Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум Консултации
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало Лайфстайл За свободното време Живот и Ум Начинът на преподаване на история е ключът към промяната на света

Начинът на преподаване на история е ключът към промяната на света

от 24 окт 2022г.
Редактор: Вероника Събова
Начинът на преподаване на история е ключът към промяната на света - изображение
  • Инфо
  • Продукти
  • Коментари
  • Свързаност
Инфо
Инфо
Продукти
Коментари
Свързаност

Децата не могат да бъдат предпазени напълно от случващото се в света. Войната в Украйна е причина милиони семейства да загубят домовете си. Рекордните температури в Делхи затвориха децата в домовете им, без да могат да посещават училище. Световните нива на глад постепенно нарастват поради увеличение на глобалните цени на храните, което неминуемо засяга милиони деца. Следващото поколение неизбежно ще се изправи пред големите въпроси: „Защо има войни?“, „Какво е нашето място в природата?“, „Защо парите са толкова важни?“.

Често децата приемат тези въпроси много по-сериозно от възрастните. Те поставят под въпрос неща, които обикновено се приемат за даденост. За мнозина е много досадно, когато децата постоянно питат „защо“, но обикновено те просто се опитват да стигнат до дъното на нещата по начин, който възрастните отдавна не правят.

Историята оказва огромно влияние върху децата

Друго нещо, от което не могат да бъдат предпазени децата, е излагането на фалшива история. От много ранна възраст младите са „бомбардирани“ с митове и дезинформация не само за текущите събития, но и за историята на самото човечество – кои сме ние, откъде идваме и как сме стигнали до тук.

В Израел, например, дори учениците в светските училища обикновено научават за Райската градина и виждат цветни изображения на Ноевия ковчег много преди да разберат за съществуването на неандерталците. Това оказва огромно влияние. Възможно е да се проследи пряка линия от библейското постановление за покоряване на земята до индустриалната революция и днешната екологична криза. Друга пряка линия на влияние може да бъде изведена от историческите разкази, които децата в Русия учат в училище, до нахлуването на руските войски в Украйна и последвалата глобална хранителна криза.

Ако не се обърне внимание на това, което се преподава на децата, отучването от насаждането и втълпяването на вярвания и идеи по-късно в живота е трудна, понякога невъзможна задача. Жизненоважно е да се говори с тях за големите проблеми по отговорен, научен начин, основан на доказателства, а не на догматична вяра.

Изключително важно е да се говори за тъмната страна на историята. Как обаче да се избегне страха? Един от водещите принципи е да се изчака със споделянето на описания на ужаси, докато слушателят стане достатъчно зрял, за да се справи с тях. Също така е важно да се наблегне на свободата на избор – колкото и ужасни да са нещата, хората обикновено могат да направят промяна към по-добро. Това не е пожелателно мислене, а самата същност на историята. В края на краищата историята не е изследване на миналото или просто списък на войни и крале, управлявали преди хиляди години. Историята е изследване на това как нещата се променят.

Силата на историята

Книги

Ако мислим, че светът винаги е бил един и същ и че начинът, по който живеем сега, е единственият възможен, тогава е естествено да чувстваме, че промяната е невъзможна и че проблемите, пред които сме изправени, са неразрешими. Дори нещата да са несправедливи, какво можем да направим? Просто такъв е светът. Но изучавайки историята, научаваме, че хората невинаги са живели като нас и че светът се променя постоянно. Хората правят света такъв, какъвто е – и следователно те могат да го променят. Разбира се, това не е лесна задача, но е извършвана многократно.

Ето защо историята е толкова мощна – тя е ключът към промяната на света. Толкова много, че някои правителства се страхуват от нея. Лидерите рядко забраняват на населението да учи математика или физика. Много правителства обаче забраняват – особено на младите – да изучават определени периоди от историята. Всичко се връща към мъртвите крале, които са управлявали преди хиляди години, чиито ледени ръце се протягат отвъд гроба, за да хванат умовете ни и да замразят промяната.

В края на краищата тези отдавна умрели крале са измислили и разпространили различни истории за богове, нации, пари и любов, в които толкова много хора днес все още вярват и се придържат към тях.

Защо е важен начинът на преподаване?

Всеки човек носи тежко бреме. Когато преподаваме история на деца, понякога го правим, за да прехвърлим част от нашия товар върху плещите на следващото поколение. Искаме младите да продължат да носят спомените, идентичностите и конфликтите, които са ни тежали през целия ни живот. „Ето, хлапе, донесох това дотук – сега е твой ред!“

Това е несправедливо. Много по-добра причина да преподаваме история е да помогнем на децата да се освободят поне от част от техните страхове, илюзии и омраза. „Виждаш ли тези неща, хлапе? Заседнах с тях години наред и те ме направиха нещастен. Бъде внимателен! Не е нужно и ти да ги взимаш!“

Важно е историята да се превърне в инструмент за изковаване на нови съгласия, а не за увековечаване на стари конфликти. В края на краищата смисълът на изучаването на историята не е да си спомняме миналото, а да се поучим от него.

Източник:

To change our future, we should change how we teach history to children: https://www.theguardian.com/commentisfree/2022/oct/18/change-future-teach-history-children

Още по темата:
  • Вижте трансформацията на една жена след химиотерапия Вижте трансформацията на една жена след химиотерапия
  • Какво ще стане ако ядем уран? Какво ще стане ако ядем уран?
  • 10 вдъхновяващи книги, които са способни да преобърнат живота ни 10 вдъхновяващи книги, които са способни да преобърнат живота ни
  • 10 начина, по които еволюционното развитие ще промени хората 10 начина, по които еволюционното развитие ще промени хората
0.0/5 0 оценки

Продукти свързани със СТАТИЯТА

ИСТОРИИ ЗА ЛЕКА НОЩ ЗА МОМИЧЕТА БУНТАРКИ - ЕЛЕНА ФАВИЛИ, ФРАНЧЕСКА КАВАЛО - ХЕРМЕС
29.95лв.

ИСТОРИИ ЗА ЛЕКА НОЩ ЗА МОМИЧЕТА БУНТАРКИ - ЕЛЕНА ФАВИЛИ, ФРАНЧЕСКА КАВАЛО - ХЕРМЕС

СИЛАТА НА НАВИЦИТЕ - ЧАРЛС ДЮИГ - ХЕРМЕС
19.95лв.

СИЛАТА НА НАВИЦИТЕ - ЧАРЛС ДЮИГ - ХЕРМЕС

У ДОМА ПРИ БОГА /ТОМ 3/ - НИЙЛ УОЛШ - ХЕРМЕС
29.95лв.

У ДОМА ПРИ БОГА /ТОМ 3/ - НИЙЛ УОЛШ - ХЕРМЕС

ВИЛНА ЗОНА - ГЕОРГИ МИШЕВ - ХЕРМЕС
14.95лв.

ВИЛНА ЗОНА - ГЕОРГИ МИШЕВ - ХЕРМЕС

В ЗАХВАТА НА ПРИКРИТАТА ЦИВИЛИЗАЦИЯ - МЕГАЛИТИ, ПОДМОГИЛНИ ХРАМОВЕ И ТАЙНСТВА В ТЯХ - ХРИСТО БУКОВСКИ - СИЕЛА
14.00лв.

В ЗАХВАТА НА ПРИКРИТАТА ЦИВИЛИЗАЦИЯ - МЕГАЛИТИ, ПОДМОГИЛНИ ХРАМОВЕ И ТАЙНСТВА В ТЯХ - ХРИСТО БУКОВСКИ - СИЕЛА

ОРЛОВ МОСТ - ВЛАДИМИР ЗАРЕВ - ХЕРМЕС
14.95лв.

ОРЛОВ МОСТ - ВЛАДИМИР ЗАРЕВ - ХЕРМЕС

Коментари към Начинът на преподаване на история е ключът към промяната на света

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте Начинът на преподаване на история е ключът към промяната на света
    www.framar.bg 
    на 22 June 2025 в 13:21
    Коментирайте "Начинът на преподаване на история е ключът към промяната на света"

СТАТИЯТА е свързана към

  • За свободното време
  • Живот и Ум
  • Как сексът променя жената?
  • Какво разкрива промяната в цвета на менструалната кръв
  • Перорално приложение на медикаментите
  • История на упойките в медицинската наука
  • Суеверия за бременните и раждането, свързани с медицинската история
  • Синдром на ходещия труп (Синдром на Котар)
  • Промени в организма на майката по време на бременността
  • Знахарско лечение, описано от българския оперен певец Михаил Люцканов
  • История на дефибрилаторите
  • Защо хан Крум вдига наздравица с черепа на Никифор
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();

ЗДРАВЕН ФОРУМ ПО ТЕМАТА

Нашата история с Bibiotic - натурален помощник за цялото семейство

преди 222 дни, 19 часа и 26 мин.

Мислите ли, че нашите ученици са по-умни от другите по света

преди 2755 дни, 2 часа и 35 мин.
Всички

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Прием в болница - какво заплаща НЗОК, какви документи са необходими и колко продължава болничният престой

преди 8 дни, 21 часа и 5 мин.

Психотест за оръжие в България: Какво представлява и формалност ли е?

преди 9 дни, 4 часа и 6 мин.

Фармацевтични дни на кариерата - 21 юни, 2025 година - НДК

преди 12 дни, 20 часа и 23 мин.

Бедечка фест - На зелено 3 - 20-22 юни, 2025 година

преди 13 дни, 19 часа и 48 мин.
Всички

АНКЕТА

Готови ли сте у дома да полагате грижа за болен роднина?

Виж резултатите

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

БИОДЕРМА СЕНСИБИО AR+ КРЕМ 40 мл

НОРДЕЙД ВЕГАН ВИТАМИН K2 + D3 орален спрей 30 мл

БИОТОНА БИО КАКАО НА ПРАХ 200 г

ЕФИМЕ ЖЕН-ШЕН МАКС капсули * 60

СУОНСЪН КУРКУМИН КОМПЛЕКС капсули * 120

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

АВИРОН РАПИД таблетки 360 мг * 24

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 20 юни 2025г. в 15:53:54

АВИРОН РАПИД таблетки 360 мг * 24

Коментар на: Рени от 20 юни 2025г. в 15:37:30

ДИНАСТАТ флакон 40 мг * 1 PFIZER

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 20 юни 2025г. в 15:24:35

СИТИОПТИК ФОРТЕ капсули * 30 НАТУРФАРМА

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 20 юни 2025г. в 15:20:09

СИТИОПТИК ФОРТЕ капсули * 30 НАТУРФАРМА

Коментар на: Сима Давидова от 20 юни 2025г. в 14:07:44
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2025 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на уеб сайт от Valival