Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум Консултации
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало Лайфстайл За свободното време Живот и Ум Живеем ли в персонални, изкуствено създадени балони чрез социалните мрежи

Живеем ли в персонални, изкуствено създадени балони чрез социалните мрежи

от 15 ное 2018г., обновено на 19 юли 2019г.
Живеем ли в персонални, изкуствено създадени балони чрез социалните мрежи - изображение
  • Инфо
  • Коментари
  • Свързаност
Инфо
Инфо
Коментари
Свързаност

В тази статия не става въпрос за липсата на комуникация между хората, заради социалните мрежи, а за изгубването на същностното израстване на самите хора, потъвайки в таргета на "харесани" страници и "споделени" общности.

Балоните, които сами си изграждат на някои хора, са розови и светли, на други клонят в по-тъмната гама, та дори стигат до черно. А при трети – балони няма. Те не се изолират от действителността, макар и да ползват социални мрежи. Именно при правилната им употреба, те се сблъскват с действителността и виждат по много и от радостите, и от тъгите на живота.

А вие имате ли си балон? Разберете сега?

В днешният свят, в който информация бълва отвсякъде, модерните технологии не само ни я предоставят, но и ни дават възможност да избираме точно какво съдържание и в какво количество ще стигне до нас. Така в социалните мрежи „харесваме“ определени страници, групи и продукти, а от проследяването на тези наши отзиви, получаваме допълнително още информация или артикули със сходно съдържание.

По интересите попадаме също така и в определени таргетирани групи на дадени стоки. Така спонсорирани публикации в социалните мрежи достигат до конкретни хора, независимо дали те искат, или не. Например веднъж сте решили да си търсите обувки. От този момент насетне всеки ваш достъп до интернет ще ви залива с оферти и промоции на обувки. Дори вече да сте си купили и да нямате нужда, магията на маркетинга ще подтикне голяма част от хората във вашето положение да закупят още.

И ето как всъщност се получава една избирателна пропускливост на информация, регулирана изцяло от собствените ни търсения.

Ако един човек предпочита да прекарва свободното си време в четене на вицове и разглеждане на забавни картинки, а новинарските емисии не са в раздела му "харесани", то надали някоя новина за тежка катастрофа, за икономическа или политическа криза би достигнала до него. Този човек със сигурност няма да усети и частица от социалните напрежения, но пък трудно бихте го изненадали с шега, тъй като получава ежедневно увеселителна информация от десетки сайтове и страници.

Подобен начин на възприемане на света до голяма степен е повлиян от съвременните течения, прокламиращи позитивно мислене, граничещо с абсурдност. С идеята, че трябва хората да търсят само положителните новини и да избягват всякакви негативни чувства, се създава именно едно бягство от действителността и затваряне в ограничения розов балон на приятното съществуване.

Друг тип хора ограничават информацията си до сайтове, носещи повече негативни емоции при сблъсък с конкретното им съдържание. Те се вглъбяват силно в действителните проблематики на времето си, без да обръщат внимание и на позитивните новини понякога.

Това често води до състояние на тревожност в хората. Анализирайки нещата, с които се сблъскват, те често изпитват притеснение или нещастие от случващото се, забравяйки, че светът не е само черен.

Колкото по-ограничени са интересите на един човек и проявяването им в интернет, толкова по-стеснени и по-едноцветни са "балоните", в които се затварят.

Ако човек обаче има широкоспектърни хобита и теми, от които се вълнува, то толкова по-шарен, по-колоритен и по-обширен ще бъде балонът му.

Но погледнато обективно, тези балони само ни ограничават и то по наше собствено желание. Сами достигаме до едно ниво на информираност в конкретни аспекти, без да позволяваме да достигне нещо ново до нас, освен ако сами не решим да посегнем към него.

Сигурно изпускаме доста неща, докато се вглъбяваме само в наличните си интереси. А само ако започнем да търсим по нещо ново всеки ден – любопитен факт; малко известна певица, която така и не сме слушали; или дори наименованията на някои улици, зад които стои личност, чието дело е непознато за нас. Именно тези технологии, които специализират нещата, достигащи до нас, ни дават възможност и ние да достигнем до почти всякаква информация, но само ако ние решим да се осмелим в търсене.

Е, какво се оказа? Балоните си ги създаваме ние самите. А за да живеем в една реалистична действителност с всичките й нюанси, то е време да спукаме ограничението и да посегнем към разнообразна информация на всякаква тематика.

Така не само ще бъдем по-информирани личности, но ще бъдем и интересни за хората, с които комуникираме, защото ще разполагаме с много богата обща култура.

Но това не е всичко. Премахването на личните ограничения ще донесе още много в личен план:

  •  По-пълноценно общуване
  •  По-висок интелект
  •  По-реалистични възгледи за живота
  •  Баланс между песимистичните и оптимистичните крайност
  •  Разнообразни знания, умения и компетентности
  •  Повече връзки
  •  Повече възможности за работа

Е, какво чакате. Още ли не сте влезли в търсачката, за да откриете следващия си нов интерес?


Автор: Милена Минчева

Снимки: freepik.com

Още по темата:
  • Защо не трябва да публикувате снимки на децата си в социалните мрежи Защо не трябва да публикувате снимки на децата си в социалните мрежи
  • Спрете да се притеснявате колко успешни са приятелите ви Спрете да се притеснявате колко успешни са приятелите ви
  • Колко струва да имаш инстаграм лице - операциите в името на красотата Колко струва да имаш инстаграм лице - операциите в името на красотата
  • Как Халоефектът повлиява начина, по който възприемаме останалите Как Халоефектът повлиява начина, по който възприемаме останалите
5.0/5 7 оценки

Коментари към Живеем ли в персонални, изкуствено създадени балони чрез социалните мрежи

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте Живеем ли в персонални, изкуствено създадени балони чрез социалните мрежи
    www.framar.bg 
    на 07 July 2025 в 00:08
    Коментирайте "Живеем ли в персонални, изкуствено създадени балони чрез социалните мрежи"

СТАТИЯТА е свързана към

  • За свободното време
  • Живот и Ум
  • Силата на социалната група и ролята й в живота на тийнейджъра
  • Защо не трябва да публикувате снимки на децата си в социалните мрежи
  • Усещането за социалния ни статус в обществото влияе на нашето здраве
  • Без бутон "Харесвам" в социалните мрежи, ако искаме да бъдем психично здрави
  • Брене Браун за социалното сравнение и как да не го допускаме
  • Как да спрете да се сравнявате с другите и да бъдете много по-щастливи
  • Как да си помогнете, когато се чувствате неуверени
  • Как Халоефектът повлиява начина, по който възприемаме останалите
  • Защо невинаги е полезно да сравняваме собствените си чувства с тези на другите
  • Спрете да се притеснявате колко успешни са приятелите ви
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();

ЗДРАВЕН ФОРУМ ПО ТЕМАТА

Lifestyle: Как да се предпазя от полово предавани болести?

преди 3132 дни, 7 часа и 15 мин.

Свежи домашни домати през зимата, съхранени чрез горчица?

преди 3265 дни, 12 часа и 39 мин.
Всички

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Шампионат по колоездене "Зелените пирамиди", гр. Стара Загора - 06.07.2025 година

преди 2 дни, 12 часа и 9 мин.

Защо не трябва да пием кафе преди кръвни изследвания - всичко което трябва да знаете

преди 9 дни, 8 часа и 19 мин.

Безплатна консултация за деца с витилиго - Габрово, юли, 2025 година

преди 11 дни, 1 час

Прием в болница - какво заплаща НЗОК, какви документи са необходими и колко продължава болничният престой

преди 23 дни, 7 часа и 52 мин.
Всички

АНКЕТА

Какво би задържало младите лекари в България?

Виж резултатите

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

ФЕНОМЕНЪТ ТЕСЛА - ХАМИШ МАККЕНЗИ - ХЕРМЕС

ЛЮКСЕОЛ МАСКА КЕРАТИН 200мл 337871

ЛЮКСЕОЛ МАСКА УКРЕПВАЩА 200мл 335570

ЛЮКСЕОЛ МАСКА П/В КОСОПАД 200мл 337222

КСИЛОМЕТАЗОЛИН капки за нос, разтвор 0.1 % 10 мл

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

СОДА ЗА ПИЕНЕ таблетки * 30 НИКСЕН

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 04 юли 2025г. в 18:12:15

КЛАЦИД таблетки 250 мг * 10 МАЙЛАН

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 04 юли 2025г. в 18:11:15

КЛАЦИД таблетки 250 мг * 10 МАЙЛАН

Коментар на: Нина Пламенова Димитрова от 04 юли 2025г. в 15:30:22

ДЖАРДИНС таблетки 10 мг * 30

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 04 юли 2025г. в 14:11:26

ТРИТИКО таблетки с удължено освобождаване 75 мг * 30

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 04 юли 2025г. в 12:06:50
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2025 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на уеб сайт от Valival