Начало Лайфстайл За свободното време Любопитно и забавно 10 мита, в които рекламодателите искат да вярваме

10 мита, в които рекламодателите искат да вярваме

10 мита, в които рекламодателите искат да вярваме - изображение

Рекламодателите често се опитват да заблудят потенциалните клиенти, че техният продукт е най-добрият. В повечето случаи те прикриват истината, така че, когато погледнем даден продукт да си кажем  - "Трябва да го купя".

Представяме ви 10 мита, в които работодателите искат да вярваме. Съветваме ви да прочетете внимателно статията.

Цитрусовите плодове са най-добрият източник на витамин С

плодове и зеленчуци

Истината: Количеството витамин С в шипките, например е в следното съотношение - 650 мг / 100 г, а в червените пиперки - 250 мг / 100 г. Дори в касиса има повече витамин С, отколкото при цитрусовите плодове - 200 mg / 100 g.

Как се появи митът: До 1908 г. портокаловата индустрия е на загуба. Производителите не успяват да продадат големите реколти. По това време Албърт Ласкър ( рекламист) започва кампания, в която насърчава хората да консумират една чаша портокалов сок , дневно на закуска, защото портокалите са отличен източник на витамин С.

Трябва да предложите брак с диамантен пръстен

диамантен пръстен

Истината: Всъщност не е нужно пръстенът да е от диамант. Дори изобщо не е необходимо да се подарява това бижу.

Как се появи митът: Рекламна кампания с лозунга „Диаманти завинаги"  безспорно трябва да бъде включена във всеки маркетингов учебник, защото е гениална и услужлива. Благодарение на подобни слогани след 1947 г. чистият въглерод е в изобилие. Поради тази причина освен, че диамантът се счита за скъпо бижу, той е й незаменима част от предложението за брак.

Поздравителните картички трябва да се дават заедно с подаръка

картички

Истината: И това не е задължително.

Как се появи митът: До началото на XX век поздравителните картички се изпращат само по пощата. Благодарение на рекламна кампания на производителите на този продукт „Hallmark“ хората започват да възприемат картичките като незаменима част от подаръка. Рекламната кампания подчертава, че те са красиви, и изискани, и в тях може да се напишат мили думи, които ще се помнят години напред.

Пастата за зъби трябва да бъде изстисквана по цялата дължина на четката за зъби

паста за зъби

Истината: Количеството паста за зъби е достатъчно.

Как се появи митът: Всеки мит в тази класация се появява с една конкретна цел, а именно да се увеличи броят на продажбите, а производителите на паста за зъби не правят изключение. Във всяка реклама се набляга как четката трябва да се изстисква от началото до края с паста.
Това изглежда по-представително и кара хората да купуват по-често от продукта. Всъщност, когато става въпрос за здравето на зъбите, пастата не е толкова важна. По-голямо значение има начина, по-който изтърквате и измивате вашите зъби.

Имиджът на Дядо Коледа е изобретен от Кока-Кола

Дядо Коледа

Истината: Първият художник, който определя модерния образ на Дядо Коледа е Томас Наст (1904 г.). 

Как се появи митът: Първообразът на Дядо Коледа всъщност е Свети Николас скромен монах в зелено зимно наметало, който се е родил през III век в Мала Азия. Той е бил епископ, който е правил чудеса и е оказвал помощ на сираците. Образ, който е съвсем различен от белобрадия старец с червени дрехи.
През 1931 г. Coca-Cola стартира рекламна кампания за увеличаване на продажбите на безалкохолни напитки през зимата. Днешният образ на Дядо Коледа е създаден от художника Хедон Сандблум. Именно този портрет днес възприемаме като изображението на добрия старец.

Дисбиозата е заболяване

дисбиоза

Истината: В международната класификация няма такова заболяване.

Как се появи митът: Използването на термина "дисбиоза" в Източна Европа се подкрепя от фармацевтичните компании, включително и от тези на Запад. Дисбиозата е състояние с нарушен микорбен баланс в организма.

В растителното олио се съдържа холестерол

олио

Истината: Няма растително олио, съдържащо холестерол, само олио.


Как се появи митът: Друг пазарен трик за увеличаване на продажбите. Текстът, който започва с "Не съдържа ..." привлича вниманието на купувачите, поражда у тях доверие и ги кара да мислят, че купуват специален вид от растителното олио.

Бирата и безалкохолните напитки утоляват жаждата

напитки

Истината: Напитките, които съдържат захар и алкохол, всъщност причиняват жажда.

Как се появи митът: Всяка реклама за безалкохолни напитки подчертава, че те трябва да се консумират , когато времето навън е горещо. Производителите предпочитат да прикриват истината, че всъщност единственото нещо, което може да утоли жаждата ви, е обикновената вода от чешмата.

Беконът и яйцата са идеалната закуска

бекон и яйца

Истината: Няма убедителни изследвания за ефекта на закуската върху формата на тялото.

Как се появи митът: През 20-те години на XX век, известният PR експерт Едуард Бернайс получава задача да измисли маркетингов трик, за да увеличи продажбите на бекон в САЩ. Той поръчва проучване, което „установява“, че обилната закуска е по-добра от леката. Ако закуската трябва да ни даде сили то в нея трябва да има повече бекон. Тази логика устройва купувачите. След като изследването става общоизвестно, около 70% от хората консумират бекон всяка сутрин не само в САЩ, но и по целия свят.

Плодовите желирани мечета са бонбони за деца

мечета

Истината: Съставът на тези мечета включва захар, нишесте и хранителни оцветители, но в тях не се съдържат плодове.

Как се появи митът: Въпреки че тези продукти са представени в детска форма, това не ги прави полезни и безопасни за малчуганите. Можете спокойно да ядете бонбони от надеждни производители, но по-добре не ги купувайте от случайни магазинчета на улицата.

  източник: brightside.me

  снимки: albanesecandy.com

 по статията работи: Илияна Стоянова

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСнимкиЛайфстайлПсихологияРецептиЛюбопитно