Как да бъдем по-добри туристи – няколко съвета
Темата за това как да бъдем по-добри туристи гравитира от доста време в онлайн пространството. Да, намирането на най-добрите оферти, хитростите за престоя на летищата и други ноу-хоу трикове са важни, но има и една друга не по-малко значима страна на пътуванията: да бъдем учтиви. Това е един от най-важните компоненти, превръщащи ни от просто туристи в пътешественици, изживяващи всяка дестинация далеч по-живо от останалите.
Този елемент не се ограничава само до търпение и основни маниери. Учтивият пътешественик е по-съзнателен и показва истински интерес към хората, с които се среща по пътя, и уважение към местата, които иска да опази занапред.
Предлагаме ви няколко съвета, дадени от служители от известни туристически дестинации и хотели, с които можете да се превърнете от стандартни туристи в истински откриватели и ценители на местата, хората и културите.
Обръщайте се към служителите с имената им
„Помнете, че милите думи не ви костват абсолютно нищо, но предимствата от тях могат да са значителни“, споделя Дизирийн Милър, таксиметров шофьор на Каймановите острови от цели 31 години. „Няма нищо по-хубаво от клиент в таксито ми, започващ деня с: „Добро утро, г-жо Милър, как сте днес?“
„Винаги се представям когато посрещам гостите и ги ескортирам до стаите им“, казва Фриц Франсоа, служител в хотел в Маями. „Когато видя гостите по-късно в хотела и ме поздравят се чувствам оценен – просто от факта, че ме помнят.
Отправяйте комплименти – вербални или невербални
Михаела Октав, домакин в хотел на карибския остров Света Лусия от 10 години, споделя, че се чувства изключително мотивирана от елементарни комплименти като „ти си най-добрата“ и „страхотна си“, и особено се радва когато клиент я попита „Имате ли нещо против да напишем обратна връзка за Вас в TripAdvisor?“
„Много сме щастливи когато клиент ни изпрати благодарствен адрес след престоя си при нас“, казва Рафаел Ръфал, мениджър на хотел в Рим. „Една обикновена картичка с „благодаря“ на нея означава много за нас и ни кара да се чувстваме специални и различни, и ни държи в добро настроение за дълго време.“
Интересувайте се от културата на местните
Да имате много забележителности в списъка е чудесно. Още по-хубаво е когато отидете отвъд местата в списъка.
Собственичката на туристическа агенция в Мексико Хедър Арнолд е откровена: „Приятният, учтив турист е човек, който се отнася уважително към хората, които среща по пътя си, и е любознателен за местата, които посещава. За да постигне това, човек трябва да се освободи от стреса и личните си предубеждения, а това може да се окаже трудна задача. В крайна сметка, постигането на естествена заинтересованост към забележителностите и любезност към хората в тях позволява на туристите да разберат и да усетят духа на местата далеч по-автентично.“
Нещо друго, което би ви помогнало, е да научите малко от езика или някои общи фрази от езика на мястото, където отивате. Усилията ви ще бъдат оценени, а и със всичките налични безплатни преводачески приложения нямате право на оправдания.
Опитвайте се да пазите местата, които посещавате
В момента повече от когато и да било осъзнаваме следите, които оставяме чрез пътешествията си, и знаем, че желанието ни да видим света носи своя екологичен отпечатък. Наистина е от значение да осъзнаваме този факт когато пътуваме.
В Хаваи, например, водата се смята за свещена.
„От много малки ни учат, че водата идва от рая“, споделя Луана Мейтленд, отговаряща за културните програми в курорт в Хаваите. „Не оставяйте кранчето течащо, не изхвърляйте отпадъци във водата, а ако видите боклук – вдигнете го.“
Помнете колко са важни малките разговори
„Винаги намирам за изключително любезно от страна на гостите, когато ме поканят на чаша вино по време на престоя им или тяхно събитие“, споделя Мими ВанДък, кетъринг мениджър в хотел в Калифорния. „Това ми показва, че те наистина оценяват услугите ни и се опитват да изградят отношения с нас.“
На база 18-годишния си опит, Джесика Шилато, главен готвач в престижен ресторант в Колумбия споделя съвет, който комбинира всичко изброено до момента: „Дръжте се така сякаш баба ви седи на масата до вас. По време на пътуванията си хората трябва да се държат така, както се държат вкъщи.“
The New York Times
Продукти свързани със СТАТИЯТА
СТАТИЯТА е свързана към
- За свободното време
- Туризъм и отдих
- Традициите и обичаите по света, с които трябва да сте наясно
- Хижа "Пробойница"
- 4 трудности в различните страни, с които туристите могат да се сблъскат
- Къмпинг "Здравец"
- Хижа "Здравец"
- Президент забрани на бедните да посещават страната му
- Хижа "Млечино"
- Египет е обявен за най-интересната дестинация за туристите по цял свят
- 15 невероятни места за най-смелите пътешественици
- 13 странни законa от цял свят, които объркват туристите
Коментари към Как да бъдем по-добри туристи – няколко съвета