Пет съвета за добра комуникация с медицинско лице
От влиятелни лица и световноизвестни специалисти до родителите, превърнали се в изследователи на общественото здравеопазване, всеки изглежда има мнение за това кое е правилно или грешно, особено когато става въпрос за здравето. Когато искате да затвърдите опасенията си, може да срещнете съпротива, неудовлетвореност или просто отхвърляне от страна на медицинските специалисти.
>>> Как да постъпите, ако лекарят не вярва на оплакванията ви
Пет съвета за добра комуникация
Добрата комуникация с лекаря включва намирането на ефективен стил на общуване, който работи както за пациента, така и за доставчика на здравни услуги. Тези пет съвета ще ви помогнат да изградите здрави взаимоотношения, което ще предразположи лекарят да ви изслушва и предоставя честната си обратна връзка по вашите здравни въпроси.
1. Бъдете организирани
Всички реагираме емоционално, особено когато става дума за нашето здраве, но не забравяйте, че лекарите са обективни. Те не са емоционално свързани с информацията или с вас самите. Лекарите трябва да поставят граници, за да защитят терапевтичната връзка с пациентите си. Те често търсят улики, така че колкото по-сбита е информацията, която предоставяте, толкова по-лесно ще бъде да изразите мнението си.
2. Доверявайте се
Не забравяйте, че лекарите също са човешки същества, които ви изслушват, за да предложат своето мнение. Ако обаче не са съгласни с вас, това не означава, че нападат вас, вашия характер или същността ви. Изслушват ви и изказват мнението си въз основа на техните медицински познания. И това е – без емоция. Просто обмен на информация.
3. Бъдете любопитни
Вярвате или не, няма човек, който да знае всичко. Независимо дали сте медицински специалист или складов работник, всички хора имат стойност. Ако медицинското лице не предостави отговора, на който сте се надявали, попитайте защо мисли по този начин. Ако не може да отговори кратко и ясно, вероятно трябва да се обърнете към друг специалист.
>>> Какво трябва да знаем при търсене на второ лекарско мнение
Попитайте вашия лекар дали се е сблъсквал с този здравословен проблем преди и дали има опит. Задавайте въпроси, вместо да предполагате. Не всеки лекар е обучен и опитен във всяка сфера.
4. Приемайте всичко спокойно
Лекарите може да не ви кажат това, което искате да чуете. Опитайте се да сте спокойни, дори ако ви бъдат съобщени неприятни новини. Поемете дъх и поискайте допълнителни разяснения – кажете какво мислите и как се чувствате. Ако имате нужда от съпричастност, споделете.
5. Бъдете отворени за разговор
Да бъдеш отворен за разговор позволява информацията да бъде чута, усвоена и възприета. Всеки човек има уникален поглед върху собственото си здраве и може да усети дали казаното от лекаря отговаря на неговото състояние. Лекарите разчитат на вашето самосъзнание, за да тълкуват признаците и симптомите. Ако не сте наясно със себе си или не говорите, за доставчика на здравни услуги е предизвикателство да анализира вашите здравословни проблеми.
Дори с целия технологичен напредък в здравеопазването, грижовният и състрадателен лекар остава най-добрия терапевтичен инструмент. Способността за осигуряване на комфорт чрез присъствие, изслушване и избор на думи е основен компонент на грижите.
И двете страни – пациент и лекар – допринасят за връзката. И двете страни работят в партньорство за подобряване на здравето. И двете страни имат стойност. Необходими са обаче усъвършенствани умения за слушане, съчетани с емпатия, за да бъде определено здравословното състояние на всеки пациент.
5 Tips to Be Heard by Your Doctor: https://www.psychologytoday.com/intl/blog/putting-the-care-back-in-healthcare/202206/5-tips-be-heard-your-doctor
Коментари към Пет съвета за добра комуникация с медицинско лице