Хиджаб и мода - как една жена променя традиционната забрадка
Докато Мелани Елтурк расте в Детройт, Мичиган в края на 90-те години, тя има само два хиджаба, които сменя всеки ден, когато излиза. „Това бяха наистина грозни триъгълни памучни забрадки, купени от чужбина. Имах една черна и една със слонова кост и това е “, спомня си тя.
Елтурк споделя, че това е бил период, в който идеята за хиджаб и мода дори и не може да се коментира. "Това беше най-добрият оксиморон. Шаловете бяха тъмни и грозни. Изобщо не се вписваха в моя американски стил”.
Вижте тази публикация в Instagram.
Като е тийнейджър Елтурк започва да търси копринени шалове с принт от местните магазини, за да ги трансформира в елегантни хиджаби. „Спомням си първия ден, в който влязох в училище с един от моите хиджаби, и хората ме гледаха изумено, сякаш казваха: Какво става? Хиджабът ми най-накрая ме накара да се чувствам толкова уверена - усещане, което не бях изпитвала до този момент”, разказва тя.
„Мислех, че ако мога да създам наистина красиви хиджаби, които карат жените да се чувстват силни и мощни, това ще бъде като сбъдната мечта за мен.“
На Елтурк и отнема почти десет години, за да разбере, че е открила своето хоби, което с течение на годините превръща в успешен бизнес. През 2010 г. тя стартира Haute Hijab, онлайн бутик на дребно, в който хиджабът се съчетава с модерната, американска естетика. Моделите са различни, предлагат се в луксозни калъфи, а шаловете са изработени от специални тъкани и щампи в лимитирани издания.
Така през деня Мелани работи като адвокат по граждански права, а вечерта шие и създава елегантни хиджаби.
Първа по рода си колекция
Към днешна дата Haute Hijab може да се похвали с над 10 000 клиенти по целия свят на възраст от 25 до 45 години.
В една от колекциите си Мелани прави нещо новаторско - създава хиджаб от пет части, изработен от висококачествена коприна, сатен и тюл, украсен с фини детайли като бродирани кристали Сваровски.
Дизайните са вдъхновени от стари холивудски икони от 30-те, 40-те и 50-те, като принцеса Грейс Кели и Одри Хепбърн. А луксозната колекция е нещо, което клиентите на марката търсят. „Жените идват при нас от първия ден, казвайки:„ Искам тази материя и тези цветове, и тези щампи “, казва Елтурк. "Те знаят какво искат, просто бяха “жадни” някой да го направи за тях."
Цените варират от 250 до 280 долара - луксозната колекция на Haute Hijab със сигурност е по-скъпа от ежедневната линия хиджаби, които са около 20 долара на бройка. Но Елтурк е доволна от бизнеса си. Тя споделя, че нейните клиенти са най-често богати дами, които се нуждаят от хиджаб за специални поводи.
"Голяма част от клиентите ни са лекари, адвокати, които харчат стотици, ако не и хиляди долари, за невероятни рокли, които да носят на важни събития, съчетавайки ги в началото с обикновен, тъмен шал", казва тя и допълва, че знае това от опит.
Когато се е сгодява през 2009 г. за настоящия си съпруг Ахмед Зедан, тя трябва да се примири с хиджаб, изработен от памук, който е само с кристална брошка, докато останалата част от облеклото не съответства на забрадката й.
„Толкова дълго мюсюлманската общност „беше игнорирана в САЩ“, така че да има повече опции е печелившо във всяко едно отношение. „Хиджабът в Америка се смяташе за странен или мрачен, или загадъчен по негативен начин, което накара жените като мен да се чувстват по същия начин“, казва тя. „С тази колекция давам на мюсюлманските дами възможност, която всяка друга жена има в Америка - да бъде красива и да се гордее със себе си”, заключва Мелани.
thespotlyte.co
Коментари към Хиджаб и мода - как една жена променя традиционната забрадка