Начало Лайфстайл Красота и стил Нашето тяло 4 причини за неспокоен сън. Време е да се наспите

4 причини за неспокоен сън. Време е да се наспите

4 причини за неспокоен сън. Време е да се наспите - изображение

Ако често ви се случва посред нощ да се въртите в леглото в опит да заспите, има няколко възможни причини за нарушаването на съня ви. Будуването вероятно се дължи на лоши навици, а може и да е някой подсъзнателен проблем, който си заслужава разкриването.

За да ви помогнем да откриете причините за безсънието си, проследихме някои проучвания от авторитети в областта.

А ето и най-често срещаните отговори на вашите притеснения.

Не прекратявате с кофеина навреме

Хубаво е да си наложите да пиете безкофеинови напитки след като мине обядът ви. Почти всички хора, изпивайки следобедното си кафе, се ободряват за кратко. Но кофеинът остава в организма ви доста дълго време. Това е най-честата причина хората да не успяват да се наспиват нормално. Следващия път, когато посягате към тази трета чаша с кафе, помислете дали наистина ви е нужна.

Леглото, възглавницата или дори чаршафите не са качествени

Когато купувате едно от тези неща, трябва да се водите от правилото "Качеството има значение".

Прекарваме 1/3 от живота си в сън. Обмислете колко сте вложили в матрака си и дали дискомфорта му всъщност не прекъсва съня ви.

Цялостната среда ви смущава

Понякога и в най-удобното легло не можете да заспите нормално. Друг важен фактор може да се окаже подредбата на спалнята ви.

Когато използвате пространството в спалнята си, мислете за нея като светиня за сън. Не я претрупвайте с уреди за тренировки и допълнителни закачалки с дрехи. Както оптимизирате офиса си за максимална продуктивност, така ограничете и спалнята си за всичко, освен сън и секс.

Премахнете всички излишни осветителни тела от стаята и обмислете пребоядисване на стените в меки и успокояващи цветове.

Може да имате недиагностицирано сънно разтройство

За да разкриете причините за нарушения ви сън, записвайте всичко, което се е случило през нощта, веднага като се събудите. Ако пък имате устройство за проследяване на съня, следете развитието на нощните си будувания в продължение на две седмици.

Съществуват повече от 88 сънни разстройства, които повечето хора игнорират, без дори да се замислят колко важен е всъщност.

Ако в продължение на тези две седмици нямате подобрение, то потърсете специалист. 

 

Редактор: Милена Минчева

Източник: popsugar.co.uk

Снимки: freepik.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноЛайфстайлПсихологияХранене при...ИсторияНормативни актовеЗдравни съветиЛеченияОрганизацииБотаникаЗаведенияНовиниСпортСнимкиИнтервютаОбразованиеФизиологияАлт. медицинаДиетиИзследванияВидео