Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум Консултации
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало Лайфстайл За свободното време Живот и Ум Пет съвета за добра комуникация с медицинско лице

Пет съвета за добра комуникация с медицинско лице

от 27 юни 2022г.
Редактор: Вероника Събова
Пет съвета за добра комуникация с медицинско лице - изображение
  • Инфо
  • Продукти
  • Коментари
  • Свързаност
Инфо
Инфо
Продукти
Коментари
Свързаност

От влиятелни лица и световноизвестни специалисти до родителите, превърнали се в изследователи на общественото здравеопазване, всеки изглежда има мнение за това кое е правилно или грешно, особено когато става въпрос за здравето. Когато искате да затвърдите опасенията си, може да срещнете съпротива, неудовлетвореност или просто отхвърляне от страна на медицинските специалисти.

>>> Как да постъпите, ако лекарят не вярва на оплакванията ви

Пет съвета за добра комуникация

Добрата комуникация с лекаря включва намирането на ефективен стил на общуване, който работи както за пациента, така и за доставчика на здравни услуги. Тези пет съвета ще ви помогнат да изградите здрави взаимоотношения, което ще предразположи лекарят да ви изслушва и предоставя честната си обратна връзка по вашите здравни въпроси.

1. Бъдете организирани

Всички реагираме емоционално, особено когато става дума за нашето здраве, но не забравяйте, че лекарите са обективни. Те не са емоционално свързани с информацията или с вас самите. Лекарите трябва да поставят граници, за да защитят терапевтичната връзка с пациентите си. Те често търсят улики, така че колкото по-сбита е информацията, която предоставяте, толкова по-лесно ще бъде да изразите мнението си.

2. Доверявайте се

Не забравяйте, че лекарите също са човешки същества, които ви изслушват, за да предложат своето мнение. Ако обаче не са съгласни с вас, това не означава, че нападат вас, вашия характер или същността ви. Изслушват ви и изказват мнението си въз основа на техните медицински познания. И това е – без емоция. Просто обмен на информация.

3. Бъдете любопитни

Вярвате или не, няма човек, който да знае всичко. Независимо дали сте медицински специалист или складов работник, всички хора имат стойност. Ако медицинското лице не предостави отговора, на който сте се надявали, попитайте защо мисли по този начин. Ако не може да отговори кратко и ясно, вероятно трябва да се обърнете към друг специалист.

>>> Какво трябва да знаем при търсене на второ лекарско мнение

Попитайте вашия лекар дали се е сблъсквал с този здравословен проблем преди и дали има опит. Задавайте въпроси, вместо да предполагате. Не всеки лекар е обучен и опитен във всяка сфера.

4. Приемайте всичко спокойно

преглед

Лекарите може да не ви кажат това, което искате да чуете. Опитайте се да сте спокойни, дори ако ви бъдат съобщени неприятни новини. Поемете дъх и поискайте допълнителни разяснения – кажете какво мислите и как се чувствате. Ако имате нужда от съпричастност, споделете.

5. Бъдете отворени за разговор

Да бъдеш отворен за разговор позволява информацията да бъде чута, усвоена и възприета. Всеки човек има уникален поглед върху собственото си здраве и може да усети дали казаното от лекаря отговаря на неговото състояние. Лекарите разчитат на вашето самосъзнание, за да тълкуват признаците и симптомите. Ако не сте наясно със себе си или не говорите, за доставчика на здравни услуги е предизвикателство да анализира вашите здравословни проблеми.

Дори с целия технологичен напредък в здравеопазването, грижовният и състрадателен лекар остава най-добрия терапевтичен инструмент. Способността за осигуряване на комфорт чрез присъствие, изслушване и избор на думи е основен компонент на грижите.

И двете страни – пациент и лекар – допринасят за връзката. И двете страни работят в партньорство за подобряване на здравето. И двете страни имат стойност. Необходими са обаче усъвършенствани умения за слушане, съчетани с емпатия, за да бъде определено здравословното състояние на всеки пациент.

Източник:

5 Tips to Be Heard by Your Doctor: https://www.psychologytoday.com/intl/blog/putting-the-care-back-in-healthcare/202206/5-tips-be-heard-your-doctor

Още по темата:
  • 20 въпроса, които зададени към партньора, ще задълбочат връзката ви (1 част) 20 въпроса, които зададени към партньора, ще задълбочат връзката ви (1 част)
  • Пет основни причини за оскъдната комуникация между съпруг и съпруга Пет основни причини за оскъдната комуникация между съпруг и съпруга
  • Ако търсите любов, разчупете правилата за първа среща Ако търсите любов, разчупете правилата за първа среща
  • Паузите преди съобщаване на важна информация са характерни и за електрическите риби Паузите преди съобщаване на важна информация са характерни и за електрическите риби
5.0/5 1 оценка

Продукти свързани със СТАТИЯТА

ЧАНТА ЗА ИНСУЛИН ELITE BAGS EB-14.018
39.99лв.

ЧАНТА ЗА ИНСУЛИН ELITE BAGS EB-14.018

ЧАНТА ЗА ИНСУЛИН ELITE BAGS EB-14.019
39.99лв.

ЧАНТА ЗА ИНСУЛИН ELITE BAGS EB-14.019

ЧАНТА ЗА ИНСУЛИН ELITE BAGS EB-14.005
74.99лв.

ЧАНТА ЗА ИНСУЛИН ELITE BAGS EB-14.005

ЧАНТА ЗА СПЕШНА ПОМОЩ MULTY ELITE BAGS EB - 06.013 СИНЯ
95.00лв.

ЧАНТА ЗА СПЕШНА ПОМОЩ MULTY ELITE BAGS EB - 06.013 СИНЯ

ЧАНТА ЗА СПЕШНА ПОМОЩ GIMA SMART PVC S
189.00лв.

ЧАНТА ЗА СПЕШНА ПОМОЩ GIMA SMART PVC S

Безплатна доставка за България!
VIKING – T ТУНИКА С КЪС РЪКАВ И ПАНТАЛОН BUBO SET
55.30лв.

VIKING – T ТУНИКА С КЪС РЪКАВ И ПАНТАЛОН BUBO SET

Коментари към Пет съвета за добра комуникация с медицинско лице

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте Пет съвета за добра комуникация с медицинско лице
    www.framar.bg 
    на 03 July 2025 в 16:03
    Коментирайте "Пет съвета за добра комуникация с медицинско лице"

СТАТИЯТА е свързана към

  • За свободното време
  • Живот и Ум
  • д-р Николай Чергиланов
  • д-р Иванка Маркова Баева
  • д-р Любка Симеонова Илиева
  • д-р Вера Чавдарова Лозанова
  • д-р Даниела Георгиева Ангелова
  • д-р Спас Тянков Пасев
  • д-р Ирена Томова Миразчийска
  • Д-р Бойка Иванова Серафимова-Димитрова
  • д-р Румяна Димитрова Павлова
  • д-р Ивелина Генова Сталева
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();

ЗДРАВЕН ФОРУМ ПО ТЕМАТА

Как успокоявате детето преди посещение при лекар?

преди 2480 дни, 15 мин.

Личният ми лекар ме лекува за всичко, вместо да дава направления

преди 2578 дни, 7 часа и 21 мин.
Всички

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Защо не трябва да пием кафе преди кръвни изследвания - всичко което трябва да знаете

преди 6 дни, 14 мин.

Безплатна консултация за деца с витилиго - Габрово, юли, 2025 година

преди 7 дни, 16 часа и 56 мин.

Прием в болница - какво заплаща НЗОК, какви документи са необходими и колко продължава болничният престой

преди 19 дни, 23 часа и 47 мин.

Психотест за оръжие в България: Какво представлява и формалност ли е?

преди 20 дни, 6 часа и 48 мин.
Всички

АНКЕТА

Какво би задържало младите лекари в България?

Виж резултатите
Още интересни публикации
Доцент д-р Мария Вълканова - Каква е отговорността на лекаря или лечебното заведение за вреди върху пациента? Доцент д-р Мария Вълканова - Каква е отговорността на лекаря или лечебното заведение за вреди върху пациента?

Доцент д-р Мария Вълканова - Каква е отговорността на лекаря или лечебното заведение за вреди върху пациента?

от 10 фев 2023г. Прочети повече
Ключът към комуникацията, чрез използването на социалната енергия Ключът към комуникацията, чрез използването на социалната енергия

Ключът към комуникацията, чрез използването на социалната енергия

от 12 дек 2022г. Прочети повече
Ново предизвикателство завладява лекарите по цял свят Ново предизвикателство завладява лекарите по цял свят

Ново предизвикателство завладява лекарите по цял свят

от 12 фев 2020г. Прочети повече
Колко често посещавате личния си лекар и защо? Колко често посещавате личния си лекар и защо?

Колко често посещавате личния си лекар и защо?

от 22 юли 2019г. Прочети повече

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

БЕТИНА БАРТИ СВЕЖА МЕНТА ДУШ ГЕЛ 500 мл

АЛМИРАЛ гел 1.16 % 50 г

МЕКСИЯ филмирани таблетки 10 мг * 30 НОБЕЛ

ПРОФИКС таблетки 500 мг * 10 НОБЕЛ

ДАРОВИТА КОНОПЕНО СЕМЕ БЕЛЕНО 200гр.

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

БРОШ КОРЕНИ 30 гр. ФИТО КОНСУЛТ

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 03 юли 2025г. в 15:22:12

НООТРОПИЛ инжекционен разтвор 3 г / 15 мл * 1

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 03 юли 2025г. в 12:39:59

СУОНСЪН БЯЛ ТРЪН, ГЛУХАРЧЕ И КЪДРАВ ЛАПАД капсули * 120

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 03 юли 2025г. в 12:34:56

ФЛУКОРИК капсули 150 мг * 1 ЕКОФАРМ

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 03 юли 2025г. в 12:32:01

БРОШ КОРЕНИ 30 гр. ФИТО КОНСУЛТ

Коментар на: Теодора от 03 юли 2025г. в 12:29:50
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2025 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на уеб сайт от Valival