Начало Лайфстайл Красота и стил Нашето тяло 6 жизненоважни витамини срещу косопад

6 жизненоважни витамини срещу косопад

6 жизненоважни витамини срещу косопад - изображение

С напредване на възрастта, дебелината на косъма значително намалява и се появява косопад. При жените, тази тенденция започва да се наблюдава около тяхната 30-та година, а при мъжете се наблюдават много и различни модели, свързани с плешивостта. Какво предизвиква загубата на коса и кои са жизненоважните витамини срещу косопад?

Причини за загубата на коса

  • стрес;
  • лекарства и различни медицински състояния;
  • хранителен дефицит;
  • щитовидна жлеза;
  • менопауза;
  • раждане;
  • алопеция;
  • гъбични инфекции на скалпа;
  • прекалено третирана коса.

В повечето случаи, причината за косопада е комбинация от изброените по-горе причини, което затруднява изключително борбата срещу загубата на коса. Някои процедури имат ефект, а други са безполезни, но това, в което трябва да сте сигурни, е че й доставяте необходимите витамини чрез пълноценен хранителен режим.

Всеизвестен факт е, че здравето отвътре личи и отвън, така че вашето здраве неизменно се отразява на състоянието на косата.

Храни за здрава и красива коса

Косъмът е изграден от протеини и въпреки че е мъртъв, неговия корен е жив и обуславя растежа на косата. Оттук идва и необходимостта да се приемат пълноценни храни, предоставящи й нужните хранителни вещества и витамини, които да засилят нейния растеж. Затова трябва да сте сигурни, че приемате достатъчно количество витамини, протеини и желязо чрез храната, която консумирате.

Витамини за растеж на косата

  • Витамин А

Витамин А играе важна роля в растежа на косата, като запазва нейния цвят и блясък. Той съдържа антиоксиданти, които хидратират кожата на главата и предпазват косата от изсушаване. Също така витамин А спомага за нейното укрепване и сгъстяване.

Храни, богати на витамин А: сладки картофи и моркови, черен дроб, яйчен жълтък, мляко, спанак, сушени кайсии, манго.

  • Биотин или витамин В7

Биотинът принадлежи на семейството на витамините от група В. Той възстановява изтощената коса, подобрявайки здравето и структурата на косъма. Също така работи в полза на плътността и обема на косата, като стимулира производството на мастни киселини в клетките, растежа на самите клетки, както и други важни процеси, включващи участието на аминокиселините и мазнините. Както знаете, аминокиселините са градивните елементи на белтъчините, а освен това играят важна роля в процеса на гликогенеза.

Храни, богати на биотин: яйца, мая, карфиол, малини, банани, орехи, бадеми.

  • Витамин В12

Още един витамин, който е жизненоважен за растежа на косата. Той помага на организма да усвоява необходимото количество желязо, за да изпълнява правилно своите функции.

Храни, съдържащи витамин В12: яйца, сирене, суроватка на прах, прясно и кисело мляко.

  • Витамин С

Витамин С притежава способността да предпазва от преждевременно посивяване на косата, както и от нейното прекомерно изсушаване. Един от витамините, които се грижат ефективно за здравето и красотата на вашата коса.

Храни, богати на витамин С: лимони, гуава, мандарини, ягоди.

  • Витамин Е

Съществен витамин за растежа на косата! Той заключва влагата в косъма и го предпазва от изсушаване, като в същото време се грижи за неговата лъскавина. Освен това, витамин Е поддържа доброто здравословно състояние на скалпа и подпомага кръвообращението.

Храни, богати на витамин Е: бадеми, риба, мляко, фъстъци, спанак, слънчогледово семе, сушени билки.

  • Фолиева киселина

Още един чудотворен витамин от В-групата, който прави косата гъста и сияйна. Също така добавя влага и се бори ефективно с побеляването й.

Храни, богати на фолиева киселина: почти всички храни, съдържащи витамин В съдържат и фолиева киселина като техен компонент - черен дроб, спанак, бобови култури, аспержи, броколи, маруля, папая и други.

Освен витамините, съществуват и други две хранителни вещества, които няма как да не споменем - желязо и протеини.

  • Желязо

Научните изследвания са установили, че състояния, като алопеция, тежка загуба или накъсване на косата, са следствие от недостиг на желязо в организма. Ежедневният прием на необходимото количество от него не само регулира здравето на кръвта, но и значително подпомага растежа на косата.

Храни, богати на желязо: говеждо месо, риба, зелени листни зеленчуци, бобови култури, сушени плодове и други.

  • Протеини

Протеините са от съществено значение за правилното структуриране на косата. Те поддържат нейната сила в корените, като я правят здрава и лъскава. Когато липсват в хранителния ви режим, това неизменно ще се отрази на нейното състояние и тя ще стане скучна, вяла и податлива на накъсване.

Храни, богати на протеини: месо, риба, яйца, кълнове, мляко, бобови култури, ядки и други.

Понякога е много трудно да откриете необходимото количество витамини в храната, която консумирате, поради което е препоръчително да си ги набавите чрез хранителни добавки. За тази цел се консултирайте с вашия лекар или диетолог, за да получите конкретен съвет, който отговаря на нуждите на вашия тип коса.

Още по темата:

4.7, 10 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛеченияЛюбопитноФизиологияЗдравни съветиБотаникаАлт. медицинаХранене при...ЛайфстайлНовиниИсторияСъставкиСнимкиПсихологияИзследванияСоциални грижиСпортОрганизацииПроизводителиЗаведенияКлинични пътекиСпециалистиТестовеЗдравни проблемиПрезентацииРецептиНормативни актовеХрани и ястия