Начало Лайфстайл За свободното време Живот и Ум 13 неочаквани неща, които вредят на мозъка

13 неочаквани неща, които вредят на мозъка

13 неочаквани неща, които вредят на мозъка - изображение

Подобно на останалите органи в тялото, мозъкът също може да страда от различни фактори, дори такива, които не са прекалено очевидни. Представяме ви няколко ежедневни навика. Те могат да причинят повече вреди на мозъка, отколкото ползи.

1. Липса на комуникация.

Изследване, проведено в Мичиганския университет, установява, че дори 10-минутна комуникация дневно увеличава умствените способности. Не е необходимо да излизате и да говорите с първия човек, когото видите - разговорите с приятели и роднини по телефона също стимулира мозъка.

2. Прекомерно количество захар.

Според изследване, прекомерното количество захар оказва неблагоприятно въздействие върху невротрофичния фактор на мозъка (BDNF), който е отговорен за производството на неврони. По-специално, той е много важен за формирането на дълготрайната памет и ученето.

3. Липса на мозъчни упражнения.

Според учени, пикът на мозъчната производителност се достига на 16-25 години, след което бавно намалява. Въпреки това, обширни изследвания показват, че редовните мозъчни упражнения (четене, решаване на пъзели) могат значително да подобрят неговата ефективност дори при хора, които имат първите признаци на сенилна деменция.

4. Пропускане на закуска.

Изследвания показват, че децата, които закусват редовно, се представят много по-добре в училище, особено в сферата на науките. Пропускането на закуска води до намаляване на нивата на кръвна захар. Това оказва негативно влияние върху функционирането на мозъка.

5. Нездравословни храни.

Прекомерното количество нездравословни храни във вашата диета и постоянното преяждане оказват негативно влияние върху връзките между мозъчните клетки. В резултат на това, обучението и формирането на краткосрочна и дългосрочна памет могат да предизвикат депресия.

6. Сладолед.

Всяка студена храна, включително сладолед, може да предизвика внезапно главоболие. Смята се, че тя стеснява кръвоносните съдове. За да предотврати хипогликемия, тялото изпраща топла кръв към мозъка. Това води до разширяване на кръвоносните съдове. Именно тази разлика, според учените, причинява главоболие.

7. Мобилните телефони.

Проучване, базирано върху лабораторно изследване с плъхове, разкрива връзка между рака на мозъка и употребата на мобилни телефони. Не трябва обаче да изхвърляте вашия смартфон. Вместо това, лекарите съветват да използвате високоговорител или слушалка за говорене и да не оставяте телефона близо до възглавницата, докато спите.

8. Покриването на главата по време на сън.

Докато спим, ние покриваме главата си с одеяло. По този начин намаляваме количеството на кислород, което навлиза в тялото. Покривайки главата си, ние започваме да дишаме вече "рециклиран въздух, наситен с въглероден диоксид. Това води до недостиг на кислород към мозъка.

9. Дехидратация.

Както знаете, човешкият мозъка е съставен от 70-80% вода. Освен това водата е отговорна за доставката на необходимите вещества в съответния орган. Мозъкът работи най-ефективно, когато не изпитва липса на H2O.

10. Алкохол.

Според изследователи, консумацията на алкохол унищожава връзките между мозъчните клетки. Въпреки това, има добри новини: при тези, които спрат да пият алкохол, мозъкът се връща към нормалните функции.

11. Тютюнопушене.

Както показват изследванията, тютюнопушенето води не само до рак, но и до намаляване на дебелината на мозъчната кора. Подобно увреждаме може да повлияе значително върху умствените способности, тъй като тази част от мозъка е отговорна за мисленето.

12. Липса на упражнения.

Мозъкът се нуждае от редовни упражнения. Изследване установява, че физическите дейности имат благоприятен ефект върху синтеза на BDNF и следователно върху дълготрайната памет.

13. Стриктна диета.

Оказва се, че по време на диета не само тялото губи тегло. Изследвания показват, че прекомерното ограничаване с храна кара мозъка да се самоизяжда. Това е още една от причините да бъдете по-разумни при спазването на диети. Не се ограничавайте прекалено - просто се хранете правилно.

Източник: www.brightside.me

Снимка: www.newsroom.ucla.edu

По статията работи: Маргарита Добрева

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноНовиниПсихологияЗдравни съветиЛайфстайлХранене при...РецептиНормативни актовеИсторияЛеченияФизиологияПатологияСнимкиОрганизацииАлтернативна медицинаКлинични пътекиМедицински изследванияСпециалистиБотаникаСпорт