Начало Лайфстайл За свободното време Живот и Ум 6 начина за по-добро представяне на бизнес идеи

6 начина за по-добро представяне на бизнес идеи

6 начина за по-добро представяне на бизнес идеи - изображение

Комуникацията е един от най-важните аспекти от живота и бизнеса. А във всяка комуникация е много по-важно не какво казваш, а как го казваш. В бизнес интеракциите разговорите варират между хора с голямо его и горещи темпераменти до такива, които са твърде несигурни да говоря. Но нито една от двете крайности не би съумяла да води продуктивни разговори, водещи до добри резултати. 

Общуването трябва да бъде на първо място уважително, за да бъде добре прието от вашите колеги. Трябва да умеете да култивирате емоционален контрол, да прозрявате същностните неща в думите на събеседника си, както и да излъчвате харизма и смелост, за да изразите пълноценно своите идеи. Но за да си изградите по-цялостна представа, прочетете следващите 6 начина, чрез които да се справяте по-добре в представянето на бизнес идеи

Имайте ясна гледна точка

Изисква се доста самочувствие, за да споделяте идеите си на работа. За да бъдете уверени, когато представяте някоя иновация или проект пред шефа си, преди всичко трябва да имате ясна гледна точка за това. Колкото по-изяснена визия имате за нещата, толкова по-добре ще можете да ги представите.

В процеса на обсъждане никога не се отмятайте от идеите си. Най-лошото, което може да се случи, е да обмислят идеята ви и да я отхвърлят. А от това вие нито ще сте загубили, нито ще сте спечелили.

Бъдете подготвени и не губете време в излишни приказки

Директността и изчистения от излишни слова разговор подсилват вашата убедителност и авторитет, особено когато се опитвате да общувате с по-висши ръководни кадри.

Никога не започвайте с извинение, което само би показало несигурност. Започнете комуникацията си с изречение, показващо силна убеденост в нещата, за които искате да говорите.

Доказателства или проучване, което сте провели, биха намалили вероятността от провал, тъй като обосновката ви ще бъде наразрушимо аргументирана.

Отстоявайте себе си

Може да ви изглежда плашещо да се изправяте срещу несъгласие от страна на началника ви, но не забравяйте, че едни от най-ценните идеи, придвижили цивилизацията напред, също са били отхвърляни, та дори заклеймявани.

Всеки път, когато представяте нещо ново, очаквайте да бъдете оспорвани. Изслушвайте внимателно, а след това следвайте предходния съвет и изложете пред събеседника си всички аргументи, доказателства и проучвания, които сте подготвили.

Провокирайте към въпроси

Висшите ръководители ценят смислената информация, а тя процъфтява в процеса на разискване, обсъждане и оспорване. Този тип комуникация вдъхновява всеки човек да бъде максимално концентриран и да генерира само най-доброто от себе си.

Когато имате възможност да подтикнете към обратна връзка и критически анализ вашия събеседник, задължително демонстрирайте своята отвореност към критика и себеусъвършенстване.

Това показва, че сте с добър характер, както и че сте гъвкави в работата си. С този тип диалог вие ставате достъпен, но все още стабилен и имащ способността да накара хората да се замислят по-дълбоко върху това, за което говорите.

Показвайте уважение

Ако подходите нетактично или подцените началника си, вашите идеи и мнение няма да бъдат взети под внимание. Вашето поведение, близост, невербална комуникация и тонът на гласа разкриват истинското отношение към човека насреща, колкото и да се опитвате да го прикривате.

Независимо дали искате да обсъдите нещо важно с колега, с висшестоящ работник, или с шеф, показвайте еднаква степен на уважение към всички. Не се дръжте нито твърде пренебрежително, нито се опитвайте да отстъпвате в позицията си, за да им угаждате. Намерете своя баланс на респект, чрез който да показвате достатъчно уважение, но и да изисквате такова.

Бъдете тактични

Независимо в какъв екип работите, имайте предвид, че големите успехи никога не се подчиняват на статуквото. Освен това няма нужда да се противопоставяте на модела на работа, изграден сред колегите ви. Може да се придържате към начина на работа, но в подходящо време и пред подходящите хора все пак да изразите мнение или идея за подобряването й.

Ако се опитате да се противопоставите на навиците на целия екип, надали изобщо ще имате възможност да бъдете изслушани, независимо колко уверени сте в себе си.

 

Редактор: Милена Минчева

Източник: businessinsider.com

Снимки: freepik.com

Още по темата:

5.0, 2 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиПсихологияСоциални грижиЛайфстайлЛюбопитноТестовеАлт. медицинаЛеченияФизиологияНовиниСнимкиАнкетиОрганизацииНормативни актовеИстория