Начало Лайфстайл За свободното време Любопитно и забавно 5 супер храни, които ще ви помогнат да влезете в топ форма

5 супер храни, които ще ви помогнат да влезете в топ форма

5 супер храни, които ще ви помогнат да влезете в топ форма - изображение

Не сте успели навреме да влезете във форма за лятото? Не се разочаровайте. Лятната диета е един чудесен начин да го направите, без да се налага да гладувате. Съветваме ви да включите тези 5 здравословни храни в ежедневното си меню – независимо дали искате да отслабнете, да се чувствате по-енергични или просто да подобрите настроението си.

Червена боровинка

Червена боровинка

Само едно зрънце червена боровинка крие в себе си мощен заряд от полезни вещества. Те притежават антиоксидантни и противовирусни свойства, които помагат на тялото да изчисти вредните бактерии. В 100 гр. пресни плодове – има само 49 калории, а похапването им дава сила и енергия без излишно натоварване на организма.

Годжи бери

Годжи бери

Ползите от годжи бери са наистина многобройни – ниско съдържание на калории, без мазнини, добър източник на фибри и високо антиоксидантна храна. Те са с високо съдържание на протеин – повече от всеки друг плод. Съдържат 15% белтъчини и 18% фибри. За един силен старт на деня, добавете между 10 и 30 гр. в смути или друго ястие.

Артишок

Артишок

Ако напоследък сте прекалили с мазните храни и алкохола, опитайте да добавите няколко парчета артишок към вашата храна. Той е пълен с антиоксиданти и фибри и помага на тялото да смила мастните храни, като подобрява функциите на черния дроб. Може да го консумирате по-различни начини – варен, грилован или да го добавите към салатата.

Кресон

Кресон

Кресонът е отлична хранителна добавка. Листата му са пълни с жизненоважни детоксикиращи хранителни вещества, включително витамини от вида B, цинк, калий, витамин Е и витамин С. Също така има естествени диуретични свойства, които подпомагат отделянето на токсините от тялото. Подходящ е за салати с авокадо и сосове за риба, както и за украса на печено месо.

Чесън

Чесън

Пресният чесън има противоракови и антиоксидантни свойства, които помагат за прочистването на организма от вредни вещества, особено на кръвта и червата. Най-добре е да го консумирате суров, затова разбийте малко и добавете към салатен дресинг или натрийте брускети и сервирайте с пресен домат, зехтин и щипка сол.

източник: legionathletics.com; liveeco.co

снимки: cressinfo.com; juliedaniluk.com; liveeco.com; pixabay.com; thegaurdian.co; thespruce.com

по статията работи: Илияна Стоянова

Още по темата:

4.5, 4 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиХрани и ястияПрезентацииЛюбопитноРецептиБотаникаАлтернативна медицинаДиетиПсихологияЛайфстайлХранене при...ИсторияСнимкиСпортЛеченияТестовеНормативни актовеОрганизацииИнтервютаЗаведенияНовиниКалкулаториПроизводители