Начало Лайфстайл За свободното време Любопитно и забавно Как видеоигрите превръщат тийнейджъри в милионери

Как видеоигрите превръщат тийнейджъри в милионери

Как видеоигрите превръщат тийнейджъри в милионери - изображение

Видеоигрите са се променили значително през последните 50 години. Появата на социалните мрежи, смартфоните и таблетите води до създаването на нови категории като мобилни и социални игри. Разнообразието от видеоигри, комбинирано с лесния достъп, превръща забавното развлечение в подходящо занимание за хора от всички възрасти. За повечето вече не е изненадващо, когато видят родителите си да играят Minecraft или Angry Birds на телефона си, а приятелите им си купуват конзоли за стотици левове.

Хъс и талант – младите предприемачи в гейминг индустрията

Студентът от Университета "Дюк" в Северна Каролина, Алекс Балфанц, е пример за това, колко много се е променила самата гейминг индустрия през последните няколко години. Той е едва на 18 години, но е заклет фен на видеоигрите, като е успял да натрупа милиони от хобито си. Преди 10 месеца младият предприемач предоставя на гейминг публиката най-новия си проект – видеоиграта Jailbreak. За този кратък период студентът успява да придобие печалби, възлизащи на милиони долари. Само преди няколко седмици, неговото творение Jailbreak е играно за милиарден път.

Мъж, работещ на компютърТой е само един от хиляди млади предприемачи, които са спечелили много пари от бизнеса с видеоигри. Приходите от бранша само за миналата година превишават 36 милиарда долара. Алекс Балфанц успява да натрупа внушителни печалби, благодарение на новите възможности за забогатяване, които гейминг индустрията предлага.

С помощта на платформи като Roblox, които позволяват на децата да проектират своите собствени игри и след това да ги публикуват онлайн, на американския студент е предоставена възможността да достигне огромна публика. Друг млад предприемач, който също се е възползвал от предимствата на Roblox, е 18-годишният студент Андрю Береза – създателят на видеоигрите Azure Mines и Miner’s Haven.

Въпреки че младежът не може да се похвали със седемцифрени печалби, той има стабилен доход, възлизащ на стотици хиляди долари, откакто е предоставил своите гейминг проекти на онлайн платформата. Успехът в бранша му позволява да финансира обучението си в университета, където изучава компютърни науки.

В днешно време онлайн платформи за дистрибуция на видеоигри като Roblox и App Store предлагат на всеки, притежаващ оригинална идея и малко талант в сферата на програмирането, възможността да достигне милиарди хора.

Примери като инди видеоиграта Flappy Bird, която се превърна в световна сензация за много кратко време, доказват това твърдение. Въпреки това, непрестанният прилив на нови видеоигри в гейминг индустрията, било то независими проекти или продукти на големи компании, превръща пазара в място, където отделните творения трудно изпъкват.

Копнеж за успех

Потенциалът за успех продължава да вдъхновява програмистите да творят. Австралийският тийнейджър Антъни Тан е още един пример за млад предприемач, който се надява новата му видеоигра да се превърне в хит. Последният му проект, носещ името Way to the Woods, ще излезе едва следващата година, но 18-годишният вече е успял да привлече вниманието на гейминг общността. Тан разработва видеоигри от 5 години и смята да продължи да го прави, когато постъпи в университет.

Момчето знае, че не всеки програмист ще натрупа милиони от своя проект, но самият процес е забавен, тъй като включва всички стъпки от създаването на една видеоигра - дизайн, моделиране, рисуване, програмиране и композиране.

Видеоигри с кауза

Много от младите хора са създали творенията си с идеята да промотират обществено значими теми. Всъщност, това не представлява нещо ново за бранша, тъй като първата хуманитарна игра, наречена Food Force, чиято цел е да информира децата за световния глад, е пусната на пазара още преди 13 години.

Едни от основните създатели на видеоигри с кауза са висшите учебни заведения. Учени от Университета на Юта разработват проекти, които използват виртуална реалност, за да помагат на социалните работници да забелязват по-ефективно и бързо проблеми в домовете, свързани с неправилното отглеждане на деца.

Платен онлайн стрийминг за феновете

Относително нов начин за осигуряване на приходи е играенето на видеоигри пред интернет публика. Това обикновено включва онлайн личност, която се заснема как пробва най-новите или популярни гейминг продукти, като едновременно с това коментира по забавен начин преживяванията си. След това клипът се качва в някоя интернет платформа, за да може зрителите да се насладят на реакциите и шегите на дадения играч.

Тази практика е станала толкова широкоразпространена, че дори съществува отделен сайт, предназначен за публикуване на клипове от този вид. Онлайн платформата носи името Twitch и е един от най-посещаваните сайтове в световен мащаб. През 2014 г. интернет гигантът Amazon закупи Twitch за 1 милиард долари.

Самите играчи в интернет платформата могат да спечелят пари като натрупат последователи с платен абонамент или като си осигурят рекламни партньорства. Разбира се, отнема време за онлайн личностите да натрупат достатъчно зрители, за да могат да получават доходи от работата си.

Възходът на електронните спортове

Видеоигрите съществуват от близо 50 години, но професионалните играчи присъстват активно на сцената едва през последното десетилетие. Колкото и изненадващо да звучи, именно тази сфера на гейминга е една от най-доходоносните за любителите на видеоигрите. Голяма част от професионалните играчи са млади хора на по двайсет години или по-малко.

Въпреки наскоро придобитата си популярност, електронните спортове се радват на повече от 600 милиона зрители, а за самия бизнес се смята, че ще акумулира приходи от близо 1.4 милиарда долари до 2020 г.

Доказателство за популярността на състезателния аспект на видеоигрите е Сумаил Хасан, който е най-младият играч, успял да спечели 1 милион долара от световни гейминг турнири. До този момент младият ентусиаст е натрупал повече от 2.5 милиона долара, играейки играта Dota. За него електронните спортове представляват работа на пълно работно време. Както при професионалните атлети, шансът да се превърнеш в световноизвестен спортист обаче е много малък.

Бъдещето на видеоигрите изглежда светло, но със сигурност е трудно определимо, имайки предвид колко бързо се развива гейминг индустрията. Това, което е доходоносно и успешно сега, може да изчезне като практика в близките няколко години. Въпреки това е ясно, че браншът продължава да се разраства все повече, а желанието за нови и иновативни видеоигри само се усилва.

По статията работи: Нора Маркова
Източник: bbc.com
Снимки: pixabay.com; unsplash.com

Още по темата:

5.0, 3 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛайфстайлНовиниЗдравни съветиСнимкиПсихологияЛюбопитноСоциални грижиСпортНормативни актовеЛечения