Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум Консултации
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало Лайфстайл За свободното време Любопитно и забавно Приключва ли ерата на масовото пазаруване и какво ни очаква в бъдеще

Приключва ли ерата на масовото пазаруване и какво ни очаква в бъдеще

от 07 юли 2019г., обновено на 08 юли 2019г.
Редактор: Илияна Кръстева
Приключва ли ерата на масовото пазаруване и какво ни очаква в бъдеще - изображение
  • Инфо
  • Коментари
  • Свързаност
Инфо
Инфо
Коментари
Свързаност

Мотото на нашето време е: „Живей бързо, купувай по-бързо“. Където и да отидем, където и да погледнем, има вълнуващи оферти: продажби, отстъпки, нови издания, ограничени издания. Марките правят всичко, което могат, за да продават повече и по-бързо. И за тях е учудващо да видят някаква съпротива. В последните години консуматорското общество, започна да се бунтува срещу идеята за постоянното пазаруване. Все повече започва да се прокламира минималистичният начин на живот за разлика от масовото потребление.

Уморени от постоянно пазаруване

Популярните марки пускат няколко нови колекции всеки сезон, производителите на смартфони правят нови топ модели. Във всеки ценови диапазон има толкова много модели, че хората вече не могат да ги различават.

Потребителската култура се основава на получаване на краткосрочно удовлетворение от покупката. Икономиката ни стимулира: „Не мислете, купувайте, изхвърляйте и купувайте нови неща.” И сме уморени. Уморени сме от постоянните реклами.

Дизайнерските магазини всъщност не изобретяват нищо ново.

2018-а и първата половина на 2019 г. са много илюстративни в това отношение: продажбите на мобилни телефони не се увеличават, те намаляват за първи път. Пазарът на смартфони все още не е намерил път как да излезе от кризата през 2018 г.. Дори и китайските производители изпитват големи проблеми за първи път от 20 години.

Компаниите са принудени да търсят нови пътища и механизми за това как да продават продуктите си . Много фирми предлагат продукти под наем, други инвестират в производството на по-скъпи дългосрочни неща, а някои експериментират с абонаментни услуги. Всеки опитва нови форми на реклама, защото старите вече не са ефективни.

Доверието в рекламата е достигнало дъното

Ние не само сме уморени от покупката, но и ни е досадно постоянно да чуваме, че трябва да си купим нещо. Всеки ден средно човек вижда от 4 до 10 хиляди реклами! Така че, не е изненадващо, че на голяма част от хората им е дошло до гуша от реклами.

Какво става в света на модата?

Тенденцията към опростяване на начина на живот води до т.нар. нормален стил - да се обличаш като всички останали, да не се интересуваш особено от това, което носиш, и да си сложиш най-простите дрехи, които имаш.

Normcore е изграден около комфорта, позволява на хората да не прекарват много време в избора на дрехи. Първоначално той е антитенденция, но впоследствие стана основен тренд. Дори преди действителната тенденция, много знаменитости вече се обличат по този начин: Стив Джобс, Марк Зукърбърг, Киану Рийвс и Леонардо Ди Каприо.

Много популярни дизайнери осъзнават, че обикновените дрехи са модерни. Все повече марки включват артикули, които са извън съвременните тенденции и могат да се носят по всяко време и всеки ден.

„По-малкото е повече“ е принципът, който доминира сега. Да, модерните аксесоари все още се произвеждат и излизат няколко пъти в годината, но производителите вече имат линия от класически дрехи, които могат да се носят в продължение на няколко години, а не само през един сезон.

Съзнателно потребление

Различните хора стигат до теорията за съзнателното потребление по различни начини: едни просто искат да спестят пари, втори не искат да затрупват домовете си, трети са уморени да избират дрехи сутрин.

Съзнателното потребление не означава, че трябва да спрете да купувате, а по скоро да се запитате: „Наистина ли се нуждая от това?“

Съвместна консумация

Друга форма на тези движения включва отказ от притежаване на собственост. Икономиката на споделеното потребление е икономиката на бъдещето и хората активно търсят начини за нейното прилагане. Те преосмислят важността на собствеността: не е хубаво да имате по много.

Наемането и размяната на жилищни помещения вече не са част от миналото, те са бъдещето.
Всяка година броят на услугите за споделяне се увеличава: можете да наемете склад, паркинг и дори самолет!

Предефиниране на съдържанието – абонаменти

Днес можете да се абонирате за почти всичко: съдържание, услуги, доставка на храна и всичко останало. Това спестява време, позволява да вземаме по-малко решения и често спестява пари. Бизнесът на абонаментите нараства и се разпространява в нови области.

Купувайте по-малко - живейте по-просто

Споделянето (когато хората използват продукти и услуги заедно) и съзнателно потребление ни правят по-свободни. Ако не притежавате много имоти вие ставате по-мобилни и е възможно да работите от всяка точка на света. Наистина ли трябва да работите много, за да купите нещо, ако можете просто да го наемете?

Отказването от собствеността прави някои хора по-свободни по различен начин. Вие може да се концентрирате върху други неща: семейство, почивка, преживявания. Вместо да ставате по-ефективни, можете да живеете бавно (това е друго движение, което е против бързото темпо на живот, стрес и т.н.).

Сара и Алекс Джеймс са ярък пример за модерна двойка: те работят на свободна практика и всичките им вещи могат да се поберат в един ван, където живеят и пътуват.

Какво е бъдещето?

Тенденцията за опростяване ни кара да мислим повече за нашите действия. Все повече хора инвестират в собственото си образование и опит, а не в материални неща. Уникалното преживяване е по-ценно от най-новия смартфон. Ние ще споделяме не само материални неща, но и знания, професионална помощ и услуги.

Взаимоотношенията в обществото ще се променят. За да можем да споделяме нещата, трябва да започнем да се доверяваме на хората повече, и да се научим да правим компромиси. Всички тези нововъвдения няма да се случат днес или утре, но идеята е, че все повече набират популярност и правят живота на хората по-спокоен и лесен.

Източник:

brightside.me

Още по темата:
  • Не на Черния петък, или как да обърнем гръб на консуматорския начин на живот Не на Черния петък, или как да обърнем гръб на консуматорския начин на живот
5.0/5 1 оценка

Коментари към Приключва ли ерата на масовото пазаруване и какво ни очаква в бъдеще

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте Приключва ли ерата на масовото пазаруване и какво ни очаква в бъдеще
    www.framar.bg 
    на 16 June 2025 в 09:39
    Коментирайте "Приключва ли ерата на масовото пазаруване и какво ни очаква в бъдеще"

СТАТИЯТА е свързана към

  • За свободното време
  • Любопитно и забавно
  • Какво представлява компулсивно разстройство в пазаруването
  • Как да си отключим пазарската количка, ако не разполагаме с монети?
  • Ако ядем ябълка преди да отидем на пазар, ще купим повече здравословни продукти
  • Не на Черния петък, или как да обърнем гръб на консуматорския начин на живот
  • Предимствата на носенето на тежки пазарски чанти според физиотерапевтите
  • Избягвайте тези 10 грешки при пазаруване на храна
  • Умеете ли да пазарувате?
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();

ЗДРАВЕН ФОРУМ ПО ТЕМАТА

Прием в болница - какво заплаща НЗОК, какви документи са необходими и колко продължава болничният престой

преди 2 дни, 17 часа и 23 мин.

Психотест за оръжие в България: Какво представлява и формалност ли е?

преди 3 дни, 24 мин.
Всички

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Фармацевтични дни на кариерата - 21 юни, 2025 година - НДК

преди 6 дни, 16 часа и 41 мин.

Бедечка фест - На зелено 3 - 20-22 юни, 2025 година

преди 7 дни, 16 часа и 6 мин.

40 години от създаването на Excel ще отбележи международната конференция Bulgaria Excel Days 2025

преди 9 дни, 21 часа и 30 мин.

Парасейлинг - какво представлява? Опасен ли е?

преди 9 дни, 23 часа и 46 мин.
Всички

АНКЕТА

Готови ли сте у дома да полагате грижа за болен роднина?

Виж резултатите

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

СТАНДЕЛИ МАСАЖНА ЧЕТКА ЗА СКАЛП

БИЛКОВА АПТЕКА ТИНКТУРА ГИНКО БИЛОБА + ПАНТОТЕНОВА КИСЕЛИНА 50 мл

АУРА ХЕРБАЛС ВИТАМИН B КОМПЛЕКС капки 30 мл

ТЕНА PROSKIN SLIP PLUS ПЕЛЕНИ ЗА ВЪЗРАСТНИ L * 30

ХЕРБАДЖЕН ЛОСИОН ПРОТИВ КОСОПАД, ПЪРХОТ И МАЗНИ КОРЕНИ НА КОСАТА * 8

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

ФЛОРАЖИН ИНТИМЕН ТЕЧЕН САПУН 200 мл

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 13 юни 2025г. в 17:51:49

ФЛОРАЖИН ИНТИМЕН ТЕЧЕН САПУН 200 мл

Коментар на: Мая от 13 юни 2025г. в 17:37:22

БЕТАЗОНТРИО 0,500 мг/г + 10 мг/г + 1 мг/г крем 15 г

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 13 юни 2025г. в 17:06:36

ТАБЕКС таблетки 1.5 мг * 100 СОФАРМА

Коментар на: Aurischo от 13 юни 2025г. в 15:00:47

ЛАВАНДУЛОВ СПИРТ 100 мл ХИМАКС ФАРМА

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 13 юни 2025г. в 14:51:45
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2025 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на уеб сайт от Valival