Начало Лайфстайл За свободното време Любопитно и забавно „Умна“ рокля показва какво се случва на дамите в нощните клубове

„Умна“ рокля показва какво се случва на дамите в нощните клубове

„Умна“ рокля показва какво се случва на дамите в нощните клубове - изображение

Когато един мъж чуе, че дадена жена е обект на нежелан допир по дискотеките той най-често отговаря: "едва ли излиза само, за да танцува", или " тя прекалено преекспонира дадена ласка". 

Това е една от причините за създаването на рекламна кампания между напитката "Швепс" и клон на "Огилви" в Бразилия. Благодарение на тяхната колаборация научаваме с точни цифри колко често една жена е обект на нежелани ласки по нощните заведения.

Експериментът включва създаването на интелигентна рокля, вградена със сензори, които регистрират натиск при допир. Трите жени Луиза, Татяна и Джулиана носят дрехата (която всъщност е много сладка!) в нощен клуб в Сао Пауло и са последвани от камера. Когато жените са подложени на нежелано докосване, данните от роклята се прехвърлят в контролен център чрез Wi-Fi, а зоната на дрехата, където са докосвани, се осветява.

Резултатите са шокиращи: За четири часа жените са докосвани общо 157 пъти.

Целта е да се покаже колко широко разпространено е сексуално насилие. За да демонстрира това, видеото показва куп мъже, които правят пренебрежителни коментари със сексуален подтекст преди да влязат в клуба.

В по-голямата си част такива приспособления са посрещнати със скептицизъм.

Но умната рокля не е разработена за потребителска употреба. Нито пък има за цел да предложи прагматично и просто решение на не толкова прост проблем. По-скоро целта на проекта е да илюстрира сексуалния тормоз в конкретни термини, като числа или графики.

Тук учените правят и важно уточнение. На този етап няма много подробности за това как технологията действително работи или как сензорите разграничават нежеланото докосване и това, което се случва само когато танцувате в претъпкан клуб.

Експериментът се осъществява в Бразилия, където тормозът по улиците е още по-голям проблем, отколкото в Америка - според проучване от 2016 г., 86% от бразилските жени са жертви на тормоз.

Това не е първата технология, предложена като решение на проблема със сексуалното насилие. Миналата година студент създава стикер с Bluetooth, който предупреждава контактите за спешни случаи на ползвателя, ако нападателят разкъса дрехите със сила.

И по-рано тази година, дизайнерска фирма разработва гривна, която проследява нивата на алкохол в кръвта и предупреждава бъдещите сексуални партньори, ако носителят е прекалено опиянен.

Редактор: Илияна Кръстева

Източник: adweek.com; sbs.com; vox.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛайфстайлПсихологияАнкетиСоциални грижиСнимкиСпортЛюбопитноЗдравни съвети