8 корици на модни списания, които предизвикват разпалени дискусии
Редакторите стават много придирчиви, когато става дума за избора на подходяща корица на списание, тъй като това е първото нещо, което читателите им забелязват при закупуването му. Добрата картина може драстично да увеличи продажбите, да повиши обществената осведоменост и да подобри репутацията на списанието или в случай на неуспех, да предизвика много критики.
Представяме ви някои провокативни корици на списания, които завинаги ще се запомнят, защото предизвикват широк обществен дебат.
"Glamour", август, 1965 г.
Катити Киронде участва в конкурса "Най-добре облечената колежанка", организиран от списание Glamour. Тя стана победител и си заслужи своето място на корицата. Този брой се продава в милиони копия, тъй като за първи път на корицата на модно списание се появява афроамериканка.
"TIME", април, 1997 г.
През 1997 г. на корицата на списание TIME е Елън Дедженеръс с изявлението: "Да, аз съм гей". Въпреки че имаше някои слухове за сексуалната й ориентация, не всички бяха готови за такова открито изявление. След излизането на изданието някои телевизионни канали дори отмениха програми с участието на Елън.
"People", септември, 1997 г.
След ужасна катастрофа в Париж, в която загива принцеса Даяна, американската редакция на списание People, пуска нейна черно-бяла снимка на корицата - щастливата Даяна, с тиара и широка усмивка. Тази корица все още се смята за един от най-докосващите в историята на модните списания.
"TIME", септември, 2001 г.
Три дни след серията от терористични атаки в САЩ на 11 септември, е издаден специален брой на списание TIME. На корицата е снимка на взривените кули близнаци.
Освен снимките, проблемът включваше истории на хора, които успяват да оцелеят в тази ужасна трагедия.
"New York", ноември, 2014 г.
Списание New York искаше да подчертае за промяната на емоциите в съвременния свят. Ето защо на корицата е поставен огромен "говорещ" емотикон вместо обикновено заглавие. Американското дружество на редакторите на списанията дори призна тази корица за най-добрата в категорията за бизнес и технологии.
"Vogue", март, 2017 г.
Мартенската корица на списание Vogue е запомняща се благодарение на 7-те супермодела, които се появиха заедно. Въпреки това, публиката обвини списанието в прекомерната употреба на Photoshop: според читателите ръката на Джиджи Хадид изглежда "неестествено дълга".
"Paper", март, 2018 г.
Когато този нов брой на списание Paper беше пуснат, много хора не познаха момичето на корицата. Никой до този момент не е виждал популярната певица Кристина Агилера така: сладки лунички, без агресивен грим - само естествена красота.
"National Geographic", май, 2018 г.
Официалното издание на National Geographic започна нова кампания "Планета или пластмаса?" През март 2018 г. е пусната корица с пластмасова торба, изглеждаща като айсберг. Освен това имаше и шокиращи снимки, показващи как нашата планета е буквално покрита с пластмаса. С тази инициатива списанието искаше да привлече вниманието към проблемите на прекомерната употреба на пластмаси и ужасните им последици върху природата.
Редактор: Илияна Кръстева
Източник: brightside.me
Продукти свързани със СТАТИЯТА
СПИСАНИЕ РЕФЕРАТИВЕН БЮЛЕТИН ПО ОФТАЛМОЛОГИЯ бр. 5 / 2011
СПИСАНИЕ ОТОРИНОЛАРИНГОЛОГИЯ бр. 2 / 2011
СПИСАНИЕ РЕФЕРАТИВЕН БЮЛЕТИН ПО ОФТАЛМОЛОГИЯ бр. 6 / 2011
СПИСАНИЕ ОТОРИНОЛАРИНГОЛОГИЯ бр. 3 / 2011
СПИСАНИЕ ПСИХИАТРИЯ бр. 1 / 2011
СПИСАНИЕ ОТОРИНОЛАРИНГОЛОГИЯ бр. 4 / 2011
СТАТИЯТА е свързана към
- За свободното време
- Светски шум
- Списание "Българска наука и медицина" - ново електронно издание за наука и медицина - интервю с Петър Теодосиев
- Поява на списание "Българска кардиология" и развитие на специалността до началото на XXI век
- Корица на списание с изключително слаба манекенка предизвика скандал в Дания
- 30-те най-влиятелни личности в интернет според списание "Times"
- Дебел не означава болен, слаб не означава здрав
Коментари към 8 корици на модни списания, които предизвикват разпалени дискусии