Начало Лайфстайл За свободното време Живот и Ум Време е да се вслушаме в тийнейджърите

Време е да се вслушаме в тийнейджърите

Време е да се вслушаме в тийнейджърите - изображение

"Педагозите, работещите, родителите и правителството трябва да започнат да си вземат бележки от тийнейджърите."

Бев Джонс

Според проучване, публикувано днес, около една трета от тийнейджърите във Великобритания се тревожат относно посоката, към която ги води образованието им, и се притесняват, че следващите им няколко години могат да се окажат "загуба на време".

Често се говори, че младите кадри, излизайки от училище и университета, нямат достатъчно практически познания и умения, за да влязат бързо и успешно в пазара на труда. Но нима това е по тяхна вина, имайки предвид, че образователната система е фокусирана предимно към писмени домашни работи и лекционни курсове, без каквато и да е практическа подготовка дори само в социален аспект.

Всъщност 66% от младежите на възраст между 13-16 години, които са анкетирани от Career Colleges Trust, са се съгласили с това, а 13% казват, че основния фокус на образованието им е потенциалната бъдеща кариера. Това показва, че в тях най-малко се крие вината, че не са подготвени да навлязат в работната атмосфера.

НИЩО НОВО, НАЛИ?

Разбирането сред тийнейджърите, че оценките са единственото, което има значение, е притеснително, но не е нищо ново.

От много години практическите професионални пътища се смятат за по-малко престижни. Поставете тези изкривени представи и до стремежа към усъвършенстване и разширяване на образователната система от страна на правителството. Получава се една доста плачевна обстановка, от която скоро ще започне да страда икономиката на почти всяка западна страна.

Разбира се, високите стандарти в училищата и университетите са от решаващо значение, когато става въпрос за гарантирано и качествено образование. Но се оказва, че е някак невъзможно да се свърже доброто обучение с неговия краен резултат - постигната кариера.

ИЗКРИВЕНИ АМБИЦИИ

Повече от половината млади хора, взели участие в проучването, споделят, че в училище биват пренебрегнати индивидуалните им амбиции и таланти. Вместо това преподавателите ги карат да се фокусират върху добрите оценки по абсолютно всички предмети. 60% от анкетираните казват, че изборът за евентуално висше образование се базира изцяло върху предметите, по които имат високи оценки, а не върху тези, които са им наистина интересни.

Е, може би е време, когато обсъждаме какво трябва да променим, да потърсим отговор от самите тийнейджъри. На въпроса “Функционира ли адекватно настоящата образователна система?” почти две трети от анкетираните деца отговарят негативно или не са напълно сигурни с успеваемостта й. А една четвърт смятат, че учебните програми и методиката на преподаване е остаряла.

Това напълно демотивира учениците, затруднява възприятието на информация и най-вече ги обърква и предразполага към развитие на ментални проблеми и разстройства. Поставяне на различен фокус върху обучението и създаване на по-изчистени учебни програми, насочени към кариерното развитие на младите, може да подобри значително постиженията и мотивацията на децата.

В КРАК С ТЕХНОЛОГИИТЕ

Израствайки, заобиколени от технологии, учениците имат значителна преднина, в сравнение със своите учители. Това е част от основните проблеми, тъй като много педагози се опитват да изкоренят технологиите от класната стая, смятайки употребата им за неефективна. А това прави всеки урок, независимо от темата, напълно архаичен. Липсата на дигитални начини за представяне на информацията, отегчава младите и ги лишава от развитие на най-търсените умения на пазара на труда.

РАЗШИРЯВАНЕ НА УМЕНИЯТА

Всичко казано дотук не е просто предположение. Това са факти от изследване, показващо как наистина се чувстват тийнейджърите. Западният свят в най-скоро време ще се сблъска с липсата на кадри в някои от основните производствени сфери. А младите служители с високи оценки ще се окажат неспособни и неприспособими в работна среда. И отново казваме, че те не са виновни за това.

Промените трябва да започнат с масовата представа за успех. В училище трябва да се стимулира повече критическо мислене и комуникативни умения, същевременно с това да се подхранват и амбиции за развитие в сферата, в която всеки се чувства комфортно. Образованието трябва да се актуализира и да стане по-реално и по-функционално за младите хора. А оценъчната система трябва да се възприеме по-адекватно като изпитване на моментното състояние на човека, което в прекалено много случаи просто не е определящо.

Редактор: Милена Минчева

Източник: tes.com

Снимки: freepik.com

Още по темата:

5.0, 2 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноПсихологияЛайфстайлСнимкиНовиниСоциални грижиСпортИнтервютаИсторияЗдравни съветиОбразование