Какво древните гръцки философи наистина са мислели относно вегетарианството?

Интересно е да надникнем във времето от древността до наши и да видим от точно колко далеч идва тази традиция. Нали? Повечето от нас свързват древния свят с известни битки, митове, царства и империи и пренебрегват теми като историята на вегетарианството например, което е толкова популярно днес, заедно с много други диети в полза на животните.
И така, как вегетарианството е възприемано в класическите времена, когато не са имали тези невероятни вегетариански предложения и рецепти за вечеря?
Питагор: здравословно, духовно и в съзвучие със съдбата
Не, няма да говорим за математика. Освен математик, Питагор е и философ. Той учи, че всички животни, а не само хората, имат души, които са нетленни и се прераждат след смъртта.
Тъй като човек може да се превърне в животно след смъртта, а животното да се окаже човек, Питагор подозира, че убиването и изяждането на животни вреди на целостта и чистотата на душата и прекъсва съюза с по-висша форма на реалност. Нещо повече, той е на мнение, че яденето на месо прави хората войнствени един срещу друг.
Платон: Мирно и скромно
Ученията на Платон твърдят, че само хората са притежавали безсмъртни души и че Вселената е за хуманна употреба. Въпреки това, той твърди, че идеалният град е вегетарианският град. Неговият аргумент е, че месото води към упадък и война. За Платон във вегетарианството е ценно, поради желанието за мир и избягване на разточителството в живота.
Аристотел: Глупаво
Ученикът на Платон, Аристотел се съгласява, че Вселената е за употреба от човека и че само човешките души са безсмъртни. В допълнение, той говори за йерархия на съществата, в която растенията са най-ниското стъпало на стълбата, а хората най-високото.
Що се отнася до животните, Аристотел твърди, че няма морално задължение към животните, тъй като те са ирационални. Аристотел твърди, че животните не биха могли да оцелеят без човешка помощ, въпреки всички доказателства за противното.
Теофраст: Разумно и добродетелно
Ученикът на Аристотел, Теофраст, е срещу възгледите на своя учител. Той смята, че убийството на животни за храна е разточително и безпринципно. Разсъждавайки по отношение на произхода на яденето на месо, той твърди, че войната е вероятният подтик хората да ядат месо, тъй като се унищожават посевите, от които те се хранят. За разлика от своя учител, Теофраст твърди, че животинските жертви разяряват боговете и обръщат човечеството в посока на атеизма.
Интересно е, че (очевидно) религиозни аргументи са отдавна използвани като причина за преминаване към вегетарианска диета. Днес, в нашето модерно, светско общество, много избират да се придържат към тези принципи.
Източник: spoonuniversity.com
Продукти свързани със СТАТИЯТА
НАУКАТА ДА СТАНЕШ БОГАТ - УОЛЪС Д. УОТЛЪС
ИЗКУСТВОТО ДА БЪДЕШ СПОКОЕН - РАЙЪН ХОЛИДЕЙ - СИЕЛА
ФИЛОСОФИЯ НА ЧИСЛАТА. ТЕХНИТЕ ЦВЕТОВЕ И НЮАНСИ - Л. ДОУ БЕЙЛИЪТ
ЗАКОНИТЕ НА ЧОВЕШКАТА ПРИРОДА - РОБЪРТ ГРИЙН - СИЕЛА
АСКЕТИКА - НИКОС КАЗАНДЗАКИС - СИЕЛА
ЗА ТРУДНОСТИТЕ В ЖИВОТА - ПЕТЪР ДЪНОВ - ХЕРМЕС
СТАТИЯТА е свързана към
- За свободното време
- Живот и Ум
- Чия, чиа
- 9 цитата за щастието от най-великите философи в света
- Три жени философи, за които вероятно никога не сте чували
- Д-р Георги Гайдурков: Смятаната за нелечима есенциална хипертония всъщност се лекува за две седмици
- Най-известните случаи от живота на Диоген, наречен „Първият циник“
- Лагом - шведската философия за щастие и домашен уют
- Вегетарианска пица
- Вегетарианците са по-интелигентни и съпричастни, твърдят учени
- Всичко в живота ви се случва с причина
- Мъжете предпочитат дамите, консумиращи месо, а не вегетарианките
Коментари към Какво древните гръцки философи наистина са мислели относно вегетарианството?