Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум Консултации
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало Лайфстайл Аз и моето семейство Мама, тате и аз Вижте защо някои жени се вторачват повече в бебешки лица, отколкото други в експеримента на Аманда Хан

Вижте защо някои жени се вторачват повече в бебешки лица, отколкото други в експеримента на Аманда Хан

от 10 март 2015г.
Вижте защо някои жени се вторачват повече в бебешки лица, отколкото други в експеримента на Аманда Хан - изображение
  • Инфо
  • Продукти
  • Коментари
  • Свързаност
Инфо
Инфо
Продукти
Коментари
Свързаност

 Физиономията на лигавещо се бебе не е еднакво вълнуваща за всички, нали? Ново изследване показва, че жени, които харесват идеята за майчинството, се вълнуват повече от останалите, когато наблюдават бебешки лица. Но, те не харесват всички бебешки муцунки еднакво.

Аманда Хан е изследовател в университета в Глазгоу в "Лаборатория за изследвания на лица", основана от психоложката Лиса Дебруйн и Бенедикт Джоунс. Хан се интересува най-вече от въпроса за човешката мотивация.

В долното изследване тя си поставя за цел да разбере какво кара хората да гледат или да не гледат бебешки снимки.

Хан се фокусира върху хетеросексуални жени, които нямат собствени деца. Тя набира 200 участнички онлайн, като тяхната средна възраст е около 22 години.

Хан започва с 10 снимки на истински бебета. След това ги "пощипва" дигитално, за да станат лекичко по-сладки или по-малко сладки версии на всяко бебе. (Информацията за това кое прави едно бебе по-сладко или по-малко сладко взима от предишно изследване.) Разликата е съвсем неуловима, както може да се види по-долу:

лявото е дигитално обарботено да бъде по-сладко, а дясното обратно

На известен етап от изследването, жените е трябвало да се съсредоточат в лицата на бебета. 100 от жените наблюдават лицата на бебета, които се сменят бързо едно по едно. Снимката се задържа само за няколко секунди, но жените могат да натиснат определено копче, с което да задържат снимката на екрана за малко повече време, както и такова, което да забърза процеса.

В отделен експеримент, другите 100 жени трябва да оценяват бебешките лица по скалата от 1 до 7 (от "не сладко" до "много сладко"). Като финал, всички участници попълват въпросник относно склонността им да бъдат майки. Те отговарят на въпроси относно това до каква степен биха искали да участват в различни аспекти от отглеждането на дете, като: обличане, сгъване на дрехи и занимание на децата в различни активности. Те също така имат за задача да оценят колко наслада им е донесло заниманието с децата, колко силно желаят собствени деца и колко майчински се чувстват, в сравнение с тези около себе си.

Задачата с натискане на копчето е начин да се измери как някого оценява дадена снимка. Тези, които изпитват наслада от това да гледат дадена снимка натискат бутона, който да я задължи на екрана. Хан открива, че участничките се вторачват за по-дълго в бебета, които са преработени да изглеждат по-сладки, отколкото в несладките.

Любопитното е, че някои жени се наслаждават на сладките снимки повече отколкото други. За да оцени колко въздействащо е това за отделните участнички, Хан измерва дупките между времето, което всяка е прекарала върху "сладката" и "несладка" снимка. Жените, които за изпитали най-голямо удоволствие, са и тези, които възнамеряват да имат деца.

Това не означава, че другите жени не са успели да разпознаят кои бебета са сладки. В класацията на експеримента участничките са оценили по-сладките снимки значително по-високо от по-малко сладките. Но, резултатът сочи, че това няма връзка с техните майчини наклонности.

Хан смята, че това означава, че жените с повече майчински чувства, получават повече наслада в мозъка си при вида на сладко бебе – но това няма никаква връзка с разпознаването на едно бебе като сладко.

Разбира се, изследването се ограничава до жените, които нямат собствени деца. Ще е нужно друго задълбочено изследване, за да се разбере дали майките изпитват същата наслада, гледайки чуждите сладки бебета.

 Източник: discovermagazine.com

Още по темата:
  • Вижте 10-те най-известни психологически експеримента на миналия век, които разкриват универсални истини за човешката природа 1 част(видео) Вижте 10-те най-известни психологически експеримента на миналия век, които разкриват универсални истини за човешката природа 1 част(видео)
  • Шест прости научни експеримента, които трябва да покажете на децата си (1 част) Шест прости научни експеримента, които трябва да покажете на децата си (1 част)
  • Шест прости научни експеримента, които трябва да покажете на децата си (2 част) Шест прости научни експеримента, които трябва да покажете на децата си (2 част)
  • Жена със смесен произход желае снимката й да бъде обработена по света, според стандартите за красиво. Резултатът! Жена със смесен произход желае снимката й да бъде обработена по света, според стандартите за красиво. Резултатът!
0.0/5 0 оценки

Продукти свързани със СТАТИЯТА

НЕВЕРОЯТНИЯТ СВЯТ С ЕКСПЕРИМЕНТИ НА ПЕТЬО ФИЛИЯТА - СТАНИСЛАВ КОЙЧЕВ - СТАН - ЕГМОНТ
19.90лв. / 10.17 €

НЕВЕРОЯТНИЯТ СВЯТ С ЕКСПЕРИМЕНТИ НА ПЕТЬО ФИЛИЯТА - СТАНИСЛАВ КОЙЧЕВ - СТАН - ЕГМОНТ

ЧАЙ ЛАКТОГОНЕН 200 г БИЛКИ КАРМЕН
7.82лв. / 4.00 €

ЧАЙ ЛАКТОГОНЕН 200 г БИЛКИ КАРМЕН

МЕДЕЛА КРЕМ ЗА ЗЪРНА ПЮРЕЛАН 100 37 г
29.90лв. / 15.29 €

МЕДЕЛА КРЕМ ЗА ЗЪРНА ПЮРЕЛАН 100 37 г

М. АСАМ АКВА ИНТЕНС ХИАЛУРОН КРЕМ 100 мл
61.50лв. / 31.44 €

М. АСАМ АКВА ИНТЕНС ХИАЛУРОН КРЕМ 100 мл

КОКОНА МАДЪР ИЗБЕЛВАЩ ЛОСИОН 120 мл
8.20лв. / 4.19 €

КОКОНА МАДЪР ИЗБЕЛВАЩ ЛОСИОН 120 мл

СЕБА МЕД БЕБЕ ЗАЩИТЕН КРЕМ ЗА ЛИЦЕ 50 мл
37.60лв. / 19.22 €

СЕБА МЕД БЕБЕ ЗАЩИТЕН КРЕМ ЗА ЛИЦЕ 50 мл

Коментари към Вижте защо някои жени се вторачват повече в бебешки лица, отколкото други в експеримента на Аманда Хан

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте Вижте защо някои жени се вторачват повече в бебешки лица, отколкото други в експеримента на Аманда Хан
    www.framar.bg 
    на 07 September 2025 в 13:12
    Коментирайте "Вижте защо някои жени се вторачват повече в бебешки лица, отколкото други в експеримента на Аманда Хан"

СТАТИЯТА е свързана към

  • Аз и моето семейство
  • Мама, тате и аз
  • Натурални средства срещу парализа на лицевия нерв
  • Премахване на милиуми в домашни условия
  • В ИСУЛ спасиха бебе, погълнало пластмасово цвете
  • Домашни средства за почистване на порите на лицето
  • Домашни маски срещу отпусната кожа
  • Калкулатор на пола на бебето
  • Как да свалим температурата при бебе
  • Полов акт при жената
  • Хормонална терапия за лечение на рак на гърдата
  • Как да почистим правилно ушите на бебето
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();
Най-новите публикации
Отменят задължителните ваксинации в американския щат ФлоридаОтменят задължителните ваксинации в американския щат Флорида

Отменят задължителните ваксинации в американския щат Флорида

от 05 сеп 2025г.Прочети повече
Огнище на eбола в Конго взе 15 жертвиОгнище на eбола в Конго взе 15 жертви

Огнище на eбола в Конго взе 15 жертви

от 05 сеп 2025г.Прочети повече
Рядка оперативна техника по време на бременност води до успешно ражданеРядка оперативна техника по време на бременност води до успешно раждане

Рядка оперативна техника по време на бременност води до успешно раждане

от 05 сеп 2025г.Прочети повече

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Добра майка ли съм - проучване на momfident.io

преди 9 дни, 21 часа и 35 мин.

Преглед при лекар, рецепти, лечение - по време на почивка

преди 52 дни, 23 часа и 54 мин.
Всички

АНКЕТА

На каква възраст е вашият личен лекар?

Виж резултатите

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

БИОДЕРМА СЕНСИБИО ГЕЛ МУСАНТ 500 мл

ЛУИ ДЮ ПРЕ MIDNIGHT DESERT ПАРФЮМНА ВОДА ЗА МЪЖЕ 90 мл

ЛУИ ДЮ ПРЕ GOLDEN SAFRAN ПАРФЮМНА ВОДА ЗА МЪЖЕ 90 мл

АВАНОР таблетки 40 мг * 30 ТЕВА

ЦИСТОМИЦИН гранули за перорален разтвор в саше 3 г * 1

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

МАГНЕРОТ таблетки 500 мг * 100 WORWAG PHARMA

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 05 сеп 2025г. в 16:27:26

ХИДРОФЕРОЛ меки капсули 0.266 мг * 10

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 05 сеп 2025г. в 16:27:04

ХИДРОФЕРОЛ меки капсули 0.266 мг * 10

Коментар на: Моника от 05 сеп 2025г. в 16:22:29

ДЕФЕНДИЛ ИМУНОГЛЮКАН P4H сироп 120 мл

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 05 сеп 2025г. в 16:20:49

МАГНЕРОТ таблетки 500 мг * 100 WORWAG PHARMA

Коментар на: Моника от 05 сеп 2025г. в 16:18:39
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2025 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на уеб сайт от Valival