Начало Лайфстайл За свободното време Любопитно и забавно Бира, създадена специално за жени, е заклеймена като сексистка и глупава

Бира, създадена специално за жени, е заклеймена като сексистка и глупава

Бира, създадена специално за жени, е заклеймена като сексистка и глупава - изображение

Бирата „Aurosa“ , създадена специално за жени, е произведена в Чехия и се продава в елегантна розова бутилка. „Първата бира за нея“ е „въплъщение на силата на жената и нежността на момичето“.

„Aurosa“ се „роди“, за да докаже, че жените могат да бъдат успешни навсякъде, без да се налага да се приспособяват или да жертват естествената си женственост“, споделя Мартина Смирова, която е създател на напитката.

бира за жени

Компанията пуска в продажба бирата в Лондон на цена от 10 евро за 330-милилитрова бутилка. Потребителите на социалните мрежи веднага избухнаха и заляха интернет пространството с негативни и саркастични коментари. „Как слабите ми женски ръце могат да издържат тежестта на една халба?“, пише една потребителка. Създателите на напитката бяха подложена на много критики в интернет, като една от най-тежките бе, че бирата бе заклеймена като „сексистка“ и „глупава“.

 Компанията , пише в своя защита, в официалната си страница във фейсбук: “Бирата, виното и всеки друг алкохол нямат пол. Бирената индустрия в повечето случаи е доминирана от мъже. Производителите на подобен тип напитки, мъжете и като цяло обществото погрешно смятат, че жените не обичат да консумират бира или, че това е напитка само за представителите на мъжкия пол. Безвкусните и сексистки реклами, които компаниите за бира използват много добре илюстрират всичко това, но не и ние. Нашата цел е в съвсем различна посока.“, заявяват те.

бира


От „Aurosa“ споделят още, че целта им не е да участват в сексизъм, феминизъм или нещо подобно. Напитката не е произведена да диктува какво трябва и какво не трябва да пият жените. „Ние сме една марка, която има желание да предлага бира в елегантна бутилка - нещо, което не е правено до този момент. Бирата е предназначена за жени, които смятат, че тя ще се впише в начина им на живот“, заключват от компанията.

бира

Преди няколко седмици автомобилната марка „Audi“ в Китай, сравни жените с коли втора употреба в своя реклама. Много хора оплюха германския автомобилен производител, като обвиниха марката, че използва стереотипи за китайско семейство, като например, че то е доминирано от свръх загрижена свекърва, която дава заповеди на покорната си снаха.

бира


Във Великобритания пък бе свалена и забранена реклама, която насърчава половите стереотипи, като например този, че жените вършат домакинска работа, а мъжете не го правят.

 източник: india.com; telegraph.co.uk

 по статията работи: Илияна Стоянова

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛайфстайлРецептиАлт. медицинаЛюбопитноЗдравни съветиИсторияХрани и ястияНовиниБотаника