Начало Лайфстайл За свободното време Любопитно и забавно От нулата до милионите: началото на едни от най-успешните компании в света

От нулата до милионите: началото на едни от най-успешните компании в света

От нулата до милионите: началото на едни от най-успешните компании в света - изображение

Трудно е да си представим, но много от най-големите корпорации, които днес притежават половината от света, са създадени в малки гаражи на бедни квартали. Как стартират едни от най-успешните компании в световен мащаб? Разберете с нас! Кой знае? Може би след като прочетете статията, вие също ще поемете риска да осъществите вашите мечти.

ютюб

Чад Хърли, Стив Чен и Джавед Карим стават приятели през 2005 г., докато работят за PayPal. Една вечер Чад и Стив са на парти. Джавед не може да присъства и споделянето на видео с тях се оказва изключително трудно. Това e първата стъпка към създаването на YouTube. Преди използването му като сайт за споделяне той е функционирал като сайт за запознанства. Днес в YouTube има около 1 милиард потребители - почти една трета от всички потребители в интернет.

uber

През 2008 г. успешните програмисти Травис Каланик и Гарет Камп отиват на конференция в Париж и откриват,че там е изключително трудно да се намери такси. Подобен обществен проблем предизвикwа мъжете да помислят какво могат да направят. През следващата година UberCab стартира в Сан Франциско, а звезди като Аштън Къчър, Едуард Нортън и Джей Зи стават рекламни лица. Първоначално тази услуга предлага наемане само на луксозни автомобили. Днес онлайн услугата има и множество дъщерни приложения, включително услугата за доставка на храна UberEats.

 Ikea

На 17-годишна възраст шведското момче, което до този момент е продавало коледни картички, кибрити и плодове, Ингвар Кампрад, основава IKEA (името му идва от неговите инициали и първите букви на фермата и селото, в което израства). Това е истинска революция в света на мебелите. Кампрад стартира своя бизнес с идеята да продава стоки, които са разглобени. В началото се продават евтини, дребни стоки – рамки за снимки, портфейли и др. По-късно той разработи идеята клиентите да купуват не само мебели, но и други аксесоари за дома. Днес IKEA има близо 400 магазина по целия свят. И те не са просто магазини, а увеселителни паркове – с атракции за деца и ресторант.

Instagram

Кевин Систром обожава фотографията и е обсебен от идеята за създаване на бизнес. След третата си година в Станфорд, той отива във Флоренция, за да изучава фотография и там се сдобива с 1982 Holga. Това е филмова камера, която прави ретро квадратни снимки. Фотографиите са с много ниско качество и именно този фотоапарат вдъхновява Систром да създаде услуга, която може да прави шедьоври от кофти снимки. На 6 октомври 2010 г., когато Instagram се появява в App Store, започна ерата на мобилната фотография. През 2012 г. Instagram бе закупен от Facebook за 1 милиард долари.

Lego

През 1932 г. датският дърводелец Оле Кърк Кристиансен фалира и остава вдовец с 4 деца. За да запази духа си по някакъв начин, той започва да прави играчки за тях и да ги продава под името LEGO, (от датски "Играй добре"), след което отваря магазин. А през 1958г. създава стандартната 4х2 лего тухличка. През годините частите на този тип конструктор нарастват значително, а в момента на пазара могат да се открият хиляди.
Между другото, историята за марката е пресъздадена в анимацията: The LEGO Story.

Амансио Ортега

През 1975 г. испанският шивач Амансио Ортега се разхожда с приятелката си. Те минават край един магазин, където Ортега вижда красив пеньоар. Той е невероятно скъп, което кара Ортега да мисли за създаването на свое собствено изискано, но евтино бельо. Днес тайната на успеха на "Зара" се крие в бързо променящата се мода и използването на много дизайнери, за да се предскажат новите тенденции.

Интересното е, че дори и скандалът между крал Хуан Карлос I на Испания и Уго Чавес през 2007 г. е от полза за бизнеса. "Зара" отпечатва и продава милион тениски с известния цитат "Защо не млъкнеш"?, изречен от президента на Венецуела Уго Чавес.

Днес Амансио Ортега е един от най-богатите хора в света.

 сладкарница

През 1940 г. Пиетро Фереро започва да прави сладкиши в малка пекарна. Чрез своите експерименти той става известен в цяла Италия и скоро в цял свят. През 1965 г. бизнесът е поет от неговия брат Джовани, а след това неговия племенник Микеле, който е измисля "изненадата на Киндер", вдъхновен от италианската великденска традиция да се слагат играчки в шоколадови яйца. Първата продажба на яйцата през 1972 г. е изкупена след час!

Днес Фереро се управлява от синовете на Микеле. Нашите любими Nutella, Ferrero Rocher, Raffaello, Tic Tac и много други продукти се произвеждат именно от тази компания.

По статията работи: Илияна Стоянова

Източник: brightside.me

Снимки: news.com.auп; kultursmakarna.se

Още по темата:

5.0, 1 глас

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛайфстайлСоциални грижиИсторияНовиниСнимкиПроизводителиЛюбопитно