Ежедневно насилие и тормоз – тъмната страна на училищния живот в Южна Корея
Стискайки желязна маша за коса, излъчваща топлина, ученичка измъчва свой съученик в пуста физкултурна зала. Машата изгаря плътта, докато камерата се движи, за да покаже всички белези по тялото на жертвата. Тази сцена от филма The Glory – дръзка южнокорейска драма, постигнала световен успех – показва на зрителите дълбочината на училищния тормоз в страната.
Въпреки че много критици критикуват The Glory за дълбоко смущаващите сцени, някои от които са базирани на истински събития – включително използването на маша за коса – непримиримото описание на широко разпространеното училищно насилие намира отзвук в южнокорейското общество, предизвиквайки призиви за решаване на наболелия проблем.
Последните данни на правителството показват, че случаите на училищно насилие и тормоз в Южна Корея са се увеличили през последното десетилетие. През февруари тази година президентът Юн Сок Йол заяви, че ще се справи с проблема – обещание, което бе последвано от действия от страна на правителството. И все пак учителските организации твърдят, че усилията са недостатъчни и че трябва да се наблегне повече върху превенцията на агресията в училище.
>>> Може ли да се сложи край на училищния тормоз
По-злонамерени методи на насилие и тормоз
Кеумжу Квак, професор по психология в Националния университет в Сеул, казва, че случаите на училищно насилие и тормоз в Южна Корея отразяват динамиката на колективистичното общество, където натискът от връстниците играе важна роля при оформянето на поведението.
„Определени ученици създават групи и измъчват другите. Жертвите може да бъдат остракизирани от цял клас или дори от цялото училище.“, казва Квак. „Тормозът води до постоянна и повтаряща се вреда, която често е психологическа.“
Според Квак насилието и тормозът винаги са съществували в Южна Корея, но използваните методи в момента са по-сложни и злонамерени, имитиращи сцени от филми.
Тормозът може да има сериозно въздействие
Лий Санг-У, учител в начално училище и председател на Корейския съюз на учителите и работниците в образованието, споделя, че насилието и тормозът в училище могат значително да понижат самочувствието на ученика и да доведат до социална изолация и повишени нива на тревожност и депресия.
„Жертвите често вярват, че не могат да разрешат проблема с тормоза, който се отразява негативно на тяхното физическо и психическо здраве. Това може да доведе до понижаване на успеха и дългосрочно отсъствие от училище или дори отпадане.“, казва Лий пред Guardian.
Скорошно проучване на студенти, преживели насилие в училище, установява, че над половината са обмисляли самоубийство в даден период от живота си.
Конкурентната и напрегната среда, в която се намират много ученици в Южна Корея, може да засили проблема с агресията, категорична е Квак. Според нея студентите са подложени на силен академичен натиск и дълги часове учене, основно съсредоточени върху приемните изпити. Това създава силно конкурентна, йерархична и монотонна среда, лишена от физически дейности за изразходване на енергия, което може да доведе до прояви на тормоз, провокирани от липсата на други източници на забавление.
>>> Краткосрочните и дългосрочните последици от училищния тормоз
Жертвите се нуждаят от подкрепа
Като част от мерките за изкореняване на насилието в училище, законодателите обмислят изменения в съответните закони, за да осигурят бързо разрешаване на случаите на агресия и тормоз. Правителството също така обмисля засилена подкрепа за жертвите на насилие.
Въпреки че учителите приветстват усилията, те са на мнение, че трябва да се направи повече, за да се възстановят отношенията между учениците.
В изявление на Корейската федерация на синдикатите на учителите се подчертава значението на образователните решения пред наказателните мерки, включително създаването на специализирани институции за извършителите на насилие и обучение за техните родители. Освен това федерацията призовава за компенсации за учителите, които се занимават със случаите на тормоз, и използване на индивидуален подход според ситуацията във всяко училище.
Според Квак жертвите и извършителите трябва да бъдат подкрепени, за да се справят с проблеми. „Жертвите се нуждаят от консултиране и подкрепа, за да преодолеят травмата си. Извършителите обаче трябва да бъдат държани отговорни за действията си, но и да им се даде възможност да се променят. Ако не предприемем никакви мерки, те ще продължават да нараняват другите хора и в зряла възраст.“
Квак посочва също важността на превантивното образование от ранна възраст и необходимостта от преподаване на съпричастност, сътрудничество и уважение към другите. „Без прилагане на такива мерки Южна Корея ще продължава да се сблъсква с ужасни случаи на училищно насилие всяка година.“
Кибертормоз - видео
‘We torment others’: the dark side of South Korean school life: https://www.theguardian.com/world/2023/jun/07/we-torment-others-the-dark-side-of-south-korean-school-life-bullying-school-violence
Продукти свързани със СТАТИЯТА
СТАТИЯТА е свързана към
- За свободното време
- Живот и Ум
- Трепетлика, Осика
- Тормозът на работното място трябва да се третира като проблем на общественото здраве
- Y07.0 Към съпруг или партньор
- Стокхолмски синдром в семейството – защо жената изпитва симпатия към своя насилник
- Как да помогнете на детето си, ако е жертва на тормоз
- Силата на психическата устойчивост на жертвата
- Стокхолмски синдром - причини, симптоми и лечение
- T74 Синдром на малтретиране
- Психотерапия - Диалектическа поведенческа терапия
- Причини за агресията на децата към животните и как да се справим с нея
Коментари към Ежедневно насилие и тормоз – тъмната страна на училищния живот в Южна Корея