Начало Лайфстайл За свободното време Живот и Ум 7 начина да промените вашето мислене

7 начина да промените вашето мислене

7 начина да промените вашето мислене - изображение

Смятате, че това е клише? Да, но това не означава, че не е вярно. Нашите мисли имат значително влияние върху чувството ни за щастие и нашия успех. Проучване на Харвардското училище за публичното здраве показва, че жените, които мислят по-позитивно живеят по-дълго и пълноценно от тези, които са склонни към негативни разсъждения.

Ако мислите ни могат да подобрят здравето и дълголетието, то със сигурност са важни за постигането на по-велики неща – в личен и професионален план. Едно от големите предизвикателства, пред които ежедневно се изправяме е опитът да репрограмираме мислите си.

Променете ежедневието си

В своята книга "Силата на навиците" Чарлс Дюиг се стреми да покаже, че ежедневните ни навици и разсъждения имат силно влияние върху решенията ни и в крайна сметка върху нашия успех. Тези от вас, които се интересуват как да променят начина си на мислене е нужно първо да преразгледат своята ежедневна рутина.

Може да започнете от сутрешната си програма – ако разпределите времето си така, че да имате възможност за физически упражнения, ще придобиете усещането за добре свършена работа още ранните часове и увереността ви ще бъде на ниво през целия ден. 

Отделете време за пътуване

Пътуването не е просто начин да си дадем отсрочка от ежедневния стрес; то също така има силата да променя поведението и перспективите ни. Проучване установява, че отделянето на повече време за пътуване може да подобри емоционалната стабилност. След като ежедневните навици въздействат върху начина ни на мислене, то посещаването на нови места е добър източник на енергия и влияе благоприятно върху начина ни на живот.

Четете литература

Вече стана ясно, че за да промените мислите си трябва да си набавяте нови (разбира се, положителни) преживявания. Естествено не можем по всяко време да си позволим да пътуваме, тъй като това удоволствие изисква време и пари. Проучване на Нюйоркски университет показва, че хората, които четат художествена литература имат по-развита способност за емпатия.

Да проявяваш съчувствие е важно не само за тези, които имат силно морално чувство, но и работи в услуга на хората, които се стремят да бъдат по-добри професионалисти. Четенето на книга преди лягане или в автобуса на път към работа е приятно занимание, което повечето от нас могат да си позволят.

Мислене

Разпределяйте времето, с което разполагате спрямо приоритетите си 

Времето е най-ценният актив, с който разполагаме. Ако искаме да променим начина си на мислене е добре да обърнем повече внимание на това как прекарваме деня си и да подредим нещата, с които обикновено сме заети според степента на тяхната ценност. Ако приведем в ред календара си, лесно ще направим същото с нашите мисли.

Спете добре

Пълноценният сън е важен, защото намалява риска от депресивни състояния и съответно има въздействие върху нашето настроение и усещане за щастие. Хората, които спят по 8 (а някои и повече) часа са по-продуктивни и проявяват признаци на по-добро психично здраве.

Избягвайте кофеиновите напитки

За много от нас кофеинът е магически трик и обичаен старт на деня. За съжаление злоупотребата с кофеин може да доведе до повишена тревожност при някои хора. Дори да не можем напълно да се откажем от вълшебната напитка е добре да редуцираме употребата й, най-малкото, за да си дадем сметка дали не се чувстваме по-добре при нейната липса.

Оставайте насаме със себе си

Живеем в шумен свят. Важно е да се научим да отделяме време за себе си, за предпочитане на тихо и спокойно място – дори да нямате време за разходки сред природата, опитайте се да намерите поне един час седмично, за да се откъснете от шумотевицата. Промяната в поведението е невъзможна без промяна на средата.

По статията работи: Наталия Тотева

Източници: entrepreneur.com, pixabay.com/bg

Още по темата:

5.0, 1 глас

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияПсихологияЛюбопитноСпортЗдравни съветиЛайфстайл