Пишете ли домашните на децата си

Пишете ли домашните на децата си?
А наясно ли сте с вредите, които им нанасяте с това?
Всеизвестен факт е, че много родители помагат на децата си с домашните. Но скорошно проучване, проведено от "Varkey Foundation", разкрива какви огромни разлики са налице в различните държави. Анкетата, в която са участвали над 30 000 души, показва, че в Англия родителите отделят средно около 3 часа и половина седмично, за да помагат на децата си, в сравнение с Русия, където се посвещават почти по 8 ч., и Виетнам – с надхвърлящите 12ч.
Учителка от Великобритания, преподаваща Английски език в средно училище, споделя за свой деветгодишен ученик, Джеймс, който е имал специални нужди и затруднения при усвояване на информация, но въпреки това винаги се е появявал с безупречни домашни. Други деца (без проблеми в ученето) също са се изявявали с перфектни правопис и пунктуация в "самостоятелната си работа", нехарактерни за представянето им в час.
"Спорадичната намеса в домашните на децата се прави от почти всеки", споделя преподавателката. По време на родителските срещи си проличават и тези, които го правят най-често. Те усилено бомбардират с въпроси относно какво точно се учи в момента и какво предстои, хващат се за всяка дума и често прекъсват, за да попитат за поредния дребен детайл. Най-проблемни, споделя учителката, се оказват неработещите родители, които обсебват децата си.
Но какво следва да направи един учител в случая, ако не иска да развали отношенията си нито с родителите, нито с децата. В края на краищата, тази "мечешка услуга" показва, че родителите сами подценяват, способностите на детето да се справи отлично.
Разбира се, всички родители искат да помагат на децата си, но учени твърдят, че това има обратен ефект, забавящ развитието на уменията им.
Правилният начин за подпомагане на представянето им е да се оставят да направят всичко сами, а след това при проверка да се задават въпроси, провокиращи мисленето им: "Защо според теб е така?", "Мислиш ли, че това твърдение е правилно?", "Как би могъл да подобриш това?" и пр. Учениците трябва да се водят в правилната насока, а не да се прави всичко вместо тях.
И учители, и родители се затрудняват в преценката си относно колко точно да подкрепят и съдействат на децата. Но по-лошата вреда идва, когато количеството на подкрепа е в повече. Това ги научава да НЕ са самостоятелни, а също редуцира тяхната увереност и самочувствие. Накрая учениците стигат дотам, че не могат да предприемат нищо без помощта на родителите си, вместо да бъдат индивиди, търсещи собствен стил и начин за справяне с живота
Редактор: Милена Минчева
Източник: telegraph.co.uk
Снимки: femalefirst.co.uk
Продукти свързани със СТАТИЯТА
ФАБЕР-КАСТЕЛ МАРКЕР ЗА КАЛИГРАФИЯ PITT ARTIST 8 ЦВЯТА КЛАСИК 1005200246
МИЛАН 1918 РАНИЦА ТОП РОЛ 10 литра ТЪМНОСИНЯ
Безплатна доставка за България!УЧЕНИЧЕСКИ НЕСЕСЕР МИНИ МАУС KIDS LICENSING MN30022
НовМИЛАН 1918 НЕСЕСЕР С 2 ЦИПА ЗЕЛЕН
ФАБЕР-КАСТЕЛ МАРКЕР ЗА КАЛИГРАФИЯ PITT ARTIST 12 ЦВЯТА 1005200284
УЧЕНИЧЕСКИ НЕСЕСЕР ПЕС ПАТРУЛ KIDS LICENSING PA19813
НовСТАТИЯТА е свързана към
- Аз и моето семейство
- Мама, тате и аз
- Методът на Улвеус за справяне с училищната агресия: Ясни правила за поведение и наказания за насилниците в училище
- Краткосрочните и дългосрочните последици от училищния тормоз
- Фактори, възпрепятстващи работата на Иван Павлов през 1882 година
- Основно Училище "Христо Ботев", с. Оризово
- Основно Училище "Св. св. Кирил и Методий", с. Блатска
- Как се променя мозъкът на първокласниците
- Основно Училище "Христо Ботев", с. Миладиново
- Защо децата се страхуват да задават въпроси в училище
- Основно Училище "Васил Левски", с. Ярлово
- Менюто на учениците ще бъде по БДС
Коментари към Пишете ли домашните на децата си