5 пазарни трика, които магазините не искат да знаете
Случвало ли ви се е да се приберете у дома с повече покупки, отколкото сте планирали? Е, има причина за това. От подвеждащи отстъпки до опияняващи аромати, магазините за дрехи определено знаят как да привлекат внимание. Следващият път, когато се разхождате в мола бъдете готови за някои от тези хитринки, които ще ви приложат продавачите.
Търговците привличат сетивата ви с цел покупка
Когато влизате в магазин със сигурност забелязвате силното осветление и манекените с лъскави и цветни дрехи. Но ви убягват малките детайли, които търговците прилагат, за да ви примамят да изпразните портфейла си. Осветлението е най-простият трик за привличане на вниманието. То е така подбрано, че изложените стоки да изглеждат по-атрактивни.
Служителите често внимателно подбират и парфюмите, за да повлияят на настроението ви. При едно свое проучване изследователят Мартин Линдстрьом добавя миризма на пресен ябълков пай в магазин за кухненски уреди и впоследствие продажбите скачат двойно.
Музиката, която звучи, също влияе подсъзнателно на сетивата ви. Едни магазини пускат актуални хитове, за да привличат клиенти (предимно тийнейджъри), които искат да изслушат песента докрай и следователно да останат повече време в обекта. Други настройват мелодични песни, които са по-бавни от сърдечния ви ритъм, което по естествен начин забавя движенията ви. Започвате да се разхождате по-бавно и съответно прекарвате повече време в магазина.
Мисловни игри
Ако усетите, че трябва да купите този панталон, защото е „най-продавания за сезона“, „и това е последната бройка“, поемете дълбоко дъх и бързо премислете ситуацията. Не бързайте да го платите, а помислете наистина ли имате нужда от панталон точно в този момент. Ако продавачът ви предлага колан към него помислете два пъти. Вероятно има причина този артикул да не е в списъка ви за пазаруване.
Бъдете внимателни при споделяне на данни
Данните ви се събират на всички етапи от пазаруването - от сърфиране и закупуване онлайн, включване на реклами за мобилни устройства, плащане с кредитна карта. Повечето технологии предоставят много предимства за потребителите , но увеличават и риска от нарушения на сигурността. Това не означава, че не трябва да пазарувате онлайн. Какво ще правите по време на празници? Бъдете внимателни и ако нещо не е наред, не въвеждайте личните си данни и прекратете незабавно поръчката.
Няма такова нещо като подарък
Чувствате се уверени, когато отхвърляте предложенията на продавачите? Търсите си рокля, но към нея ще ви предлагат обувки и чанта в същия цвят. Това е лесно - те ви офертират, а вие им отказвате любезно. Но, търговците успешно коригират тази своя тактика. Ето как: Ако същата тази рокля включва чанта и обувки, но като подарък - това вече е нов трик. Вместо да се откажете от тази прекрасна рокля, сега сте изправени пред отхвърляне и на страхотните безплатни аксесоари към нея. Ще устоите ли на изкушението?
Бягайте, ако ви обслужва неучтив служител
Проучване на Университета в Колумбия установява, че купувачите, които се обслужват от неучтив служител са по-склонни да купуват. Учените смятат, че когато продавачът е нелюбезен, вие подсъзнателно искате да му се харесате и купувате стоката, която той ви предлага. Следващият път, когато влезете в „Зара“ и продавачът е неучтив, просто напуснете магазина незабавно.
Винаги си пишете домашното преди пазаруване. Първо, проучете как може да се връща закупена стока. Второ, когато пазарувате дрехи онлайн, придържайте се към магазини, които познавате, и такива, които предлагат опцията „безплатно връщане“ при закупени артикули, които не одобрявате.
източник: thelist.com
по статията работи: Илияна Стоянова
Коментари към 5 пазарни трика, които магазините не искат да знаете