Начало Лайфстайл Аз и моето семейство Мама, тате и аз Как да изградите режим на вечерния сън при децата?

Как да изградите режим на вечерния сън при децата?

Как да изградите режим на вечерния сън при децата? - изображение

За много от родителите е истинско предизвикателство да изградят режим на вечерния сън при децата си. В тази статия ще ви запознаем с няколко стъпки, които трябва да следвате с постоянство и непреклонност, за да се справите лесно с тази нелека задача.

Слагайте детето да спи по едно и също време

Въпреки че малките деца не могат да кажат дали вече е време за сън, тяхното тяло може да го направи. Лягането по едно и също време всяка вечер им помага както физически, така и психически да приемат по-лесно режима на съня. И не се изкушавайте да променяте изградената вече рутина през почивните дни или ваканциите, а се опитайте да запазите последователността. Късното лягане вечерта може да затрудни вашите малчугани да се върнат към нормалния режим.

Изключете телевизора


Не използвайте телевизора като помощно средство, което да помогне на децата ви да се отпуснат преди сън. Излъчваните предавания или филми по това време на деня са наситени с емоции, предизвикани от насилие, напрежение, драма или конфликтни ситуации, които могат да превъзбудят крехката детска психика и това да им попречи да заспят. Изследванията са установили, че дори новините могат да предизвикат страх у децата, който през нощта да се превъплъти в кошмари.

Дори детските филмчета или нощната лампа в близост до детското легълце могат да попречат на съня, тъй като светлината умело заблуждава тялото, че деня все още не е изместен от нощта.

Създайте рутинни действия, предвещаващи съня


Изграждането на определени навици преди сън и непреклонното им следване ще помогнат на детето да се подготви за вечерното лягане. Банята, миенето на зъбки, обличането на пижамка и четене на книжка са типичните навици, настройващи детето за сън. Ако имате тийнейджър, седнете и си побъбрете за събитията през деня. Педиатрите съветват да следвате основните неща, без да ги усложнявате.

Ранен час за лягане


Родителите често не осъзнават, че ранното лягане обуславя по-лесното заспиване. Според специалисти, след като децата се преуморят много по-трудно се успокояват и трудно заспиват след това. Те препоръчват малчуганите да са в своите легла най-късно до 8.30 вечерта.

Следвайте една посока


Когато детето ви се заеме с навиците, предвещаващи съня, е препоръчително да се уверите, че цялата му дейност се движи в една посока, а именно към спалнята. След като сте минали през банята, не отивайте до кухнята за лека закуска, а след това отново до детската стая, за да облечете пижамката. Важно е всички действия да продължават да вървят напред към неговата стая.

Кажете "Не" на вечерните повиквания


Ако детето ви вече е легнало и поиска да пие вода или да го прегърнете - направете го. Ако исканията му, обаче, не спрат дотам, отговорете с твърдо "Не" или ги игнорирайте мълчаливо, връщайки малкият хитрец обратно в леглото. Бъдете последователни и поставяйте ограничения, за да сложите край на многократните искания. Положението може да се влоши, преди да се подобри, но така детето ви ще разбере, че кажете ли край, няма връщане назад.

Създайте райско кътче за сън


Направете детската стая уютна и комфортна за сън. Поддържайте температура, която е достатъчно ниска през лятото и достатъчно висока през зимата. За да контролирате светлината, поставете щори. Поставете нощна лампа с приглушена светлина, ако това ще накара вашето мъниче да се чувства по-спокойно. Изберете удобна възглавница, чийто размер и дебелина са съобразени с възрастта на вашето дете и се уверете, че леглото не прелива от десетки видове играчки.

Махнете електрониката и телефоните


Изненадващ факт е, че 43% от децата на възраст между 4 и 6 години са с телевизор в своята стая. Наличието на компютър, телевизор, телефон или видео игри в детската стая със сигурност ще затруднят съня на вашето дете, тъй като то ще изпитва неимоверна трудност да ги изключи. Ще иска да стигне до следващото ниво, да гледа следващата серия на любимия си филм или да отговори на последното си съобщение. Това е много интригуващо и пристрастяващо за него. Освен това, по-близките и ярки светлини забавят производството на мелатонин - хормона на съня.

Ограничете приема на кофеин


Кофеинът може да изнерви детето и да забави неговия сън. Той се съдържа не само в колата, но и в други безалкохолни напитки и дори в студения чай, а да не говорим, че действа в продължение на шест часа. Уверете се, че вашият малчуган не приема кофеинови продукти в следобедните часове.

Осигурете му движение през деня


Осигурете достатъчна активност на детето си през деня, така че то да изразходва голяма част от енергията си до вечерта. Физическите и умствени упражнения помагат на децата да растат здрави и щастливи, но внимавайте за това те да не бъдат активни непосредствено преди съня. Най-малко два часа преди сън, децата трябва да забавят темпото и да прекратят дейности, като колоездене, тичане, танци и всичко останало, на което се посвещават с удоволствие.

Избягвайте късните дремки


Напълно нормално е малките деца да спят през деня, поне докато не навършат 3 години. Дрямката помага на мъниците да получат необходимите си 12 до 14 часа сън през всяко едно денонощие. Децата над 1.5 години спят пред деня в продължение на един до три часа. Избягвайте късните следобедни дремки, защото те ще затруднят заспиването на децата вечерта. След 5-годишна възраст децата нямат нужда от сън през деня.

Не се чувствайте виновни


Може да ви е трудно да устоите на молбите за още една приказка или оставането до късно вечерта, но не забравяйте, че това е сън, от който детето ви се нуждае. Родителите често се чувстват виновни, когато слагат децата си да лягат рано, но пълноценният нощен сън не може да се замени с нищо друго и влияе изключително много на тяхното здраве, развитие и настроение. Да защитите съня на вашето дете е едно от най-добрите неща, които можете да направите за него.

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛайфстайлЛюбопитноЗдравни съветиНовиниИсторияСпортЛеченияХранене при...ДиетиБотаникаПсихологияФизиологияСнимкиАлт. медицинаВидеоИзследванияСоциални грижиРецептиИнтервютаАнкетиТестовеЗаведенияОбразованиеНормативни актовеОрганизацииСпециалистиКлинични пътеки