Начало Лайфстайл За свободното време Фреш наука Кои страни забраняват продажбата на дизелови и бензинови автомобили

Кои страни забраняват продажбата на дизелови и бензинови автомобили

Кои страни забраняват продажбата на дизелови и бензинови автомобили - изображение

Сто деветдесет и седем страни ратифицираха историческото Парижко споразумение за забавяне на климатичните промени и много от тях увеличиха усилията си за намаляване на въглеродните емисии. Една от мерките е да се насърчава продажбата на електрически автомобили (не хибриди) и да се забрани употребата на автомобили, които се задвижват с фосилни горива.

Чиста енергия на колела

През изминалите няколко години чистата енергия постепенно революционизира автомобилния бранш. Освен преминаването към по-природосъобразни и възобновяеми източници на енергия, много държави също така прибягват към пълна забрана на превозните средства с двигатели с вътрешно горене. Транспортният сектор отговаря за около 15% от световните въглеродни емисии, изхвърлени в атмосферата в следствие на човешка дейност, и тази стъпка е достойна за адмирации. Представяме ви седемте страни, които прегръщат идеята за чиста енергия, и в съвсем близко бъдеще ще забранят автомобилите с двигатели с вътрешно горене.

Германия

Въпреки че не е първата, която взе под внимание тази идея автомобили, Германия е първата, която наложи забрана на бензиновите и дизеловите. През октомври 2016 г. федералният съвет на страната (Бундесрата) предложи и гласува резолюция, която призовава пълната забрана на двигателите с вътрешно горене до 2030 г. Решението е изключително важно, не само защото е първата по рода си мярка, но и защото германската автомобилна индустрия е четвъртата по големина в света. А забраната на фосилните горива е обвързана с производството на екоавтомобили.

В Германия също така функционират едни от най-големите автомобилостроители в света. Поради тази причина ветераните в този бранш Mercedes Benz и Volkswagen са насочили усилията си към разработването на водородни и електрически автомобили.

Норвегия

През февруари 2017 г. Норвегия реши да последва примера на Германия. Скандинавската страна не само, че забрани автомобилите, задвижвани с фосилни горива, но и избра по-ранна дата за влизането в сила на закона – 2025 г. След 2025 г. Норвегия ще продава само 100% електрически автомобили и ще се избави напълно от двигателите с вътрешно горене.

Прилагането на подобен амбициозен, но не и невъзможен план, е подпомогнато от облекчена "зелена" данъчна система. Норвежката администрация, отговаряща за пътната мрежа и транспорта, постановява, че до 2030 г. тежкотоварните бусове, 75% от новите автобуси за дълги разстояния и 50% от новите камиони трябва да не отделят в атмосферата никакви вредни емисии.

Индия

От Европа се насочваме към Азия, и по-специално Индия. Страната е гласувала политика, подобна на норвежката, според която до 2030 г. в продажба ще има само напълно електрически автомобили (без хибриди). Усилията са изцяло финансирани от правителството.

"Ще представим електрически превозни средства в голям мащаб. Ще произвеждаме независими електрически автомобили като UJALA," казва Пиюш Гоял, индийския министър на железопътния транспорт и въглищата. "Идеята е до 2030 г. в страната да не се продава нито една бензинова или дизелова кола."

Франция

Страната домакин на историческата Парижка конференция, на която бе подписано споразумението за забавяне на климатичните промени, също наложи радикални промени в транспортната си политика. Част от усилията е забраната на всички автомобили, задвижвани от фосилни горива, която ще влезе в сила през 2040 г. Планът се състои от отделни стъпки, които включват "флотилия от 2.4 милиона електрически и хибридни превозни средства, както и 3% тежкотоварни автомобили на газ", които трябва да са по пътищата на страната до 2023 г., или поне така твърди френското Министерство на екологията, устойчивото развитие и енергията.

Великобритания

Щом Франция иска нещо, обикновено го иска и Великобритания. Британците наложиха забрана върху производството на нови дизелови и бензинови автомобили, която трябва да влезе в сила през 2040 г. Тя е част от инициатива на стойност 4.06 милиарда долара, предоставени на местните органи за подобряването на качеството на въздуха в страната.

"Лошото качество на въздуха е най-големият риск за околната среда и общественото здраве във Великобритания и това правителство е решено да предприеме строги мерки в най-кратки срокове," заяви говорител на правителството пред BBC.

Последните две страни: Холандия и Китай

В този списък място заслужават и две други държави, които изявиха интерес за намаляването на парниковите газове, изхвърляни в атмосферата от транспортния сектор – Холандия и Китай. Холандците обмислят забрана на дизела и бензина още от април 2016 г., докато Китай разкри намеренията си през септември 2017 г.

По статията работи: Величка Мартинова
Източник: futurism.com
Снимка: nasdaq.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиЛюбопитноЛайфстайлСоциални грижиСнимкиАнкетиСпортНовини