Начало Лайфстайл За свободното време Фреш наука 5 начина да изострите ума си: съвети от невролог

5 начина да изострите ума си: съвети от невролог

5 начина да изострите ума си: съвети от невролог - изображение

Всеки от нас има моменти, в които се чувства сякаш умът му блуждае, без цел и посока... понякога това дори може да бъде обезпокоително и да влияе на нашата работа и социален живот. Днес решихме да ви предадем тези ценни съвети от д-р Айлин Руей:

"Знам това, от което мозъкът се нуждае. Да, аз съм сертифициран невролог, лекар по интегративна медицина, акупунктура и специалист по хранене. Живяла съм живот, който включва всичко от маратони до мозъчна операция (моята собствена) и всичко между тях." – разказва д-р Руей за mindbodygreen.com

"Тук са само пет основни съвета, които давам на моите пациенти, моите приятели и семейството ми, когато ме попитат как да изострят ума си." - продължава тя. А ето ги и тях:

1. Сън

Мозъкът се нуждае от сън. Ние - Хомо сапиенс - сме се развили като циркадни същества. Ние би трябвало да заспиваме (в оптимално положение за спане), когато слънцето залязва и да се будим, когато слънцето изгрява. И докато съвременното общество и култура са ограничили нашата способност за спазване на циркадния ритъм, то мозъкът все още се нуждае от него, за да сме здрави. Ето защо ние трябва да симулираме тези ритми, колкото се може повече.

  • Когато слънцето залязва, позволете на тялото и ума си да започнат подготовка за сън.
  • Оптимизирайте възможността за спокоен сън с гореща вана, чай от лайка, валериана тинктура или медитация. Имайте предвид, че ако се събудите по средата на нощта, не трябва да се безпокоите от това. Еволюционно, ние би трябвало да се будим през нощта и от време на време да общуваме със съседите или дори да създаваме поколение по тези часове. Ключът е да не оставяте това да създава безпокойство във вас и да използвате времето за медитация или някакъв друг тип успокоявате на тялото и да му позволите в крайна сметка да се върне към съня.
  • Излизайте навън на сутрешната светлина в часовете между 6 ч. и 10 ч. в продължение на 20 минути всеки ден. По тези часове слънцето е под ъгъл, така че очите възприемат светлината и сигнализират на мозъка, че това е началото на нов ден.
  • Здравословната закуска е друго средство, чрез което позволявате на тялото си да знае, че това е началото на един нов ден. Сутрин трябва да храним телата си с наситени хранителни вещества, за да дадем начален скок на безбройните биохимични реакции, които се случват всеки ден във всяка наша клетка.

2. Упражнявайте се

Нашите тела са предназначени да бъдат в движение. Това не означава непременно маратони или изкачване на връх Еверест. Означава да се разхождате, да карате колело, да се разтягате или танцувате. Увеличавайте сърдечната честота за най-малко 30 минути на ден, за предпочитане навън в природата. Внимавайте за стойката си поне няколко пъти през деня. Бонус: Коригирайки стойката си, вие свързвате части от тялото си към вашия мозък.

3. Хранене

Всяка клетка в мозъка ни жадува за храна, предоставена ни от растителния свят. В идеалния случай, нашите ястия трябва да бъдат непреработени, доколкото това е възможно. Ние трябва да избягваме всичко, което е про-възпалително и киселинно образуващо, включително млечни продукти, захар, месо и прости въглехидрати. А ето и една рецепта, с която да започнете деня си и да дадете на вашите мозъчни клетки това, от което имат нужда след гладуването през нощта: сок, направен от куркума, джинджифил, краставица, лимон и круша.

4. Хранителни добавки

Растенията могат да помогнат за запазване на целостта и функцията на нашите неврони, клетките на мозъка. "Аз лично обичам босвелия и родиола. Билката босвелия доказано намалява възпалението и родиолата намалява ефектите на глутамата. Той е възбуждащ (стимулиращ) невротрансмитер в мозъчните функции." Други силни добавки включват тези от класа на антиоксидантите като N-ацетилцистеин, антимикробни класове като мащерка, и алфа-липоева киселина, която може да помогне в активирането на невроналната регенерация.

5. Медитация

Изследванията многократно показват, че редовните медитативни сесии могат и ще намалят (и потенциално дори спират) атрофия - терминът, който описва процеса на загуба на мозъчна тъкан. Медитацията може да увеличи силата на общуването между мозъчните клетки и в някои случаи да увеличи обема на мозъчните тъкани, особено в области като хипокампуса, което е важно за функцията на вашата памет.

"Това са пет от любимите ми, но има и други, които са също толкова важни...- обобщава тя. "Бъдете осъзнати, живейте в настоящия момент, бъдете добри, бъдете доволни, усмихвайте се на слънцето и опитвайте нови неща. Мозъкът е специален орган и заслужава уважение. Какво сме ние без него?"

Източник: mindbodygreen.com; mindful.org

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиЛюбопитноЛайфстайлПсихологияСнимкиНовиниАлтернативна медицинаСпортИнтервютаСпециалистиМедицински изследванияИсторияКлинични пътеки