Начало Лайфстайл Красота и стил Нашето тяло Сутрешен или вечерен душ. Кой е по-добрият избор

Сутрешен или вечерен душ. Кой е по-добрият избор

Сутрешен или вечерен душ. Кой е по-добрият избор - изображение

Съществуват множество неразрешими дебати, които все още мъчат хора както сред високо интелектуалните слоеве, така и обикновения човек – кокошката или яйцето, колата или пепсито и пр. Един от вечните въпроси обаче може би вече има отговор. Сигурно не един човек се чуди кое е най-подходящото време за къпане – сутрин или вечер. За тези, които особено силно ценят съня си и искат той да е максимално спокоен и зареждащ, то тази информация би била особено полезна.

Вероятно сте забелязали, че липсата на сън може да повлияе на всички аспекти от живота ви – от метаболизма до тревожността. Нищо чудно, че толкова много хора в днешно време правят всичко възможно, за да отделят по 9 часа за сън, но въпреки това остават неотпочинали.

Може би и вие вече сте опитвали всички билки и медикаменти за сън. Сигурно сте хвърлили огромни суми за матрак, възглавница и други спални аксесоари, но все още не можете да се наспите. Е, време е да пренастроите навиците си и да започнете да се къпете вечер, точно преди да се гушнете в завивките си. Заслужава си да опитате поне за кратък период от време. Научни изследвания и статистики защитават тезата, че именно вечерния душ подпомага значително съня.

Ингрид Прюер, експерт в сферата, е основен защитник на нощната рутинна процедура. Вечерният душ е първото нещо, което той препоръчва на новите си клиенти. Дори само това води до бърз прогрес в сънните разстройства при хората.

"От години препоръчвам на моите клиенти топлия и дълъг душ, защото той има способността да отпуска човек психически и физически, а по този начин да подобрява най-често срещаните проблеми със съня." – обяснява Прюер.

За да увеличите релаксиращото действие на вечерната баня, може да добавите и ароматни свещи или соли, които имат детоксикиращо действие.

Практикуването на вечерни душове може да се окаже твърде трудно за тези, които са свикнали да започват деня си със сутрешно къпане, за което се твърди, че има силен ободряващ ефект. Но ако вечерният душ подобрява съня ви, това означава, че изобщо няма да имате нужда от допълнителни методи за енергия рано сутрин. Тогава вече наистина ще си заслужава да пробвате метода на Ингрид Прюер.

Започнете да се къпете около час, преди да си легнете. Душът трябва да продължава поне около 20 минути, така че да можете да отделите достатъчно време за цялостното си почистване, ексфолиране и каквито други процедури имате в банята. Ако не бързате (както бихте правили сутрин) всеки ритуал, който си имате в банята, ще се превърне в удоволствие.

Друго важно нещо, което не бива да забравяте, е да поддържате температурата на водата висока. Дори да предпочитате да се къпете с по-хладка вода, опитвайте се да вдигате градусите поне малко, за да може организмът ви да почувства топлина и уют, които ще го предразположат към по-добър сън.

Не бива също така да държите температурата в стаята твърде висока. Оптималната стайна температура ще контрастира с затопленото ви тяло и ще подпомогне хармоничния ви сън, без да подтиква към изпотявате и неспокойство.

Имате ли нужда от наспиване? Тогава си подарете един горещ и дълъг душ. Може би това е методът, който ще ви помогне.

Редактор: Милена Минчева

Източник: thezoereport.com

Още по темата:

5.0, 2 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноЛайфстайлЗдравни съветиПсихологияФизиологияХранене при...Алт. медицинаСнимкиСпортНовиниЛеченияДиетиИзследванияВидеоИсторияБотаника