо каква точно ще предпочетете, е препоръчително да я консумирате преди основното ястие, тъй като тя забавя храненето и ще ограничи вашия апетит. Забравете за консервираните супи и си сгответе зеленчукова, като използвате пресни, а не замразени зеленчуци. Също така избягвайте крем супите, които са с високо съдържание на мазнини и калории.

Хапвайте повече пълнозърнести храни


Пълнозърнестите храни като кафяв ориз, ечемик, овес, елда и пълнозърнеста пшеница, също се включват ефективно във вашата стратегия за отслабване. Те ще ви помогнат да приемате по-малко калории и също така ще регулират нивото на холестерола в кръвта.

Оставете на показ любимите си дрехи


Поставете на видно място любимата си рокля, пола или слим дънки, в които за ваше съжаление отдавна вече не се побирате. Това ще ви стимулира да спазвате изброените съвети и да следвате ясната цел, а именно отново да ги облечете.

Пропуснете бекона


Пропуснете да поставите в закуската или сандвича си за обяд парченцата бекон, които така обожавате. Вместо това добавете към тях филийки домат, чушка, козе сирене и всичко от сорта, за което се сетите. Това ще ви спести поне по 100 калории на ден.

Направете си по-здравословна пица


Направете по-тънък блат за пицата, по възможност от пълнозърнесто брашно и съвсем леко го намажете със зехтин. Гарнирайте я със зеленчуци, вместо с месо, за да си спестите излишните калории и отгоре настържете обезмаслено сирене или кашкавал.

Намалете захарта


Заменете напитките, които съдържат захар със сода или обикновена вода. По този начин ще утолите жаждата си много по-бързо и ще намалите приема на течните калории. За да ги овкусите, бихте могли да добавите лимон, мента или замразени ягоди.

Пийте от високи и тънки чаши


За да намалите течните калории, а по този начин и теглото си, без да спазвате диета, използвайте високи и слаби чаши, вместо ниски и широки такива. Така ще пиете 25%-30% по-малко сок, безалкохолно, вино и други калорични напитки.

Намалете приема на алкохол


Когато чествате някакъв повод, който е съпроводен с консумация на по-голямо количество алкохол, е препоръчително да изпиете след първото питие нискокалорична безалкохолна напитка, вместо да продължите с друг алкохолен коктейл, бира или чаша вино. Алкохолът съдържа много повече калории в 1 грам /7/ от въглехидратите /4/ и протеините /4/. Освен това неговата консумация е съпроводена с безпричинно хапване на големи количества чипс, ядки и други храни, които определено не служат на борбата с излишните килограми.

Пийте зелен чай


Пиенето на зелен чай е добра стратегия за отслабване. Той подпомага организма в изгарянето на излишните калории, благодарение на фитохимикала, наречен катехин, а освен това е освежаваща напитка, която няма да натовари тялото ви с допълнителен прием на калории.

Още по темата:

4.0, 4 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияДиетиЛайфстайлЗдравни съветиХранене при...ЛюбопитноСпортИсторияТестовеАлт. медицинаПсихологияРецептиБотаникаЛеченияКалкулаториСнимкиВидеоАнкетиНормативни актовеНовиниИнтервютаЗаведенияОрганизацииПроизводители