Начало Лайфстайл Красота и стил Нашето тяло Миризмата на тялото и дефицитът на витамини

Миризмата на тялото и дефицитът на витамини

Миризмата на тялото и дефицитът на витамини - изображение

Неприятната миризма на тялото невинаги е свързана с лоша хигиена — понякога хората имат нарушения или хранителни недостатъци, което предизвиква прекомерна неприятна миризма. Недостигът на определен витамин, като например В-12, може да причини прекомерно отделяне на миризливи газове, но не непременно неприятна миризма на тялото. Недостигът на минерали, особено на цинк и магнезий, е по-вероятно да предизвика такива промени.

Цинков дефицит

Цинкът не е витамин, а минерал. Една от основните му функции е да разгражда въглехидратите и да помага на клетките да чистят отпадъчните продукти в тялото ни. Диета, бедна на цинк, може да възпре тази детоксикация и да предизвика неприятна миризма. Цинк може да си набавите от стриди, говеждо, свинско, агнешко и тъмното пилешко месо. Целите зърна, ядките и бобовите растения са други добри източници на този минерал.

Ролята на магнезия

Друг минерал - магнезий - може да окаже ефект върху чревната ви флора. Дефицитът му не означава задължително, че ще развиете по-специфична миризма на тялото, но консумирането на храни, богати на този минерал, може да ви помогне да се дезодорирате по-ефективно, според проучване, направено от д-р Пиер Делбет през 1928 година.

Храни като тъмния шоколад, триците, кориандъра, бадемите, кашуто и тахана са богати на този минерал.

Рибофлавин и ензими

Ако постоянно отделяте неприятна рибна миризма, дори и без да консумирате много морски дарове, то може да страдате от  триметиламинурия. Липсващите ензими възпрепятстват правилното преработване на съединение, наречено триметиламин, което получавате чрез вашата диета, така че миризмата се освобождава концентрирано в потта, урината и чрез дишането. Рибофлавинът или витамин В-2 показват потенциално подпомагане рестартирането на ензимната активност при пациенти с триметиламинурия.

Отново, дефицитът може да не е причина за проблема, но допълнителният рибофлавин във вашата диета, както и намаляването на съдържащите триметиламин храни, като кръстоцветни зеленчуци и морски дарове, би могло да помогне. Рибофлавинът се среща в млечни продукти, яйца, постно месо и ядки.

Други диетични интервенции

Може да нямате специфичен недостиг на витамини, който да причинява миризмата на тялото ви, но намеса в диетата ви може да помогне. Пресните зелени растения, особено магданоз, зеле, спанак и пшеница, съдържат много хлорофил — съединението, което ги прави зелени — и могат да дезодорират тялото ви. Цитрусовият сок, особено от лимони и грейпфрут, съдържа киселина, която бързо промива течностите във вашата система; влакната в тези плодове също така придвижват съдържанието на храносмилателния тракт по-бързо, така че храната има по-малко време, за да ферментира, предизвиквайки миризма.

По статията работи: Елиза Трайкова

Изтоник: livestrong.com

Снимка: zeenews.india.com

Още по темата:

5.0, 2 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияПсихологияЗдравни съветиЛайфстайлЛюбопитноРецептиФизиологияАлт. медицинаХранене при...ИсторияНовиниСъставкиИзследванияСпортЛеченияБотаникаТестовеСнимкиЕ-тата в хранитеПрезентацииДиетиЗаведения