Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум Консултации
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало Лайфстайл Красота и стил Нашето тяло 9 популярни мита, свързани с храненето, които науката опровергава – част 1

9 популярни мита, свързани с храненето, които науката опровергава – част 1

от 24 март 2018г., обновено на 30 март 2018г.
9 популярни мита, свързани с храненето, които науката опровергава – част 1 - изображение
  • Инфо
  • Продукти
  • Коментари
  • Свързаност
Инфо
Инфо
Продукти
Коментари
Свързаност

"Пиенето на кафе е вредно за вашето здраве" - това е поредното гръмко заглавие, на което попадаме в интернет. Уплашени ние решаваме да се откажем от този "лош" навик и да спрем да пием по 3-4 чаши кафе на ден. Но наистина ли е така? Не точно. Учените доказват, че пиенето на 3 чаши кафе на ден намалява риска от развитие на деменция, а 5 чаши от тонизиращата напитка на ден ви предпазват от болестта на Алцхаймер.

Не бива да вярваме на всички популярни митове, свързани с храненето, които четем в интернет, защото те не винаги се основават на научни изследвания. Представяме ви 9 от най-популярните митове, свързани с храненето, които науката опровергава. Всеки един от следващите факти е проверен от учените и се оказва неправилен.


Мит № 1. Всички диети влияят зле на здравето ви

момиче, което яде

Факт: Резултатите от проучванията показват, че не всички диети са вредни: например, средиземноморската диета е ефективна. Тя се основава на зеленчуци, плодове, морски дарове, боб и зехтин. Този тип хранене може да намали риска от рак на простатата с 10%, рак на гърдата с 15% и рак на дебелото черво с 25%.

Друга диета, за която е научно доказано, че е здравословна, е скандинавската. В нея основните храни са рибата, зеленчуците и зърнените храни. Не бива да се приемат десерти и месо.

Учените препоръчват на лекарите да предлагат на пациентите си да следват този режим на хранене, защото чрез него се намалява риска от развитие на сърдечни заболявание.

Изводът е, че не всички диети са вредни за вашето тяло. Просто се уверете, че избраната от вас е плод на научни изследвания.

Мит № 2. Млякото прави костите и зъбите здрави, защото съдържа калций

Факт: В продължение на 20 години учените правят проучвания по този въпрос и стигат до следното заключение: ако пиете чаша мляко всеки ден, то не повлиява на вашата костна плътност, не намалява риска от счупвания, и не предотвратява появата на остеопороза. Витамините са по-ефективни за вашите кости, отколкото млякото.


Мит № 3. Пиенето на твърде много кафе е нездравословно, защото тялото се дехидратира

жена, която пие кафе

Факт: Три чаши кафе на ден намаляват риска от развитие на деменция с 25%, а 5 чаши на ден ви предпазват от болестта на Алцхаймер. Кофеинът има невропротективни функции: намалява тревожността и подобрява паметта. Учените са открили също, че тонизиращата напитка не води до обезводняване. Кафето всъщност помага на мозъка да работи по-добре.


Мит № 4. Пикантните храни дразнят стомаха и трябва да се избягват

корем

Факт: Лютивият червен пипер намалява смъртността с 13%. Подправките увеличават смилането на мазнините, предпазват тялото от затлъстяване, от атеросклероза, хипертония и диабет тип 2. Подправките подобряват микрофлората на червата, намаляват възпалението и имат антиоксидантно действие. Пикантните храни са полезни за стомаха. Разбира се, това не означава, че можете да изядете килограм лют червен пипер в рамките на един ден.

Вижте втора част на статията ТУК

По статията работи: Илияна Стоянова

Източник: brightside.com

Още по темата:
  • 5 мита за животни, на които не бива да вярвате 5 мита за животни, на които не бива да вярвате
  • Топ шест мита за динозаврите - разбити Топ шест мита за динозаврите - разбити
  • 11 мита, в които трябва  да спрем да вярваме 11 мита, в които трябва да спрем да вярваме
  • 7 мита за браковете 7 мита за браковете
5.0/5 1 оценка

Продукти свързани със СТАТИЯТА

СТАРОГРЪЦКИ МИТОВЕ И ЛЕГЕНДИ /ЗЛАТНО ПЕРО/ - ХЕРМЕС
3.04€ / 5.95лв.

СТАРОГРЪЦКИ МИТОВЕ И ЛЕГЕНДИ /ЗЛАТНО ПЕРО/ - ХЕРМЕС

КРАТКА ИСТОРИЯ НА МИТА - КАРЪН АРМСТРОНГ - СИЕЛА
7.62€ / 14.90лв.

КРАТКА ИСТОРИЯ НА МИТА - КАРЪН АРМСТРОНГ - СИЕЛА

ЛОВЕЦЪТ НА ПЕПЕРУДИ - КОСТАДИН КОСТАДИНОВ - ХЕРМЕС
9.18€ / 17.95лв.

ЛОВЕЦЪТ НА ПЕПЕРУДИ - КОСТАДИН КОСТАДИНОВ - ХЕРМЕС

МАСОНСКИЯТ МИТ - ДЖЕЙ КИНИ - ХЕРМЕС
10.20€ / 19.95лв.

МАСОНСКИЯТ МИТ - ДЖЕЙ КИНИ - ХЕРМЕС

ТЕОДОРОС - МИРЧА КАРТАРЕСКУ - ХЕРМЕС
15.31€ / 29.94лв.

ТЕОДОРОС - МИРЧА КАРТАРЕСКУ - ХЕРМЕС

НОА НОА - ПОЛ ГОГЕН - СИЕЛА
6.60€ / 12.91лв.

НОА НОА - ПОЛ ГОГЕН - СИЕЛА

Коментари към 9 популярни мита, свързани с храненето, които науката опровергава – част 1

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте 9 популярни мита, свързани с храненето, които науката опровергава – част 1
    www.framar.bg 
    на 10 June 2026 в 12:49
    Коментирайте "9 популярни мита, свързани с храненето, които науката опровергава – част 1"

СТАТИЯТА е свързана към

  • Красота и стил
  • Нашето тяло
  • На какво хранене да наблегнат жените в различните възрасти
  • Хранене според кръвната група - кръвна група 0
  • Хранене според кръвната група - кръвна група А
  • Хранене според кръвната група - кръвна група тип АВ
  • Правилен прием на лекарства - преди, по време, след хранене, на празен стомах
  • Хранене според кръвната група - кръвна група В
  • Хранене през тръба
  • Физиология на храносмилателната система
  • Хранене според кръвната група
  • Здравословно хранене при диабет
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();
Най-новите публикации
Рекорден брой жертви на майските горещини в ИспанияРекорден брой жертви на майските горещини в Испания

Рекорден брой жертви на майските горещини в Испания

от 10 юни 2026г.Прочети повече
Със сложна гръбначна операция д-р Есен Мустафа вдигна на крака пациентка от ХасковоСъс сложна гръбначна операция д-р Есен Мустафа вдигна на крака пациентка от Хасково

Със сложна гръбначна операция д-р Есен Мустафа вдигна на крака пациентка от Хасково

от 10 юни 2026г.Прочети повече
GLP-1 агонистите могат да намалят риска от рак при хора със затлъстяванеGLP-1 агонистите могат да намалят риска от рак при хора със затлъстяване

GLP-1 агонистите могат да намалят риска от рак при хора със затлъстяване

от 09 юни 2026г.Прочети повече

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Тихият инфаркт (безсимптомна миокардна исхемия) – когато сърцето мълчи

преди 6 дни, 2 часа и 8 мин.

Тихият инсулт - когато не разбираме, че сме получили мозъчен инфаркт

преди 32 дни, 23 часа и 43 мин.
Всички

АНКЕТА

Позволявате ли на децата ви да използват социални мрежи

Виж резултатите

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

КРЕМ ЗА РЪЦЕ С МАСЛИНА ЗА ЕЖЕДНЕВНА ГРИЖА И ЗАЩИТА НА РЪЦЕТЕ 5% 75 мл ECHO

АРЛЕМ ДУШ КРЕМ ПОРТОКАЛ И ЖАСМИН 1000 мл

АРЛЕМ ДУШ КРЕМ ЦВЯТ ОТ ПАМУК 1000мл

АРЛЕМ ДУШ КРЕМ КОКОС/ЛАЙМ 1000мл

АРЛЕМ ДУШ КРЕМ ЛАВАНДУЛА/ВАНИЛИЯ 1000мл

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

ПАПИЛОКЕР ИМУНОКАПС капсули * 30

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 10 юни 2026г. в 09:57:18

ВЕРТИГОХИЙЛ таблетки * 50

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 10 юни 2026г. в 09:41:27

ЕЛИКВИС таблетки 5 мг * 60

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 10 юни 2026г. в 09:28:20

ИНОФОЛИК HP саше * 30

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 10 юни 2026г. в 09:18:55

ПРОГЕПРИЛ таблетки * 28

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 10 юни 2026г. в 09:08:30
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2026 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на уеб сайт от Valival