Начало Лайфстайл Красота и стил Нашето тяло Какво се случва с тялото ви, когато правите физически упражнения 30 минути на ден

Какво се случва с тялото ви, когато правите физически упражнения 30 минути на ден

Какво се случва с тялото ви, когато правите физически упражнения 30 минути на ден - изображение

Да поддържате редовна физическа активност не е толкова трудно, колкото си мислите, че е. В интерес на истината проучванията ни показват, че 30 минути редовна тренировка са достатъчни, за да поддържаме тялото си във форма и здраво, както психически, така и физически.

Както казват - тяло в движение остава в движение. Но отвъд обикновената инерция, какво всъщност се случва във вас, когато започнете да се движите? Нека проверим.

Когато започнете да тренирате, всяка част от тялото ви работи заедно, за да направи движенията ви ефективни, което означава, че някои системи се забавят, докато другите работят по-усърдно. Добър пример е, че сърцето ви започва да бие по-бързо, за да изпомпва кръв към мускулите, докато стомаха ви се забавя, тъй като храносмилането не е основният приоритет на тялото в този момент.

Ето какво точно ще се случи с вас и тялото ви, ако най-после решите и започнете редовна тренировка.

По време на тренировка

• Повишава се метаболитната скорост

• Подобрява се вискозитетът на кръвта (съотношението между броя на кръвните клетки и обемът на плазмата)

• Притокът на кислород се увеличава от 8 литра (когато тялото ви почива) до 100 литра в минута

• Увеличаването на кръвния поток позволява на клетките да приемат повече кислород и полезни хранителни вещества от кръвта ви

Веднага след тренировка

• Вашето тяло започва да усвоява въглехидратите и протеините четири пъти по-бързо и в резултат на това губите тегло много по-ефективно

• Вашият мозък започва да освобождава повече ендорфини, които помагат за повишаване на настроението ви

Няколко часа след тренировката

• Вие придобивате по-голяма увереност, когато започнете да тренирате и подобрявате самочувствието си. Ще забележите тази промяна още след няколко часа

• Кръвта се регулира

• Започвате да спите по-добре и качеството на съня ви също се подобрява

След няколко седмици редовни тренировки

• Капацитетът на белите дробове се увеличава след няколко седмици тренировка

• Вашият пулс и кръвоносните съдове започват да работят по-добре

• Ставате все по-силни от ден на ден

• Хемоглобинът се подобрява и броят на червените кръвни клетки на кубичен милиметър кръв се увеличава от пет милиона на шест милиона

• Имунната система на тялото ви става все по-силна: нивото на лимфоцитите в кръвта ви също се повишава

• Тялото нормализира нивата на кръвна захар и други вещества в кръвта ви по-ефективно

• Вашето тяло започва да съхранява много по-малко мазнини

След месец редовна тренировка

• Вие сте по-малко предразположени към стрес и депресия, и изпитвате по-малко промени в настроението

• Увеличава се предаването на кислород към мускулите и се подобрява микроциркулационният кръвен поток

• Подобрената хармонизация на организма ви помага да укрепвате нервната си система. Скоростта на предаване на нервните импулси се увеличава: така и мозъчната активност се подобрява и сте в състояние да вземате по-ефективни решения

• Мускулно-скелетната система на тялото е укрепена: мускулите ви стават все по-големи, а костите ви стават все по-плътни

След няколко години редовна тренировка

• Вашата продължителност и качество на живот се увеличават

• Стареенето се забавя

Ефектите на редовната тренировка върху различните части от тялото

Кожа

Когато започнете да се загрявате, тялото ви се старае да освободи топлината. Вашите кръвоносни съдове започват да се разширяват, отвеждайки топлината към кожата ви, след което тя се освобождава. Ето защо кожата ви се загрява, когато тренирате: Това е механизмът на вашето тяло да изведе вътрешната топлина навън. Лицата на някои хора се зачервяват, докато тренират, което показва, че топлината напуска телата им.

Кръв

Кръвният поток се увеличава, защото тялото ви доставя допълнителни кръвни клетки на по-бързо туптящото ви сърце.

Мускули

Случват се миниатюрни разкъсвания в мускулната тъкан. Но това не е нещо, от което да се тревожите. Тези разкъсвания са незначителни и обикновено е нужен един ден или може би два за възстановяването на тъканта. Тези разкъсвания са причината да чувстваме нашите мускули възпалени, процесът на възстановяване на мускулите е начинът, по който те стават по-силни във времето.

Дробове

VO2 max е термин, който може да сте чували във фитнес залата (VO2max е максималното количество кислород в милилитри, което може да се приеме и усвои за минута на килограм от телесното тегло.); To означава максималното количество кислород, което индивидът използва. Когато тренирате, белите дробове започват бързо да работят за приемането на целия кислород, от който тялото ви се нуждае. С течение на времето, докато се напасвате, вашият VO2 max ще се увеличи.

Сърце

Нужно е упражнението да трае повече от две минути, за да превключите тялото си в аеробно дишане. Цялото ви тяло започва да се нуждае от кислород. В резултат на това сърдечната ви честота се увеличава, за да започне кислородът ефективно да се движи през мускулите ви.

Мозък

Вашият мозък просто обича упражненията. Допълнителният кислород ви прави по-внимателни, бдителни и мотивирани. Освобождават се ендорфини; Хормоните в нашето тяло, които ни карат да се чувстваме добре и щастливи. Графики показват, че мозъкът показва активност в повече области, дори и след само 20 до 30 минути ходене пеша.

Психологически ползи от физическите упражнения

Физическите упражнения увеличават нивата на щастие

Независимо дали сте напълно наясно с факта или не, всеки търси начини да бъде щастлив. А тренировката е нещо, което със сигурност може да ви помогне за постигането на тази цел. Не е някакво чудо, че се чувствате много по-добре, след като сте се упражнявали. Проучване показва, че лицата, които тренират - било то лека, умерена или интензивна тренировка - са по-щастливи и ентусиазирани от тези, които не го правят.

Същата група хора показват много по-високи нива на щастие, когато са по-активни физически. Това означава, че увеличаването на тренировките осигурява повече тласък на чувството за щастие. Доказано е, че спортуването ви прави щастливи в дългосрочен план, а допълнителната интензивност ви кара да се чувствате страхотно.

Намаляват риска от сърдечни заболявания по естествен начин

Не е ли просто страхотно, че всъщност можете да намалите риска от сърдечно заболяване по естествен начин? Мета преглед на редица проучвания и експерименти, проведени през 2013 г., включващи 305 експеримента с повече от 339 000 участници, установява, че няма статистически видими разлики между тези, които спортуват и тези на лечение за превенция на коронарните сърдечно-съдови заболявания и преддиабет.

Освен това при пациентите, които вече са претърпели удар, интервенцията чрез тренировки показват повече ефективност от тази с лекарства. Разговаряйте с лекаря си, за да установите план за тренировка, който да работи най-добре за вас.

По-добър сън

Ако имате проблеми със съня, тренировката може да ви помогне да спите по-добре. Упражненията ще ви помогнат да поддържате бодрост през целия ден и да спите добре през нощта. Спортът стимулира по-доброто качество на съня.

Тласък на енергия

Когато вече се чувствате изтощени, да тренирате е последното нещо, което искате да правите. Въпреки това, според експертите, точно това е нещото, което трябва да правите. Твърди се, че тренировката с ниска интензивност е еквивалентна на приятна разходка; Ще почувствате спад в нивото на умора и почти 20% увеличение на нивата на енергия.

Резултатите може да не са внезапни и бързи, но ново проучване показва, че до 4 месеца тези, които започват рутинна тренировка, чувстват положително влияние върху съня си. Започването на рутинен план за тренировка е най-важният начин да се уверите, че ще спите спокойно всяка вечер.

Още по-любопитно е, че тази с ниска интензивност намалява нивото на умора по-успешно от тренировката с висока интензивност. Така че, тя е по-ефективният избор от тази с висока интензивност. Страхотна новина за хората, които нямат време и достатъчно енергия за интензивна тренировка, нали? 

Така че, бъдете добри със себе си и започнете да тренирате днес, това е за ваше собствено благо и ще ви направи много по-силни и активни. Спортът ще доведе до положителна промяна в живота ви, обещаваме!

Вижте и някои предложения за тренировки от нашия раздел "Спорт" ТУК >>>

Източник: tapoos.com

Снимка: expertbeacon.com

По статията работи: Елиза Трайкова

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛеченияСпортСнимкиЛюбопитноЛайфстайлЗдравни съветиАлтернативна медицинаПсихологияАнкетиТестовеСпециалистиНовиниНормативни актовеОрганизацииХранене при...Социални грижиЗаведенияИнтервютаРецептиПроизводителиОбразованиеОткритияИсторияКлинични пътекиБотаника