Начало Лайфстайл За свободното време Любопитно и забавно Ваканционен махмурлук: Как да оцелеем в първия работен ден след празниците

Ваканционен махмурлук: Как да оцелеем в първия работен ден след празниците

Ваканционен махмурлук: Как да оцелеем в първия работен ден след празниците - изображение

Честита Нова година, нов ден и нова работна седмица, скъпи приятели!

Е, настъпи и тази сутрин, в която алармата ви звъни, а вие, отваряйки едното си око, си казвате: "О, какъв кошмар!". Последствията са ясни: Коледа приключи. Новата година настъпи. Край на почивните дни с пижама в леглото, горещ шоколад в ръка и поредното романтично коледно филмче. И тъжната реалност се стоварва върху вас със страшна сила.

Всъщност трябва да работите. Споменаването на това изречение е достатъчно да обезкуражи и най-ентусиазирания служител. През последните две седмици ( в случай на късмет) сте изпаднали в режим на хибернация – живот в балон – изпълнен с любими хора, празнично настроение, вкусна храна и безгрижие.

И сега какво? Как да разрушите тази самоконтролируема стена и да се върнете към реалността – ранното ставане, водене на децата в училище и куп други задължения.

Първата стъпка е приемането на ситуацията – прегърнете нещастието. Стегнете се и си кажете: "Защо е необходимо след празниците да затрупвам съзнанието си с отрицателни мисли?"

Баланс и хармония? Къде са те и как да ги възвърнем?

Стрес, рутина, работни ангажименти от една страна, а от друга - рязка смяна на посоката – седмици пред дивана и тъпчене с храна. Това изпадане от една крайност в друга неминуемо води до дисбаланс.
Чувствате дисхармония? Да, нормално е! Не сме казали, че "събуждането" след ваканционния махмурлук ще бъде лесно, но вместо тягостен и муден може да превърнете първия работен ден в ползотворен и забавен. По този начин ще презаредите батериите и освежите ума си.

Ето някои малки хитринки:

  • Започнете деня със закуската, която обичате, в компанията на вкусно и ароматно кафе. Ароматерапията също е чудесен начин да успокоите сетивата.
  • Още с влизането в офиса покажете красивата си усмивка, поздравете любезно всички и заявете решителност да започнете с работния процес. Припомнете си защо се радвате на работата си (и ако наистина не си спомняте, може би е дошло време да потърсите друга).
  • Все още сте празнично настроени – чудесно. Занесете в офиса коледни сладки на колегите си и малки подаръчета.
  • Мозъкът ви е бил в състояние на релаксация две седмици. Не усещате ли прилив на нови идеи? Сега е точният момент да блеснете пред шефа още от първия ден.
  • Поставете си нова цел, като стартирате с малка такава. Но не бъдете прекалено амбициозни. Ключът е да бъдете реалисти.
  • В моментите, в които се почувствате унили – не заравяйте глава в пясъка, излишно е – коледните празници няма да се върнат.

И накрая, не забравяйте, че не само вие "плавате в тази лодка". Иска ви се да скочите от нея и да избягате? За съжаление няма как. Единственият, който може да си позволи бягство до следващия декември е Дядо Коледа. Но вие имате едно предимство – да насочите лодката по правилния маршрут. Така че "загрейте" мотора( психиката) и се впуснете смело в ежедневието. Няма нищо страшно! Всичко си е като доброто старо време!

Просто дишайте и помнете какво е казал Харуки Маруками: "На човека е дадена надежда, която той използва като гориво, така че да съумява да се движи напред. Без надежда "по – нататък"не може да съществува!".

Още мъдри съвети как да преборите ваканционния махмурлук:

  • Бъдете организирани – направете си списък със задачи за следващите работни дни, за да предотвратите излишния стрес и напрежение.
  • Вместо да се втурнете в работните си задължения започнете с бавно темпо ( например проверете си мейлите) и постепенно увеличавайте скоростта на задачите си.
  • Първите работни дни след празниците ще ви дадат тон не само за седмицата, но и за предстоящата година.
  • След празниците всички колеги ще започнат да клюкарстват как са минали те. Но не се поддавайте на изкушението и ги игнорирайте, колкото и да ви се иска да не го правите. Дайте си кураж. Фокусирайте се върху два-три аспекта от вашата работа и ги зачеркнете от списъка със задачи. Ще усетите облекчение и мотивация.
  • Ако се чувствате потиснати заобиколете се с позитивни колеги – енергията и положителната комуникация, която струи от тях ще ви помогне да възвърнете настроението си и да влезете в ритъм.
  • Тренировките и разходките са изключително важни за вашия тонус и за превъзмогване на следпразничната депресия.
  • След вечеря излезте с приятели в любим ресторант, отидете на театър или опера. Това е начин да мислите затова, докато премине първия работен ден. Ако не се чувствате добре поговорете с вашите близки. Те ще ви дадат съвети.
  • Споделяйте как се чувствате с колегите си. Ако са готини няма да получите упреци, че сте забравили да свършите нещо и да ви обвиняват, че сте небрежни.
  • Концентрация и само концентрация.

автор: Илияна Кръстева

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛайфстайлАнкетиПсихологияЗдравни съветиНовиниСоциални грижиЛюбопитноСнимкиТестовеФизиологияОрганизацииНормативни актовеАлт. медицинаИсторияЛечения