Начало Лайфстайл За свободното време Живот и Ум Ежедневи начини за упражняване и подобряване на ума

Ежедневи начини за упражняване и подобряване на ума

Ежедневи начини за упражняване и подобряване на ума - изображение

Отделяте ли достатъчно време, за да подобрявате ума си? Почти всички хора губят часове, за да обмислят каква храна да консумират, както и за физическите си упражнения и поддържането на добра форма. Но колко от вас се замислят, че и умът има нужда от малко усилия, за да бъде в отлична кондиция?

Ако не сте, не се отчайвайте. Следните няколко съвета биха подобрили значително менталното ви здраве, без да ви костват дори цент. 

Срещайте се с нови хора

Твърде често се взираме в телефоните си, чакайки по опашки в магазина или пред училището на децата си, без изобщо да се замисляме колко интересни интеракции може би пропускаме. А дори едно "здравей", отправено към непознат човек, може да стимулира мозъка по начин, по който екранът на телефона ви никога не би съумял. А ако преминете отвъд първоначалния поздрав, паметта ви би се обогатила с познанията за още една личност.

Опитвайте нещо ново

Толкова лесен може да бъде животът, когато спазвате стриктно ежедневната си рутина. Да предприемаме нови неща в ежедневието си обаче би повлияло не само на ума, но и на самочувствието ви.

Вземете си различно кафе, или пък посетете някой нов интересен клас във фитнеса си. Дори паркирането на различно място ще стимулира мозъкът ви да работи, когато се връщате към колата си. Ако имате възможност за нови преживявания, колкото и малки да са те, възползвайте се. Правейки нещо ново всеки ден, ще можете да поддържате остротата на ума си на по-високо ниво от оптималното.

Проблем–решение

Никой не харесва стълкновенията – независимо дали с хора, или предмети. Може би затова всеки има разхвърлено чекмедже, с което не му се занимава, или изопнати отношения с колеги и роднини, които просто избягва. В човешката природа е заложено да избягва всичко неприятно, но понякога е полезно да се сблъскаме с неприятностите, които ни предизвикват. Имайки куража да се справите с всичко, търсете начини да решавате проблемите си в ежедневието още в момента на появата им. Това не само ще редуцира стреса, който изпитвате, но и ще подпомогне на мозъка ви да работи прогресивно.

Свържете се със семейството и приятелите си

Опитвайте се да се срещате със свои близки всеки ден, макар и за няколко минути. Обаждайте се на родителите си, а за приятелите си отделяйте време за реална физическа комуникация най-малко веднъж месечно. Социалните мрежи подпомогнаха доста общуването между хора, отдалечени в пространството, така че се възползвайте и от тази привилегия. Тези интеракции ще активират производството на допамин, което от своя страна ще стимулира позитивното ви мислене.

Играйте игри

Оказва се, че игрите, независимо дали традиционни или компютърни, оказват благоприятно влияние на мозъка ви, но само ако бъдат в умерено количество. Подобна дейност често изисква логична мисъл, разгадаване на пъзели и усилена концентрация. Учени откриват, че игри като бингото дори забавят влошаването на пациенти, болни от алцхаймер.

Вече не трябва да чувствате времето, отделено за любима игра, като загубено. Това не просто ще ви накара да си починете психически, но и всъщност ще се отрази положително върху умствената ви дейност.

Разхождайте се

Леките физически активности като разхождането подобряват паметта, както и други функции на мозъка. Отделяйте повече време за вървене и в най-натоварените си дни. Ще видите, че това може да ви накара да се почувствате, дори отпочинали и разтоварени психически.

Редактор: Милена Минчева

Източник: femalefirst.co.uk

Снимки: unsplash.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиПсихологияЛюбопитноЛайфстайлСнимкиСпортАлт. медицинаНовини