Начало Лайфстайл Красота и стил Нашето тяло 10 азиатски тайни за поддържане на перфектна фигура

10 азиатски тайни за поддържане на перфектна фигура

10 азиатски тайни за поддържане на перфектна фигура - изображение

Статистика сочи, че азиатците са най-слабите и стройни хора на Земята. Сигурно ще отговорите: „Това е генетика“. Да, от части е така. Заслуга, обаче имат и изградените ежедневни навици на тези хора.

Разкриваме ви 10 тайни, които ще ви помогнат да поддържате форма, като азиатците, без строги диети или изтощителни упражнения.

Отношение към храната

жени, които си хапват

Освен качеството и количество на дадена храна, отношението ви към нея също оказва влияние върху вашето тяло. На Запад храната не се възприема само като необходимост, а и като развлечение. Не е вярно, че азиатците не обичат да ядат. Те обичат храната като всеки друг, но в крайна сметка те са на мнение, че това е само средство за поддържане на живота им.

Размер на порцията

размер на порцията

Азиатците предпочитат да ядат малки порции. Те обичат да избират разнообразни ястия и да опитват от тях по време на едно и също хранене.

Изследвания установяват, че малките порции може да доведат до загуба на тегло. Доброволци от университета в Корнуел консумират малки порции по време на обяд, но междувременно ядат от всичко, което искат през останалата част от деня.

Накрая излиза, че всеки от тях губи 1,1 кг (500 г.) за период от 2 седмици. Този експеримент също така опровергава убеждението, че човек ще компенсира дефицита на калории, като яде по-късно.

Метод на приготвяне на храната

метод на приготвяне на храната

Ресторантите с етническа кухня адаптират своите ястия към вкусовете на местното население, така че дори и да ви се струва, че техните ястия винаги са пържени това не е истина. В азиатската кухня със сигурност има много пържена храна, но това не е най-популярният начин на готвене. Съществуват много рецепти за готвене на варени зеленчуци или меса на пара, например.

Ферментирала храна

ферментирала храна

„Miso soup“, „kimchi“, „natto soybeans“- това са само няколко типични азиатски ферментирали храни. Тези храни действат като естествени пробиотици. Тяхното потребление допринася за загуба на тегло, особено за намаляване и премахване на висцерална мазнина, която се натрупва около коремните органи.

Морска храна

морска храна

Трудно е да си представим азиатската кухня без риба или морски дарове, които съдържат полиненаситени Омега 3 мастни киселини. В допълнение към благоприятните им ефекти върху имунната, васкуларната и репродуктивната система, те ще ви помогнат да отслабнете.

Изследователи провеждат триседмичен експеримент, който доказва, че при същите условия (калорийно ограничение и редовни упражнения) групата, която приема Омега 3 капсули ( или си ги набавя под формата на храни), губи повече от 1,5 кг от теглото си, за разлика от тези, които употребяват плацебо.

Консумация на огромно количество зелени растения

зелени растения

Азиатските ястия рядко се сервират в големи порции, но това не важи за зеленчуците, особено зелените. Те ги консумират в огромни количества.

Чай вместо студена вода

чай вместо студена вода

За разлика от европейците и американците , азиатците обикновено измиват храната си не със студена вода или сода, а с топъл, обикновен зелен чай. Студената вода, особено в комбинация с мазни храни, забавя процеса на храносмилането и може да доведе до увеличаване на теглото.

Здравословен десерт и лека закуска

здравословен десерт

В Азия са много популярни десертите и леките закуски, които се приготвят с ориз, водорасли, червен боб, ядки, семена или плодове. Тези деликатеси са много по-здравословни от чипсовете, бисквитките и сладките, които познаваме и обичаме да си похапваме.

Разходка

разходка

Този навик е свързан с висока гъстота на населението. Жителите на големите градове използват обществения транспорт вместо автомобили.Те също живеят в малки апартаменти в райони, където магазини, перални и други се намират в непосредствена близост.

Един азиатец изминава по-дълго разстояние ( за един ден), отколкото един американец, който обикновено се придвижва с кола.

Упражнения и медитация

упражнения и медитация

Традиционната азиатска медицина обръща голямо внимание на превенцията на болестите и се стреми да премахне зародиша на болестта, докато западната медицина работи главно с последиците от заболяването. Ето защо в Азия се практикува медитация и други упражнения, за да се предотврати развитието на някои заболявания, включително и затлъстяването.

 източник: brightside.me

 снимка: youtube

 по статията работи: Илияна Стоянова

Още по темата:

5.0, 2 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛайфстайлЛюбопитноЗдравни съветиСоциални грижиПсихологияСпортНовиниРецептиАлтернативна медицинаДиетиХранене при...