Начало Лайфстайл За свободното време Култура и изкуство Откритите фотографии на незнайната и талантлива Вивиан Майер

Откритите фотографии на незнайната и талантлива Вивиан Майер

Откритите фотографии на незнайната и талантлива Вивиан Майер - изображение

Родена през 1926 г., Вивиан Майер представлява аномалия – изключително активен творец, създал повече от 150,000 снимки през живота си, които биват открити като непроявени ленти след смъртта й през 2009 г. Безкрайно много автопортрети и фотографии на нюйоркските улици са намерени напъхани в куфари в склад за съхранение в Чикаго. "Тя е била много усамотена и мистериозна жена", разказва Ан Морин, куратор на новата изложба на Вивиан Майер в болонския музей Palazzo Pallavicini.

Вивиан Майер Снимка на Вивиан Майер
Снимки от изложбата на болонския музей Palazzo Pallavicini.

Погледът на Майер има склонността да търси и да се насочва към характерното и особеното. "Тя се е чудила как се е вписва в заобикалящия я свят", смята Морин. Въпреки това геометричните композиции показват изявено любопитство и към останалите. Според куратора на новата изложба най-добрите творби на американката са шестте снимки, поместени в статията.

Снимка на Вивиан Майер Снимка на Вивиан Майер
Снимки от изложбата на болонския музей Palazzo Pallavicini.

Майер създава феноменалния брой снимки заради самата себе си. Приживе тя не ги е показала на никого, дори не ги е проявила. Тогава идва въпросът за това, доколко е етично посмъртно да се организират изложби на произведенията на един очевидно потаен човек. "Ясно е, че тя не изхвърлила в боклука нито една от своите непроявени ленти, а е можела да го направи. Тя е можела да унищожи всичко, но е решила да го запази", настоява Морин.

Снимка на Вивиан Майер Снимка на Вивиан Майер
Снимки от изложбата на болонския музей Palazzo Pallavicini.

Вивиан Майер е използвала модела камера Rolleiflex, което означава, че е гледала надолу към обектива и никога към обектите на нейните фотографии, когато е правила снимки. Целият живот на американката изглежда е изтъкан от двойственост. Тя е била част от богаташките семейства, където е работила като детегледачка, но в същото време самотна жена, обикаляща страната в търсене на перфектния кадър. В много от снимките си Вивиан присъства под една или друга форма, като автопортретите са често срещани сред творбите й.

"Тя е имала нуждата да заснеме много пъти лицето си, за да намери мястото си в света. Вивиан е била никой – обществото я е убедило в това. За всички тя е била просто една детегледачка, затова взема решението да определи своята идентичност чрез автопортретите си", казва Морин.

С всяко едно заснемане с камерата, Майер многократно затвърждава своята позиция в света. "Едно от най-важните неща са абстрактните фази, през които преминава, създавайки изображения на самата себе си чрез играта на сенките”, отбелязва Морин. "Докато разглежда фотографиите на Вивиан Майер, зрителят може да забележи каква е била всъщност. Винаги има нещо смущаващо в нейните снимки - неяснота, неопределеност, илюзия."

По статията работи: Нора Маркова
Източник: anothermag.com

Още по темата:

5.0, 5 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛайфстайлСнимкиПсихологияЗдравни съветиИсторияНовиниЛюбопитно